تعبیر خواب ابن سیرین – خواب پول یا پول در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب پول یا پول در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب یا دیدن پول یا مالی مانند درهم و دینار و دیدن صراف و معدنچی در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب پول یا پول در خواب

تفسیر یک چشم انداز [المال أو النقود كالدراهم و الدنانير] ابن سیرین در خواب:

در مورد دینار در خواب، دینارهای قرمز خوب قدیمی به بدهی خالص تعبیر می‌شوند. گفته شد: یک دینار پسر خوش چهره است. دینار در خواب ممکن است به گنج، حکمت، حکم یا شهادت نیز تعبیر شود. هر کس در خواب ببیند دیناری از دستش رفته، خواب نیکو نیست، زیرا ممکن است دلالت بر ترک نماز واجب داشته باشد، یا خواب ببیند که فرزندی آسیب دیده است.

و دینارهای بسیار اگر ببینی که به تو داده شده، تبدیل به امانت و دعا می شود.

[1]وقر: اوقر: بار سنگین.

و هر کس در خواب ببیند که او را به خانه خود می برند.[1] دینار، پولی است که به او منتقل می شود، خداوند متعال فرمود: {زنان حامله ارزش دارند}.

اگر در خواب ببیند که دیناری در دست دارد، خواب بیانگر این است که کاری را به شخصی سپرد و او به او خیانت کرد. گفته شد: دینارهای بد و رنگ آمیزی شده در خواب ممکن است بیانگر دروغ یا عدم بدهی باشد.

گفته شد: اگر دینار پنج باشد تعبیر به نمازهای پنجگانه می شود و شاید تعبیر دینار مجرد فرزند باشد.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که دینارهای مجهول زیادی به دست آورده که تعداد آنها معلوم نیست، خواب بیانگر آن است که به چیزی که از آن کراهت دارد مبتلا می شود، که در آن وحدت خدا و نام او است. به هر دو صورت

و گفته شد: چند دینار با عدد معلوم، مانند کمتر از پنج رکعت یا به اندازه یکی از نمازهای پنج گانه واجب، چه بوده است، پس دلالت بر عمل صالحی دارد که مالک به نسبت آن انجام می دهد. مقدار دیناری که به دست آورده است. اگر در خواب ببیند چیزی از آن گم شده است، خواب بیانگر آن است که یکی از نمازهای پنج گانه یا عمل صالح را از دست داده است.

و گفته شد: و در خواب شاید گروهی از دینارها به عدد معلوم، اگر چه زیاد باشد، مانند صد دینار یا هزار دینار، دال بر علم و درستی باشد، مشروط بر اینکه عددی باشد. شفیعان، نه بیوه، نه فردی، رؤیت نشان می دهد که او متأثر از آن علم است.

و گفته شد: اگر یک دینار به خودی خود دیده شود و در خواب ببیند که به او اصابت کرد، خواب دلالت بر آن دارد که پسری – برای او پسری به دنیا می آید -. شاید یک دینار در خواب دلالت بر پسر جوانی از فرزندانش داشته باشد، پس هر چه در خواب است در آن پسر جوان در بیداری است.

و اما درهم در خواب، درهم خوب به قرض، علم یا برآوردن حاجت یا دعا تعبیر می شود. و درهم خالص در خواب دلالت بر وفاداری، امانت، حسن برخورد و کسب یا رزق دارد.

دیدن درهمهای پراکنده بر مرد در خواب، بیانگر شنیدن سخنان نیک است.

و گفته شد: دیدن تعداد درهم در خواب، بیانگر آماده شدن کارهای صالح است، زیرا بر آن نوشته شده است که معبودی جز خدا نیست و محمد رسول خداست و کارها جز با خدا کامل نمی شود. یاد خدای متعال دین و دنیای او.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که گویا درهمهایی با خود دارد، پهن و زیبا و نیکو، و اگر بیننده از اهل دین و خوش اخلاقی باشد، نشانگر دین و حسن خلق اوست. صاحب خواب زن حامله است – در حال بیداری – خواب نشان می دهد که پسر خوبی به دنیا خواهد آورد.

و گفته شد: دیدن جراحت یا داشتن درهمهای بسیار در خواب، بیانگر آن است که خیر بسیار در شادی و سرور نافع است.

اگر در خواب ببیند که درهم صحیحی بر شخصی دارد، خواب بیانگر آن است که بر آن شخص شهادت درستی دارد، همچنین از آن شخص به حق در او شهادت می دهد و اگر ببیند که او شهادت می دهد. آن را شکسته به او بازگرداند، سپس خواب نشان می دهد که او تمایل به شهادت دارد.

اگر در خواب ببیند که درهم گرانی را از دست داده است، خواب بیانگر این است که به شخص نادانی پند می دهد و از او پند نمی پذیرد.

و گفته شد: درهم بریده شده در خواب دلالت بر اختلاف دارد و درهمهای حک شده در خواب بیانگر بدعت در دین است، شوم و پر سروصدا. و غیر از این گفته شد: درهم در خواب ممکن است بیانگر صحبت از امور مهم باشد.

گفته شد: دیدن درهم گرفتن در خواب، در تعبیر بهتر و بهتر از دیدن آن است که آن را ادا می کنند یا می دهند، زیرا دیدن درهم نشان دهنده ناراحتی است.

اگر در خواب ببیند که درهم را دزدیده و صدقه داده است، خواب دلالت بر آن دارد که چیزی را که نمی شنود نقل می کند.

اگر در خواب ببیند که ده درهم دارد و پنج درهم می شود، خواب نشان می دهد که از پولش کم می شود.

اگر در خواب ببیند که درهم در کیسه یا کیسه داده است، خواب نشان می دهد که رازی به او سپرده شده است.

شاید یک درهم در خواب بر پسر دل کند.

گفته شد: درهم خوب در خواب، بیانگر گفتار نیک و درهم بد در خواب، بیانگر بد گفتار است.

و گفته شد: و اما درهم در خواب، فطرت انسان در آنها متفاوت است. بعضی از آنها در خواب می بینند که او را زده و در بیداری به عنوان ظاهر یا همان شماره او زده است و بعضی از آنها درهمهای سفید را نشان دهنده سخنان نیک و همچنین کتیبه ای می یابند که در آن وحدت وجود دارد. خدای سبحان و نام او بر اوست، و از آنان که درهم سیاه را نشان دهنده نزاع می یابند، و هر دو درهم سفید هستند، سیاهان دلالت بر گفتار دارند، جز اینکه سفیدپوستان از نیکی سخن می گویند و سیاهان از دشمنی، و برخی موافق نیستند. با هر یک از آن در هر صورت. و گفته شد: درهم به هر حال در خواب از دینارهای بسیار بهتر و از شر کمتر است.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که در کیسه یا کیسه یا کیسه درهم به او دادند، خواب دلالت بر امانت دادن به رازی دارد و به اندازه ای که دارد برای صاحبش نگه می دارد. از آن محفوظ است و نیز اگر ببیند که آن را به دیگری داد – به دیگری داد – خواب نشان می دهد که آن را مخفی می کند و صاحبش برای او نگه می دارد.

و گفته شد: اگر یک درهم به خودی خود دیده شود و در خواب دیده شود که در خواب به او اصابت کند، خوابش دلالت بر آن دارد که پسری – برای او پسری به دنیا می آید -. شاید یک درهم در خواب دلالت بر پسر جوانی از فرزندانش داشته باشد، پس هر چه در خواب است در آن پسر جوان در بیداری است.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که از زمین یا خاک درهم می چیند، روزی نیکو و روزی نیکو خواهد یافت.

و گفته شد: هر که در خواب خود درهمها را در بسته ببیند، برای او مکروه است و در مال خود ضرر می کند.

و گفته شد: و اما صدای درهم در خواب، دلالت بر گفتار نیکی دارد که از جایی که دوست دارد بشنود.

گفته شد: امّا پول در خواب به سخنان بد تعبیر می شود.

الصراف: گوینده است: فروشنده درهم و دینار که پول را به پول دیگری می فروشد.

بانکدار در خواب است که دانشمندی تعبیر می کند که علم او جز برای هدف دنیا سودی نمی برد. چه بسا بانکدار در خواب دلالت کند بر کلمات و گفته و گفته شده و اوست که در آن مخارج گفتار و مجادله و نزاع و پرسش و پاسخ و آنچه در دینار و درهم است که می گیرد و می دهد، کرده است. از گفتار حک شده شاید تعبیر بانکدار در خواب قاضی و قضاوت و عدالت او باشد و درهم و دینار دعوای مردم با او باشد. همچنین گفته شد: چه بسا بانکدار در خواب بر بیان کننده دلالت کند، یا شاید بر فقیهی دلالت کند که سؤالی را می گیرد و با عدالت و تعادل پاسخ می دهد. کسى که در خواب ببیند که دینارى را از صندوقدارى مبادله کرده و از او درهمى گرفته است – و در بیدارى با کسى اختلاف پیدا کرده است – خواب دلالت بر آن دارد که آن اختلاف کم و یا از بین مى رود. اما اگر تاجری در خواب ببیند که از صندوقدار پول خرج می کند، خوابش نشان می دهد که کالای خود را می فروشد. یا شاید دیدن صرافی از صندوقدار در خواب، بیانگر وقوع امری است که در آن به فقیهی نیاز دارد که آن موضوع را از او بپرسد، یا در رؤیتی دیده است که در آن نیاز به پرسشی گویا دارد. و گفته شد: عوض کردن دینار و گرفتن درهم به جای آن در خواب، دلالت بر پریشانی دارد، زیرا درهم گرفت، چنانکه از نام آن الحم گرفته شده است، مگر اینکه در خواب دلیل نیک دیگری باشد که بر خلاف آن دلالت دارد. همینطور دیدن دریافت طلا و پرداخت درهم (یعنی خرید طلا در ازای خانه خود) این خواب دلالت بر نگرانی یا علاقه ای دارد که از آن سودی نمی برد.

معدنچی سکه: ضراب سکه هایی که سکه می زند و می ریزد.

ابن سیرین درباره سکه های درهم و دینار در خواب می گوید: دلالت بر مردی است که غیبت می کند و غیبت می کند یا سخنگو. همچنین گفته شد: رد و بدل کردن درهم و دینار، دلالت بر مردی صالح و مهربان دارد، اگر نبیند که در خواب به او اجرت داده اند. و گفته شد که درهم یا دینار دلالت بر مردی دارد که سخنان نیکو می گوید. و گفته شد: اگر در خواب ببیند که دینار و درهم بر در امام یا سلطان می زند و ولایت شایستگی دارد، دلالت بر آن دارد که او را به دست آورد. و گفته شد کوبیدن دینار در خواب، بیانگر مردی است که نماز را برپا می دارد و امانت می کند. گفته شد: زدن درهم بد در خواب، بیانگر سخن بد یا گفتار بدون عمل است.

منتقد: کسی که پول بد تقلبی و پول خوب را تشخیص می دهد.

نقاد در خواب به مردی تعبیر می شود که از هر چیزی بهترین را برمی گزیند، مانند حاکم عادل، فقیه آگاه، واعظ وارسته، رهگذر زیرک، عابدی که از فریب شیطان بر حذر باشد و امثال آن. کسی که اجازه فریب دادن ندارد

خزانه دار: مسئول نگهداری و مصرف مالی.

و خزانه دار در خواب را مرد منافق تعبیر می کند یا مردی که با او پولی جمع می کند که حلال نیست.

چشم اندازها

روایت شده است که مردی خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آمد و گفت: دیدم بیست و چهار دینار و تعدادی از آن به دست آورده ام، همه آن ها را گم کردم و یافتم. فقط چهار نفر از آنها گفت: تو تنها نماز می خوانی و جماعت ها از دست می رود.

روایت شده است که مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: دیدم درهم بادام هندی به من داده اند. سپس دیگری آمد و گفت: دیدم درهم عربی به دست آورده ام، به او گفت: تو را می زنند. به ابن سیرین گفته شد از کجا میدانی؟ گفت درهم کسره پادشاه و تاج دارد و درهم عرب باید این درهم زده شود.

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: دیدم درهم می زنم، گفت: تو شاعری؟ او گفت بله.

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: گویا با پاهایم بر صورت پیامبر صلی الله علیه و آله قدم گذاشته ام، ابن سیرین از او پرسید: آیا دیشب خوابیدی و پایت را سبک کردی. ? فرمود: «آری.» گفت: «بردار» آن را برداشت و درهمی از آن افتاد که نام خدا و رسول خدا بر آن بود.

گفته شد: پولی که در خواب از آن در ظرفی پراکنده شده، بیانگر برآورده شدن حاجت است، و امّا پولی که در خواب دیده نمی‌شود، بیانگر بد گفتاری یا سر و صدا است.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که درهمی را در دهان خود فرو کرد و یک ریالی بیرون آورد، خواب نشان دهنده فساد دین است. همچنین گفته شد: هر کس در خواب ببیند که مال نام خدای تعالی را دارد، ممکن است در خواب به خود اجازه شنیدن و شنیدن شعر را داده باشد. و گفته شد: هر که در خواب ببیند که دیناری را فرو خورد و آن را از کف خود بیرون آورد، خواب نیکو نیست و ممکن است دلالت بر گمراهی و فساد در دین کند زیرا دینار دین است و دینار فریب یا گمراهی بعضى گفتند: پول در خواب، دلالت بر ناراحتى يا گفتارى دارد كه به دنبال آن غم و اندوه است. همچنین گفته شد: سکه در خواب نشان دهنده ورشکستگی – به خاطر نام او – است.

تعبیر خواب و دیدن پول و پول و درهم و دینار در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا