ممکن است انسان در خواب انبیا و فرستادگانی را ببیند که یکی از آنها را نشناسد، یعنی آنها را ببیند و بداند که پیامبرند، بدون اینکه نام آنها را بدانند، دیدن انبیا و رسولان یا بشارت است یا هشداری از جانب خداوند.

تفسیر رؤیای انبیا و رسولان بدون اطلاع از نام آنها
ممکن است برخی انبیا و رسولان را بدون اینکه نامشان را بدانند ببینند، اما بیننده آنها را پیامبر و فرستاده خدا می شناسد، پس تعبیر آن رؤیت این است.
هر کس پیامبری را در حال وصف و ذکر آن ببیند که حالت طبیعی اوست.بدون هیچ تغییری در شکل توصیف شده، این نشان دهنده حقانیت بیننده خواب است که برای مردم خود عزیز و سرشار از اخلاق است.اگر پیامبری را دید که اخم کرد و یا ظاهر و قیافه اش تغییر کرد، نشان دهنده بدی مصیبت و شدت حال اوست، خداوند بلا و آرزوی او را برطرف می کند و طلبش را می دهد و هدفش را که به آن می رساند. او فراتر می رود حاصل می شود.و اگر در خواب ببیند که پیامبری را کشت، یا رسولی را کشت، بیانگر آن است که بیننده در امانت خیانت کرد و عهد و عهد را شکست، زیرا خداوند متعال فرمود:تفسیر رؤیای انبیا و رسولان و شناخت نام آنها
گاهی انسان در خواب انبیا و رسولان را می بیند پس از خصوصیات و نام آنها مطلع می شود و حضرت موسی یا عیسی یا دیگران را می بیند و در اینجا توضیحی برای دیدن هر پیامبر جداگانه می دهیم.
هر کس آدم – علیه السلام – را در تصویری که در آن توصیف شده و ظاهر او را بدون خشم و تغییر ببیند، به مقام و قضاوت و عزت رسیده است، سفر یا سفر و سرانجام به سوی خود بازگشت اولین مکان.و هر که شطیا – سلام الله علیه – را دید، خوب زندگی کرد، با بهترین زندگی، و فقیرترین زندگی، و مال و بچه گرفت.و هر کس ادریس علیه السلام را ببیند، خداوند او را به فرزندی گرامی داشته و بر تقوای او افزوده و خداوند بر جانش مهر نیکویی زده است.و هر که نوح علیه السلام را ببیند عمرش طولانی و مصیبت هایش زیاد شود و دشمنانش به او ستم کنند، خداوند او را راحت می کند و او را در برابر آنان یاری می دهد و مقامش را بالا می برد.و هر که هدی – سلام الله علیها – را ببیند، دشمنانش به او ستم کردند و او را مجبور کردند، پس خداوند او را رها کرد، پس به او انرژی داد، و پیروزی او را بر آنان، و پیروز شد.هر که ابراهیم علیه السلام را دید، دلالت بر نافرمانی پدر دارد.و هر کس اسحاق – علیه السلام – را به صورت زیبا ببیند، بیانگر آن است که نزد خویشاوندان مضطرب شده است، خداوند او را رها می کند و جلال و عزت و جایگاهی بزرگ در میان خویشاوندان به او عنایت می کند.و هر که ببیند اسماعیل – علیه السلام – به او فصاحت و فصاحت داده شده است، یا داخل مسجد شود، آن را به خدای متعال می دهد.و هر كه يوسف ـ عليه السّلام ـ را ببيند، به اندوه و بدبختى و خيانت دوستان مبتلا شد و به او تهمت زدند، آنگاه پادشاه و علم به او دادند و اعداد و ارقام بر او مسلط گرديد. و خداوند او را بر آنها ظاهر می کند.و هر کس یونس – علیه السلام – را ببیند، برای او امری بیاید که موجب ناراحتی و حبس شود، و او در زندان از آن کار باشد، خداوند او را از آن غم نجات دهد، پس صاحبش زود خشمگین می شود و قناعت.و هر کس شعیب علیه السلام را ببیند در حالی که بدنش می لرزد، غیر از صورت واقعی، بینایی اش از بین رفته است، و اگر او را در حال دیگری ببیند، قومش حق او را می خورند و به او ستم می کنند.و هر که موسی یا هارون یا هر دو را ببیند به دست صاحب این خواب هلاک می شود، ظالم و ظالم، چه پادشاه ظالم و چه مرد.و هر که سلیمان علیه السلام را ببیند، علم و فقاهت و سلطنت بسیار نصیبش شده است و اگر ببیند که مرده بر تخت خوابیده یا بر منبر مرده است، رئیس دولت می میرد. خلیفه یا شاهزادهو هر که زکریا – علیه السّلام – را ببیند، پس از پیری، فرزند صالحی نصیب او شده است، چنان که حق تعالی می فرماید: یحیی ما پیش از این نامی برای او قرار ندادیم.و هر که یحیی علیه السلام را ببیند نسبت به پدر و مادرش نیکوکار است و رضایت آنان را جلب می کند و نزد قومش عزیز است.و هر کس عیسی – علیه السلام – را دید، دلالت بر مردی مبارک است که از خیر بزرگی برخوردار است، مسافرت می کند، سفر می کند و بسیار می آموزد.