تعبیر خواب ابن سیرین – خواب خاک در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین، تعبیر خواب خاک یا دیدن شن یا خاک در خواب یا در خواب.

تفسیر یک چشم انداز [التراب و الرمل و الغبار] ابن سیرین در خواب:

غبار در خواب دلالت بر مردم دارد زیرا از آن آفریده شده اند و چه بسا غبار در خواب اشاره به چهارپایان و حیوانات باشد و چه بسا غبار در خواب اشاره به دنیا و پول آن باشد و اگر فقیر باشد خداوند متعال می فرماید: {یا مرد فقیری که خاک گرفته است.}

[1]فریب: استتار برای گرفتن طعمه.

و هر کس در خواب ببیند زمین را می کند و خاک آن را بیرون می آورد، اگر بیننده در مسافرت باشد، حفاری نشان دهنده سفر او است و خاک نشان دهنده کسب درآمد و مال او است، زیرا کتک زدن بر زمین سفر است. قول خدای تعالی: نکاح، زمین زن بود و کندن شکم زن یا پول زن بود.[1] برای شکار، خاک به دست می آمد، شکار می شد و سود می برد. کند و کاو در خواب ممکن است نشان دهنده تلاش او در امر یا درخواستی باشد که در آن حیله یا نیرنگی وجود دارد یا سود او حیله گری یا فریب است.

[1]آفر: الله یا خاک.

و گفته شد: هر که در خواب خود ببیند که گویی افار است[1] دستش خاک است، لباسش خاک است، یا با تو روی زمین آویزان می شود، زیرا خواب خوب نیست، زیرا ممکن است نشان دهنده از دست دادن پول یا عدم سود باشد.

بعضی گفتند: راه رفتن در خاک، دلالت بر جست و جوی پول دارد، و گفته شد: هر که در خواب ببیند که با چوب در خاک راه می رود، خواب نشان می دهد که به سفر نیک می رود.

اگر در خواب ببیند که خاک جمع می کند یا می خورد، خواب نشان می دهد که در حال جمع آوری پول است و پول روی دستش جاری است. و اگر ببیند خاکی که جمع کرده از زمینی بوده که مال دیگران است، آن پول را برای دیگری جمع می کند.

اگر در خواب ببیند که چیزی از خاک حمل کرده و آن را گرفته است، خواب بیانگر آن است که متأثر می شود یا منفعتی به دست می آورد، به همان اندازه که در خواب دید که خاک حمل می کند.

اگر در خواب ببیند که خانه خود را جارو می کند و از آن خاک جمع می کند، خواب بیانگر این است که برای گرفتن پول از همسرش فریب می دهد.

اگر در خواب ببیند که از مغازه خود خاک جمع می کند، خواب بیانگر آن است که از معاش خود پول جمع می کند.

هر که در خواب ببیند خاک می خورد یا خاک بر سرش می ریزد، بیانگر آن است که پول می گیرد زیرا خاک پول و درهم است.

اگر در خواب ببیند که خاک را از پشت بام خانه اش جارو می کند و بیرون می آورد، بیانگر از بین رفتن پول همسرش است.

اگر در خواب ببیند که آسمان خاک باریده است، تعبیر نیکو و صالح است، به شرطی که غالباً – یا زیاد – نباشد.

و هر که در خواب ببیند که خانه اش ویران شد و خاک و گرد و غبار او را فرا گرفت، خوابش بیانگر آن است که از ارث می رسد یا مالی می گیرد.

و هر کس در خواب ببیند که در چشمش خاک می پاشد، خواب دلالت بر آن دارد که در پی انفاق بر کسی است که برای رسیدن به مقصود به او اصرار می کنند.

هر کس در خواب ببیند که دکان خود را جارو کرده و از آن خاک بیرون آورده در حالی که پارچه ای با خود دارد، خواب نشان می دهد که از جایی به جای دیگر می رود.

شن نیز در تعبیر وقتی در خواب در امور مال و فقر و زندگی و مرگ دیده می شود، چرک را روان می کند، زیرا از زمین و اعراب است. چه بسا رمل یا راه رفتن در شن در خواب، نشان دهنده مانعی باشد که او را از رسیدن به خواسته اش باز می دارد، زیرا کسی که در بیداری در ریگ راه می رود کند است یا شن مانع او می شود. و گفته شد: هر که در خواب ببیند که در ریگ راه می رود، خواب نشان می دهد که به امری مشغول است که او را مشغول کرده است.

و هر کس در خواب ببیند که دستش در ریگ است، خواب دلالت بر این دارد که یکی از امور دنیوی برای او آشفته شده است.

اگر در خواب ببیند که خاک جمع می کند یا خاک حمل می کند، خواب نشان می دهد که پول جمع می کند و نیکی می کند.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که در ریگ راه می رود، خواب نشان می دهد که به آنچه مشغول است مشغول است.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که شن و ماسه حمل می کند یا حمل می کند، خواب بیانگر آن است که به مال و خوبی مبتلا می شود.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که غبار چیزی نصب کرده است، دلالت بر مالی دارد زیرا از خاک است و چرک در تعبیر آن پول است.

اگر در خواب ببیند که میان آسمان و زمین خاک است، خواب بیانگر آن است که چیزی مغشوش است که راه خروج آن معلوم نیست، پس غبار در اینجا مانند غبار تعبیر است.

گفته شد: و اما دیدن غبار در خواب، دلالت بر مسافرت دارد. همچنین گفته شد: اگر در خواب غباری دیده شود و همراه با رعد و برق و رعد و برق باشد، نشانه خشکسالی است، خداوند متعال می فرماید: {چهره ها در آن روز خاکی دارند که برای باران زیاد به آنها مبتلا می شود}. اما اگر گرد و غبار دیده شود و رعد و برق و رعد و برق همراه آن نباشد، دلیل بر فساد است، چنان که خداوند متعال فرموده است: {پس آن را خیس کن}.

و گفته شد: دیدن غبار در خواب، بیانگر پول است و از آن غبار پدید می آید.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند که خاک بر او پوشیده است، خوابش دلالت بر مسافرت دارد، و گفته شد: بلکه خواب دلالت بر مالی دارد.

هر کس در خواب ببیند که سوار بر اسب شده و برای کاری دویده تا غبار فوران کند، خواب نشان می‌دهد که فرمانش بالا می‌رود و مقام بلندی پیدا می‌کند، اما غرور او را می‌گیرد و در باطل یا اسراف می‌رود. فتنه، زیرا فعالیت در تفسیر، تکبر است (یعنی تکبر) و خاک فتنه است.

تعبیر خواب و دیدن خاک و خاک و ماسه و …

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا