تعبیر خواب ابن سیرین – خواب ماه در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین تعبیر خواب یا دیدن ماه و هلال در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب ماه در خواب

تفسیر یک چشم انداز [الهلال و القمر] ابن سیرین در خواب:

ماه در خواب در اصل بیانگر وزیر پادشاه یا پادشاهی بدون پادشاه است. و ستاره های اطراف ماه در خواب نشانگر سربازان پادشاه، خانه ها، اقامتگاه ها یا همسران او هستند. چه بسا ماه در خواب بر عالم و فقیه و هر آنچه از او هدایت می شود دلالت می کند، زیرا در تاریکی ها هدایت می کند و می درخشد. ماه در خواب ممکن است به دلیل زیبایی و نوری که دارد به پسر، شوهر، ارباب، زن، دختر یا پسر دلالت کند، چنان که زن و مرد آن را به فردی زیبا تشبیه کرده اند. و تعبیر دیدن حوادثی که برای ماه پیش می آید در خواب، طبق جریانی است که در تعبیر رؤیت حوادثی که برای خورشید اتفاق می افتد با افزودن زمان رؤیت نسبت به. ماه اعم از اول یا وسط یا آخر ماه قمری چون کم یا زیاد شدن آن دلیل دیگری است در تعبیر خواب کمک می کند زیرا کم و زیاد شدن آن نیز دلیل بر کم و زیاد شدن آن است. پول، تجارت یا سلامت جسمانی، مانند دیدن شخص بیمار در خواب به گونه ای که گویی ماه بر او نازل شده یا برای او آورده شده است. اگر وقت رؤیت در آخر ماه باشد، رؤیت به گونه ای دیگر بیان می شود و نیز بر حسب دلیل در خواب و دلیل در بیداری.

و اگر در خواب ببیند که ماه در اوّل ماه بر او نازل شده، دلالت بر خیر دارد، و همچنین اگر غایب را در بیداری ببیند، اگر در خواب ببیند که ماه دارد. در آغاز ماه بر او قیام کرد، خواب نشان دهنده آمدن غایب از سفر است. و اگر غایب را در حال بیداری ببیند، اگر در خواب ببیند که ماه بر او طلوع کرده و آن در آخر ماه بوده است، خواب، دلالت بر سفری دور و دوری از وطن دارد.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که ماه با او یا در دامان او یا در دست اوست، خواب دلالت بر آن دارد که به قدر نور و نور خود با همسری زیبا ازدواج می کند. همچنین اگر زن مجردی در خواب چنین خوابی ببیند، بیانگر این است که با مردی خوش قیافه ازدواج خواهد کرد.

و گفته شد: هر که در خواب خود ببیند که گویا ماه ناپدید شده است، دلالت بر آن دارد که چیزی را که در پی آن است یا برای آن تلاش می کند، از دنیا رفته یا از بین رفته است. اگر بیند که ماه طلوع کرد، آن ماده در آغاز است.

و هر که در خواب ماه کامل را ببیند که در جای خود در آسمان می درخشد، وزیر پادشاه به مردم آن مکان سود می رساند. اگر کسی در خواب ببیند که به ماه می نگرد و مانند صورت خود را در آن می بیند، خواب خوب نیست.

و هر که در خواب ببیند که به ماه دلبستگی دارد، خواب دلالت بر خیری از سلطان دارد.

و اگر در خواب فرشته ای ببیند که گویا ماه تاریک تر است، خواب نشان می دهد که رعایا به او ضرر می رسانند و منکر نعمت می شوند.

هر کس در خواب ببیند که ماه خورشید شده است، خواب بیانگر آن است که بیننده از مادر یا همسرش خیر و شرف و مالی دریافت می کند.

و رؤیت ماه که با حجاب و ابر و غبار و دود یا مانند آن پوشانده شده است به سیر خورشید تعبیر می شود و قبلاً ذکر شد.

و گفته شد: هر كه در خواب ماه را روشن بيند، وزير از او انصاف مى‏گيرد و حالش اصلاح مى‏شود و بيننده خير فراوان و روزى گسترده مى‏يابد.

و گفته شد: هر که در خواب ماه را ببیند تاریک‌تر است، به وزیر ستم می‌شود و بیننده مضطرب می‌شود.

و گفته شد: هر که در خواب ماه‌های فراوانی در آسمان ببیند، اگر غایب باشد، به سلامتی یا نیکی به او می‌رسند، به زودی به او می‌رسد.

و گفته شد: هر کس در خواب ماه را در خانه خود ببیند، از مردی با ارزش و بزرگواری شرفی به دست می آورد و با رزق و روزی بسیار نیکو و فراوان نزد او می آید.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند ماه می افتد، وزیر می میرد یا عزل می شود.

هلال در خواب نیز نشان دهنده پادشاه، شاهزاده یا رهبر است، یا هلال در خواب نشان دهنده نوزاد آینده است، یا هلال در خواب، بیانگر خبر اضطراری یا روزنه ای است که از آن جهت دیده می شود. در خواب پدید آمد و هلال در خواب اگر دیده شود که در خواب از جای خود خارج شده یا دیده شود که با آن تاریکی یا باران خون بوده است، بر یاغی یا بیرونی است. و هلال در خواب دلالت بر واعظی بر منبر دارد و هلال در خواب ممکن است بیانگر این باشد که به بیننده او یا بر او بدهی پرداخت می شود و چه بسا هلال در خواب بر زیارت کسانی باشد که در ماه ها آن را دیده اند. از زیارت یا در ایام آن، اگر در خواب چیزی باشد که او را در برآوردن یا تراشیدن سر یاری می دهد، دلیل آن است که ماه های نو اوقاتی است، چنان که خداوند متعال فرمود: (از تو درباره ماه های جدید می پرسند، بگو: « وقت مردم و زیارت است.»

و هر کس در خواب ببیند که هلال ماه از مشرق یا مغرب طلوع کرده و مردم به آن می نگرند – مشروط بر اینکه در شب اول ماه یا در شب آخر نباشد – خواب دلالت بر خبر یا خبر دارد. نصرتی که از آن طرف نصیب مردم شود تا ماه از آن دیده شود، اگر ببیند که آن هلال درخشندگی و نور دارد و مردم خدا را حمد و تقدیس می کنند، خواب دلالت بر خیر و نیکی دارد که برای آن خواهد بود. اما اگر ببیند که آن هلال ماه تاریک است یا از مس ساخته شده است یا به شکل موجود زنده یا عقرب است، دیدن آن در آن وقت فایده ای ندارد. آن زمان.

و گفته شد: اگر در بیداری غایب را ببیند، اگر در خواب ببیند که هلالی بر او نازل شده، یا ببیند که هلالی گرفته است، یا ببیند که هلالی در او افتاده است. دامان، خواب دلالت بر خیر و آمدن غایب به سلامت دارد و آن در صورتی است که خواب در وقت حضور باشد هلال ماه.

و بعضى از آنان گفتند: هر كه در خواب هلالى ـ به حالت طبيعى معلوم ـ در خواب بيند، دلالت بر آن دارد كه فرزندى مبارك براى او به دنيا مى آيد، يا شايد خواب بيانگر آن است كه اگر او را مأمور بزرگى مى كنند. برای آن واجد شرایط است، یا شاید خواب نشان می دهد که او در حال معامله یک تجارت سودآور است.

دیدن ماه های نو در خواب، بیانگر آن است که حج به سبب فرموده خداوند متعال است: {از تو درباره ماه نو می پرسند، بگو: وقت مردم و حج است.

و هر کس در خواب ببیند که هلال قرمز رنگ است یا در خواب ببیند که هلال بر زمین افتاده است یا در خواب ببیند که مردم به دنبال هلال هستند و آن را نمی یابند یا می بینند. در خواب چنان که کس دیگری هلال را نمی بیند، خواب خوب نیست. برخی گفتند: هر که هلال را در خواب ببیند، خوابش نشان می دهد که پیروز می شود.

و هر کس در خواب خود ببیند که در اول ماه غیر از اول ماه هلال ماه ظاهر شده است، خواب بر طلوع فرشته، تولد فرزند، آمدن غایب یا غایب یا غایب است. ورود یک موضوع جدید طلوع هلال در تعبیری مانند طلوع ماه نیست.

چشم انداز

روایت شده است که ابن عباس رضی الله عنه در خواب دید که گویی ماه از زمین به آسمان طلوع کرده است، پس آن را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرد. و گفت: آن پسر عموی توست، یعنی خودش، بهترین صلوات و خالص ترین درودها بر او باد.

چشم انداز

عایشه رضی الله عنها بر سه قمر خود دید که در اتاقش فرو می ریزد، خواب هایش را برای پدرش رضی الله عنه نقل کرد.

چشم انداز

گفتند: زنی نزد ابن سیرین آمد در حالی که ناهار می خورد، گفت: دیدم ماه در چلچراغ داخل شد، منادی ندا می داد: نزد ابن سیرین بیا و رؤیت خود را به او بگو. پس دستش را از غذا گرفت و به او گفت: وای بر تو، چگونه دیدی؟ پس آن را به او برگرداند پس رنگش را تغییر داد و در حالی که شکمش را می گرفت برخاست و خواهرش گفت: تو را چه شده؟ گفت: این زن ادعا کرد که من تا هفت روز از دنیا رفتم و او در روز هفتم از دنیا رفت.

چشم انداز

و مردى ديد كه گويى به آسمان مى‏نگرد و ماه را در نظر مى‏گيرد ولى آن را نمى‏بيند و به زمين مى‏نگرد و ديد ماه را محو مى‏كند، رؤياهاى خود را بر گذرگاهى نقل مى‏كند و مى‏گويد: اگر صاحب آن است. بینایی مردی است با شیمی و طلا، پولش می رود و اگر فقیر باشد در خاک می افتد.

چشم انداز

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: دیدم ماه در خانه ماست. گفت: سلطان بر تو نازل می شود.

تعبیر خواب و دیدن ماه یا هلال در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا