تعبیر خواب ابن سیرین – خواب آب در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب یا دیدن آب و آبیاری و آشامیدن و حمل آب و مانند آن در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب آب در خواب

تفسیر یک چشم انداز [الماء و السقي و الشرب] ابن سیرین در خواب:

آب در خواب دلالت بر اسلام و علم و حیات و باروری و آبادانی دارد، زیرا حیات همه چیز در آن است، خداوند متعال فرمود: {در باران سیل آسا آب بنوشند تا در آن بیازمایند}. چه بسا آب در خواب مراد از نطفه باشد، زیرا خداوند متعال آن را آب نامیده است و عرب آب بسیار را نطفه نامیده است. آب نیز نشان دهنده پول است زیرا با آن به دست می آید.

و هر کس در خواب ببیند که آب گوارا و زلال نوشید، اگر مریض باشد – در بیداری – از مرضش شفا یابد و اگر مریض نباشد، اگر مجرد باشد ازدواج کند تا از نوشیدن آب لذت ببرد. و اگر متاهل باشد با همسرش همبستر شود و اگر چیزی از آن نباشد مسلمان می شود و اگر مسلمان نباشد یا اگر عادل باشد و علم جوینده باشد علم کند. یا اگر تاجر باشد دنیایی حلال و سودمند به دست آورد، مگر این که چیزی در آب فرو برد که آن را خراب کند، این نشانگر گناه است، مثل اینکه دید از جایی نوشید که در آن نافرمانی است. پس تعبیر خواب فرق می کند که گویی علم فاسد است یا بد اجابت یا مالی که حلال نیست و اگر آب آن تلخ یا بدبو باشد دلالت بر بیماری یا مشکل در امرار معاش دارد. روزی می گذرد از آن و ظرفی که در آن بود بنوشید.

و اما کسى که در خواب ببیند که آب را در کاسه برد، اگر فقیر باشد مالى مى‏گیرد و اگر مجرد باشد ازدواج مى‏کند و اگر متاهل باشد زنش حامله است. و آن اگر او باشد که آب را در کاسه خالی کرده یا زن یا خدمتکار او از چاه یا گنجه و مانند آن.

و اما دیدن آب در خانه ها جاری و وارد خانه ها می شود، خیری در آن نیست دلالت بر خیر دارد. همینطور دیدن زهکشی که در خانه جاری است در تعبیر پذیرفتنی نیست، زیرا دلالت بر نزاع یا مشاجره ای است که در خانه بین اهالی آن رخ می دهد و یا نشان دهنده گریه چشم ها بر جدایی یکی از اعضای خانه است. یک سفر یا مانند آن و دیدن فراوانی آب و جاری شدن آن بر خانه‌ها و خانه‌ها و فروریختن آن‌ها و غرق شدن مردم، حکایت از بلایی دارد که به مردم می‌رسد. ترکیدن آب از دیوار در خواب بیانگر ناراحتی یا ناراحتی یکی از مردان مانند برادر، برادر شوهر یا دوست است.

و گفته شد: دیدن آب جاری در محلی، بیانگر اجتماع گروهی از مردم در آن محل است، و جاری شدن آب در محل های گیاهی، حکایت از حاصلخیزی – نوید خیر و برکت دارد.

اگر در خواب ببیند که در جامی به او آب دادند، نشانگر فرزندی است – یا نشانگر آن است که پسری نصیبش می شود.

و اگر در خواب ببیند که آب پاکیزه در پیاله می نوشد، خواب بیانگر آن است که از پسر یا زن خود خیری به دست می آورد، زیرا لیوان از ذات زنان است و آب جنین است.

بعضی گفتند: هر که در خواب ببیند آب گرم می نوشد، خواب نشان می دهد که خودشان می ریزند.

اگر در خواب ببیند که او را در آب زلال انداخته اند، خواب بیانگر مژده است.

و گفته شد: چشمه آب برای افراد صالح در خواب، نشانه خیر و برکت است، زیرا خداوند متعال فرمود: {در آنها دو چشمه آب است.

اگر در خواب ببیند که آب منفجر شده و از خانه – به بیرون خانه – بیرون آمده است، خواب بیانگر این است که از نگرانی بیرون آمده است. بعضی از آنان گفتند: هر که در خواب چشمه آب روانی در خانه‌اش ببیند، خواب نشانگر بهترین همسایه صاحبش است، یا خواب نشانگر زنی است که با او ازدواج می‌کند.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که چشمش منفجر شده است، خواب دلالت بر مال گرفتن دارد، ولی با آن مؤاخذه می شود.

و آب پاک در خواب به ارزانترین قیمتها و امتداد عدالت تعبیر می شود.

اگر کسی در خواب ببیند که در زمان بیداری بسیار بیشتر از آنچه قبلاً آب نوشیده است، خواب نشان دهنده طول عمر است.

گفته شد: دیدن آب آشامیدنی در خواب، بیانگر ایمنی از دشمن است.

اگر کسی در خواب ببیند که در حال جویدن آب است، خواب بیانگر زحمات و سختی های زندگی است.

و ديدن باز شدن دست در آب در خواب، بيانگر مالى است كه بايد دور انداخته شود.

[1]غار آب : رفت و داخل زمین شد.

آب راكد در خواب در تعبير ضعيفتر از آب روان است، گفته اند: آب راكد در خواب ممكن است بيانگر سختي، حبس، يا پريشاني باشد، حبس. و آب شور جلو گویای تیرگی است. آب سیاه در خواب تعبیرش ناخوشایند است، اگر دیده شود که آب سیاه از چاه می ریزد، تعبیر زنی است که با او ازدواج می کند، اما خیری در او نیست – گویی بد اخلاق است – . و آب راکد در خواب ممکن است بیانگر زندگی عبوس باشد. و آب متعفن در خواب ممکن است بیانگر پول غیر حلال باشد. آب زرد در خواب ممکن است نشان دهنده بیماری باشد. و آب توخالی[1] حکایت از محو شدن نعمتی از نعمت دارد، خداوند متعال فرمود: «بگو: آیا دیدی اگر آب تو زیر زمین شود، چه کسی برایت آب معینی می آورد؟

و گفته شد: اگر در خواب آب گرم و داغ ببیند که گویا از آن استفاده کرده است، خواب دلالت بر جراحت شدید او دارد.

[2]كف: كف آب و شير و كفهاي ديگر را هنگامي كه بجوشد يا سريع حركت كند (مثلاً: دريا خشمگين شد، كف آن زياد شد).

و آب کف[2] در خواب بدون پول خوب تعبیر می شود.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که از آب دریا در حالی که ابری بود نوشید، شاید خواب دلالت بر نگرانی دارد، از طرف پادشاه است.

هر کس در خواب ببیند که به آب زلال می نگرد و صورت خود را در آن ببیند چنانکه آن را در آینه می بیند، خواب نشان می دهد که خیر بسیار به او می رسد.

دیدن آب ریختن در خواب بیانگر خرج کردن است.

دیدن آب در غیر اوضاع و احوال و مکان طبیعی آن، چنان که آن را در بسته یا جامه ببیند، دلالت بر عمق و از بین رفتن آن است، زیرا گمان می کند که در آن بوده و آن را تصرف نکرده است.

دیدن وضو از آب پاکیزه که در آن وضو گرفتن در آن جایز است، در خواب دلیل خوبی است، خواه آب زلال باشد یا کدر یا گرم یا سرد، زیرا وضو در تعبیر قویتر از خروجی ها و اختلاف آب است.

دیدن راه رفتن روی آب در خواب بیانگر کار خطرناکی است که انجام می دهد.

و هر که در خواب ببیند که در آب بود و از آن بیرون آمد، خواب دلالت بر آن دارد که به حاجتش می رسد.

هر کس در خواب ببیند که در آب بسیار عمیقی است و در آن فرود آمده و به قعر آن نرسیده است، خواب بیانگر آن است که از امور دنیوی بسیار گرفتار خواهد شد، و گفته شد: بلکه دلالت بر آن دارد. که از پیرمردی مراقبت می کند.

دیدن شستن با آب سرد در خواب بیانگر توبه گناهکار، بهبودی از بیماری برای بیمار، رهایی از زندان برای زندانی، ادای بدهی برای بدهکار و امنیت از ترس برای ترسان است.

اگر کسی در خواب ببیند که زیاد آب شیرین می نوشد، بیانگر عمر طولانی و زندگی خوب است. اگر در خواب ببیند که آب شیرین زیادی از دریا نوشیده است، خواب بیانگر آن است که از پادشاه پول می گیرد. اگر در خواب ببیند که آن آب شیرین را از نهر نوشید، خواب بیانگر آن است که از مردی پول می گیرد که حال او در بین مردم مانند آن رودخانه در نهرها است – یعنی بر حسب حال نهری که از آن رود است. خود را در حال نوشیدن دید.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که از چاه آب می‌کشد، خواب بیانگر آن است که پول به دست می‌آورد، اما از حیله یا نیرنگ.

هر که در خواب ببیند آب می کشد و باغ یا مزرعه ای را با آن آبیاری می کند، خواب نشان می دهد که از زنی پول می گیرد. و گفته شد: هر که در خواب ببیند که باغ و زراعت را سیراب می کند، دلالت بر این دارد که با همسرش همبستر می شود.

و آب در لیوان شیشه ای در خواب تعبیر به پسری می شود که برای زن حامله خود روزی می دهد اگر در همان خواب ندید که لیوان شکسته است.

بعضى گفتند: هر كه در خواب ببيند كه در جاى نامعلوم آب نوشيد كه نمى‏داند و بر پشت سفره در ظرفى از دست ساق پاى مجهول، تعبير مى‏شود به سن و آنچه از آن باقى است. آن را، و آن مطابق آنچه دید که از آن ظرف نوشید. یا شاید نشان دهنده معیشت او و آنچه از او در شهری که در آن است یا محله یا بازار و مانند آن باشد.

و گفته شد: هر آب شيرينى در ظرفى دلالت بر مال مقدارى حلال دارد.

گفته شد: آب در خواب در تعبیر کلی است، در تعبیر به نفع مردم و خلقت دلالت دارد و اگر غلبه کند و سیلی و موج بزند، تعبیر آن متفاوت است.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند دهانش پر از آب شد تا جایی که در آن نماند، دلالت بر آن دارد که روزی خود را به دست می آورد.

اگر در خواب ببیند که آب را بدون نوشیدن می جود، خواب بیانگر آن است که در راه زندگی بسیار زحمت می کشد و در آن بسیار خسته است.

هر کس در خواب ببیند که به مردم آب می دهد، خواب بیانگر آن است که یکی از بهترین اعمال را انجام می دهد.

اگر در خواب ببیند که آب زلال و لذیذ و شیرین می نوشد، خواب بیانگر آن است که زندگی خوبی خواهد داشت.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که آب سرد لذیذ می نوشد، با زنی خلوت می کند و با او زنا می کند.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که مردم را سیراب می کند، با دروغ و تهمت در میان آنان سیر می کند.

و گفته شد: هر که در خواب چشمی ببیند که در خانه اش دمید، تعبیر به نافرمانی می شود یا خانواده اش ترس و گریه می شود.

سقا: کسی که در سیراب کردن آب کار کند.

آبیاری در خواب را مرد دیندار و پرهیزکار تعبیر می کند که به دست او نیکی می کند – و آن چیزی است که ندید که در خواب مزد آبیاری گرفت -. اگر در خواب ببیند که آب را پر کرده و به خانه برده و قصد نوشیدن آن را نداشته است، خوابش نشان می دهد که پول جمع می کند تا دیگران بخورند. اگر ببیند که برای مردی آب برد و دید که برای او بهایی گرفت، خواب نشان می دهد که باری به دوش می کشد و کسی که نزد او می برند پولی می گیرد – شاید از جانب سلطان – زیرا. رودخانه سلطان است و آب داخل ظرف مبلغی پول است. و گفته شد: کسى که در خواب مردم را با جام سیراب کند، پس رؤیت او نشان مى دهد که او مردى نیکوکار و دیندار است، مانند عالم یا واعظ. و اما کسی که کوزه های آب را حمل می کند، در خواب به مردی امن بر پول و سپرده تعبیر می شود.

[1]راوی: حیوانی که آب بر آن حمل می شود.

راوی[1] در خواب، نشان دهنده پول و تجارت سودآور برای تاجر است.

چشم اندازها

از ابن سیرین در مورد زنی که دیده شد در حال آب دادن است سؤال شد، گفت: این زن از خدا بترسد و در میان مردم با دروغ جستجو نکند.

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: دیدم که از پارچه های خود آب سرد و لذیذ می نوشم، گفت: از خدا بترسید و با زنی که بر شما حلال نیست خلوت نکنید، گفت: فقط یک زنی که با خودم نامزد کرده ام.

تعبیر خواب و دیدن آب و آشامیدن و آبیاری و… در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا