تعبیر خواب ابن سیرین – خواب ابر در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب یا دیدن ابر یا ابر در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب ابر در خواب

تفسیر یک چشم انداز [الغيوم أو السحاب] ابن سیرین در خواب:

ابر در خواب دلالت بر اسلام دارد، چنانکه جان مردم و نجات آنان را در بر می گیرد و ابرها رحمتی از جانب خداوند متعال هستند، زیرا آبی را که در آن حیات خلقت است، حمل می کنند، چه بسا دیدن ابرها در خواب بیانگر علم و فقه و حکمت و فصاحت باشد. به دلیل حکمت لطیفی که در آن وجود دارد و غباری که در هوا جاری است و چه آبی از آن خارج می شود. شايد ديدن ابر در خواب بيانگر آمدن شتران و گياهان و غذاهايى است كه در آب مى رويد، خداوند متعال فرمود: «آيا به شترها چنان كه آفريده شده اند نگاه نمى كنند؟ شاید دیدن ابرها در خواب، بیانگر کشتی‌هایی باشد که با باد در آب می‌روند و می‌روند، و دیدن ابرها در خواب، نشان‌دهنده زنان باردار باشد، زیرا مانند ابرهایی هستند که در شکم او حمل می‌شوند تا اینکه پروردگارش به او اجازه دهد او را بیرون بیاورد و او را پرتاب کند. شاید دیدن ابرها در خواب بیانگر خود باران باشد زیرا از آن و به خاطر آن است.

و هر کس در خواب ببیند که در خانه اش ابری است یا ببیند که در دامانش ابری بر او نازل شده است، خواب ستوده است و دلالت بر نیکی دارد، چنانکه این خواب برای غیر مسلمان نشان می دهد که اسلام آورده است. کسی که مایل به بچه دار شدن است که همسرش حامله است، و این خواب برای کسانی که چیزی از آن دارند، بیانگر آمدن کشتی یا آمدن شتر یا کاروان است.

اگر در خواب خود را ببیند که بر فراز ابرها سوار است یا ابرها را در خواب ببیند که گویا کنیز هستند، خوابش نشان می دهد که اگر مجرد باشد با زنی صالح ازدواج می کند یا در خوابش. ممکن است نشان دهد که او در حال سفر یا حج است اگر برای آن تلاش می کند یا بینش نشان می دهد که اگر طلبه است علم و حکمت به دست می آورد یا شاید بینش نشان دهنده مقام بلندی یا مقامی باشد که نزد سلطان می رسد. او صلاحیت انجام این کار را دارد.

و اگر در خواب ببیند که از یک طرف ابرها می آیند و مردم منتظر آبهای خود هستند و از ابرهای آسمان هستند و هیچ دلیلی بر عذاب در آنها نیست خوب به سراغشان بیایید.

و اگر در خواب ببیند که ابرها بر زمین افتاده یا در خواب ببیند که ابرها بر خانه ها فرود آمده است یا در خواب ببیند که ابرها بر درختان و گیاهان یا به جریب فرود آمده است، دلالت دارد. باران های سیل آسا ولى اگر در همان خواب ديده شد كه با آن ابرها چيزى وجود دارد كه دلالت بر بدى دارد، مانند آتش، سنگ، مار، عقرب، باد شديد يا سم، خواب خوب نيست، زيرا ممكن است دلالت بر جريمه داشته باشد. یا مالیاتی که سلطان وضع می کند یا دلالت بر ملخ و خرس هایی دارد که به گیاهان و معیشت ضرر می رسانند یا نسبت به آن.

بعضى گفتند: ابر در خواب را ملك رحيم تعبير مى كند يا صاحب شفيق.

و هر کس در خواب ببیند که با ابرها در می آمیزد، خواب نشان می دهد که با صاحبان قدرت و مقام آمیخته می شود.

و هر کس در خواب ببیند که ابر می خورد، خوابش نشان می دهد که از مردی حلال یا خرد بهره مند است.

اگر در خواب ببیند که ابرها را جمع می کند، خوابش بیانگر آن است که از مردی عاقل عقل می گیرد.

اگر در خواب ببیند که فرشته است یا ابری را زده است، خوابش بیانگر آن است که به حکمت و فرمانروایی رسیده است.

اگر در خواب ببیند که بر ابرها خانه می‌سازد، خوابش نشان می‌دهد که دنیایی شرافتمندانه و حلال با حکمت و بلندی به دست خواهد آورد. اگر در خواب ببیند که بر ابرها قلعه می سازد، خوابش نشان می دهد که از گناه دوری می کند و حکمت و نیکی به دست می آورد.

اگر در خواب ببیند که در دستش ابرهایی است که از آن باران می بارد، خوابش نشان می دهد که عقل به دست می آورد و حکمت از دستش جاری می شود.

اگر در خواب ببیند که ابرها می بارد و بر مردم می بارد، خوابش نشان می دهد که پولی به او می رسد و مردم نیز از او پول می گیرند.

و گفته شد: ابرها در خواب اگر دیده شود که باران نیامده است، اگر از منسوبین به حال بوده است، خواب دلالت بر عدم انصاف یا بی انصافی در حکومت خود دارد، و اگر ابرها را به تجارت نسبت می دهند، خواب نشان می دهد که ضمانت را به جا نمی آورد و ابرها را به دنیا نسبت می دهند خواب نشان می دهد که از علم خود بخیل است و اگر چنین خوابی ببیند این نشان می دهد که او دانا و خردمند است و مردم به او نیاز دارند.

هر کس در خواب ببیند که ابرها از آسمان نازل شده و به طور کلی در مکان یا جهتی باریده اند، خواب بر امام عادل یا حاکمی است که در آن مکان در میان مردم عادل است، خواه رنگ ابرها سفید باشد. یا سیاه، مگر اینکه ابرهای سرخ و باران در زمان نامناسبی باشد، پس نشانگر آنگاه بر مضایقه است. گفته شد: ابرهای سیاه در خواب دلالت بر ظلمت و ابر سیاه در خواب دلالت بر سرمای شدید یا پریشانی دارد.

بعضی از آنان گفتند: هر که در خواب ببیند که ابرهایی از زمین به آسمان برخاسته و سرزمینی را سایه افکنده است، خواب دلالت بر خیر و برکت دارد و اگر صاحب این خواب بخواهد یا قصد مسافرت داشته باشد – در حال بیداری – خوابش بیانگر آن است که این امر برای او کامل می شود و به سلامت از سفر باز می گردد و اگر صاحب این خواب پنهان نباشد و در چیزی بدی طلبد، در آنچه طالب شر است به حال خود می رسد. و بعضى گفتند: ابرى كه از زمين به آسمان مى‏آيد در خواب است، دلالت بر سفر دارد و به مسافر دلالت مى‏كند كه سالم از سفر بازگشت.

تعبیر خواب و دیدن ابر یا ابر در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا