تعبیر خواب ابن سیرین – خواب دیدن راه پله در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب دیدن راه پله در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب یا دیدن پله یا پله در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب دیدن راه پله در خواب

تفسیر یک چشم انداز [الدرج أو السلم] ابن سیرین در خواب:

راه پله در خواب دلالت بر اسباب بلندی و اعتلا و حضور در دنیا و آخرت دارد، زیرا عرب می گوید: مقام فلانی به مرتبه بلندی رسید. دیدن راه پله در خواب نیز ممکن است بیانگر دیکته و وسوسه باشد، به دلیل این که خداوند متعال فرمود: {آنها را از جایی که نمی دانند می کشیم}. شاید دیدن پله ها در خواب بیانگر مراحل سفر و خانه های مسافران باشد که مرحله به مرحله از آن پایین می آیند. شاید دیدن پله ها در خواب بیانگر روزهای زندگی باشد که به هدفش می رسد. پلکانی که صاحب خواب می شناسد ممکن است حاکی از خادم خانه باشد یا دلالت بر حیوان صاحب آن خانه باشد.

و اما رؤیت بالا رفتن از پلکان مجهول در خواب، اگر مریضی را ببیند – در بیداری – اگر در خواب ببیند که از پلکان مجهول بالا می رود، تعبیر خواب آن است که دیده است. چون از آن پله بالا رفت و طبق آنچه دید که در هنگام بالا رفتن از آن ملاقات کرد و صعود از آن پلکان ناشناخته را تمام کرد و بازگشت و فرود آمد از آن به مکان معلوم یا نزد خانواده اش خوابش نشان داد که او راه پله ای ناشناخته و بالای آن اتاقی بود، اما او را از ورود به آن منع کردند، چون دید خوب نیست. اما اگر در مسافرت سالم یا مهمی را ببیند – در بیداری – اگر در خواب ببیند که از پلکان ناشناخته ای بالا می رود، خواب بیانگر این است که در حال سفر است و به هدف خود می رسد و به هدف خود می رسد. سفر او اگر به دنبال پول یا رزق بود، مال و رزق به دست می آورد. بالا رفتن از پله ها در خواب ممکن است نشان دهنده سفری باشد که در آن خیر یا شر یا برآورده شدن نیازها یا کمبود آنها وجود دارد، مطابق آنچه دیده است در هنگام بالا رفتن از آن پله ها دیده است که نشان دهنده خیر یا شر است. دلالت بر مژده و تمام شدن کاری است که به سوی آن رفت و اگر ببیند که در حال بالا رفتن از پله ها سی دینار یافت یا با سی مرد ملاقات کرد، خواب بیانگر آن است که آنچه نزد او رفت کامل نبود، زیرا سی دینار نقص است و چهل کامل است، خداوند متعال آن را برای موسی با ده کامل کرد. و اگر در خواب ببیند که در حال بالا رفتن از پله ها سه دینار پیدا کرد یا با سه مرد برخورد کرد و در بیداری با وعده بیرون رفت، آن وعده برای او محقق می شود و به حاجتش می رسد. ، خداوند متعال در مورد آن سه می فرماید: {سه روز در خانه خود لذت ببرید. و اگر ببیند که قصد حج دارد – در بیداری – یا مردی را که به حج امید دارد، یا مردی را که در سفر حج است، یا وقت رؤیت در ماههای حج است و بیند. در خواب مثل اینکه در حال بالا رفتن از پله ها در حال اذان گفتن است، خوابش نشان می دهد که در حال انجام حج است و حج او تمام شده است. ولى اگر در بيدارى او به حج اميد نباشد و وقت رؤيت در ماههاى حج نباشد، خواب حاكى از آن است كه به امر و فتوا و خطاب و ندا، مقام و منزلت پيدا مى كند. نماز بر مناره، یا برخی از امور رفیع معروف.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که از پلکانی از گل یا شیر بالا می رود، خواب بر دین و اسلام نیکو است.

و اما رؤیت پایین آمدن از پله ها در خواب، برای مسافر نشانه ای است که از سفر می آید و برای مرد یا رهبر نشان دهنده نزول او از رهبری یا حذف او از کار است. و برای کسی است که در بیداری سوار وحشی می شد، چنان که گویی پیاده راه می رود. در مورد بیمار رؤیت پایین آمدن از پله ها بر حسب محلی که دیده است بیان می شود، اگر مریض در خواب ببیند که از پلکان به مکان معلوم یا نزد خانواده اش پایین آمده است. و خانه او یا به جایی که در آن یونجه یا موی زیادی است و یا به جایی که دلالت بر پول و پیشکش دنیا دارد خواب ستودنی و نشان دهنده خیر و بهبودی او از بیماری است.اما اگر بیمار باشد. شخص در خواب می بیند که از پله ها به سمت صحرا یا مکان ناشناخته ای که برای او ناشناخته است و در آن مرده ای وجود دارد پایین می آید یا از پله ها پایین آمده و در چاله یا چاهی افتاده است یا اینکه او از پلکانی به شیری رسید که شکارچی می خواهد، پرنده ای که می خواهد او را بدزدد، کشتی پهلو گرفته یا سفری که در آن هودج سوار آن شده است تا با آن سفر کند، زیرا پایین آمدن از پله ها در اینجا نشان دهنده روزهای زندگی و آنچه از آنها گذشته است همینطور رؤیت پایین آمدن از پله ها در خواب برای شخص سالمی است که در حال بهبودی از بیماری است – در حال بیداری – با توجه به جایی که دیده است در خواب از پله ها پایین آمده است یا به مکانی حاصلخیز دلالت دارد. یا به مهدکودک یا جایی که در آن شستن یا وضو بگیرند، زیرا خواب ستوده است و دلالت بر خیری دارد که به آن خواهد رسید، یا دلالت بر توبه یا ترک گناه دارد، آتش است یا به جایی که در آنجا هست شیر یا مار، زیرا رویا خوب نیست.

گفته شد: دیدن پلکانی در خواب، اگر از خشت یا گل باشد، دلالت بر نیکی دارد، یا اگر از آجر باشد، مکروه است. دیدن راه پله در حال تعمیر یا نوسازی در خواب ممکن است نشان دهنده خیر و درستی باشد.

بعضی گفتند: درجه یا آرامش در خواب تعبیر به دیدن حسنات است، درجه اول نشان دهنده نماز، درجه دوم نشان دهنده روزه، درجه سوم نشان دهنده زکات، درجه چهارم نشان دهنده صدقه، درجه پنجم نشان دهنده حج، درجه ششم نشانگر جهاد و درجه هفتم بیانگر قرآن و جمیع اعمال است و در خواب نشانه حسنات است زیرا که رضی الله عنه می فرماید: {بخوان و نور افکن. }

و اگر در خواب ببیند که در اتاقی است بدون آسانسور یا پله – یا نردبان – یا پلکانی که در آن بالا رفته است، خواب ستودنی است و دلالت بر حسن دین و مقام بلند دارد. خداوند.

و گفته شد: بالا رفتن یا پلکان در خواب اگر از خشت باشد برای حاکم است، نشانگر بلندی و شرافت همراه با دین است. و گفته شد: هر درجاتی در معراج یا نردبان برای حاکم در خواب است مبین حجیت سنت.

بالا رفتن یا پلکان در خواب برای بازرگانان است که نشان دهنده تجارت با دین است، اگر از خشت باشد.

و گفته شد: پلکان – یا پلکان – در خواب اگر از سنگ باشد، نشانگر بلندی همراه با سختی دل است، از نقره بود، نشانگر ازدواج است، و اگر ساخته شده باشد. صفر – مس – نشان دهنده از بین رفتن مال دنیوی است. و گفته شد: نردبان چوبی در خواب نشانگر بلند مرتبه است، ولی در آن نفاق است.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که از آسانسور – یا از نردبان یا پله – بالا رفت، خواب نشانگر آن است که به درک و تیزبینی می رسد که بدان قیام می کند.

گفته شد: نردبان یا درجه در خواب را مرد زاهد تعبیر می کند.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که به نردبان یا پله ای نزدیک می شود که در آن بالا رود، خواب دلالت بر آن دارد که به سبب فرموده خداوند متعال: {خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند برمی انگیزد. کسانی که درجات به آنها علم داده شده است.}

و گفته شد: بالا رفتن از نردبان در خواب، دلالت بر اقامه دلیل بر قول حق تعالی است: «یا نردبانی در آسمان، پس علامتی برایشان بیاوری». گفته شد: دیدن از پله در خواب، راهنمای سفر است.

و گفته شد: هر کس در خواب ببیند که برای شنیدن سخنان انسان از نردبانی بالا رفته است، خواب بیانگر آن است که به خاطر آیه شریفه خداوند متعال قدرت پیدا می کند و می یابد.

گفته شد: بالا رفتن از نردبان چوبی در خواب، بیانگر کمک گرفتن از مردم منافق است.

همچنین گفته شد: نردبانی که روی زمین گذاشته شده در خواب، نشان دهنده بیماری است و نردبان برافراشته در خواب، بیانگر سلامتی و تندرستی است.

چشم انداز

مردی به ابن سیرین گفت: دیدم بر نردبانی هستم، گفت: تو مردی هستی که به مردم گوش می دهی.

تعبیر خواب و دیدن راه پله، نردبان یا راه پله در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا