تعبیر عطر در خواب

تعبیر عطر در خواب

تعبیر عطر در خواب

دیدن عطر در خواب به روایت ابن سیرین

عطر در اصل تعارف نیکو است و گفته شد که مریض نشانه مرگ است و جوز هندی و کشیدن با عطر از دود در آن ستایش با خطر است و به شکرگزار کافور نیکو است. حمد با بها، و زعفران اگر به آن دست نزند، حمد نیکو است، و چاقو زدن آن بیماری است با دعاهای فراوان.[١]

گرانبها به معنای زیارت است

گفته اند دلالت بر حج دارد و گفته اند که پاک می کند آن را بنوشید یا با آن مسح کنید زیرا از درخت مبارک است.[١]

بعضی از پادشاهان دیدند که در آن شهر سمعک گذاشته اند و بدون آتش دود می کنند، و دانه هایی را در زمین کاشته و سه تاج گل بر سر خود دید، پس رؤیاهای خود را بر گذرگاهی نقل کرد و گفت: «دارید. سه یا سی سال، و گیاهان و میوه ها در زمان شما فراوانند، و بادها فراوانند، همینطور بود.[١]

رجوع به چربی سر شود

هر کس در خواب ببیند که بر سر خود مسح کرده است، اگر از مقدار زیاد شود، اندوهگین می شود و در صورت سؤال می کند، اگر از مقدار معلوم بیشتر نشود، زینت است، و روغن بو ستایش و چربی گندیده است. تعارف زشتی است و حیله گری و اگر روی خود را مسح ببیند مردی است که همیشه روزه می گیرد.[١]

دیدن عطر در خواب در نابلسی

شخص در خواب با بخور تبخیر می شود و با مردم همبستر می شود و بخورسوز متعلق به شخصی است که از او ستایش می شود و جوسبوا سود و لذت و صحیح حسن را می ستایند.[٢]

هر که بیند که تبخیر می شود سود و خیر و روزی را بدون مدح و ثنا به دست می آورد و تبخیر برای فقرا غنی است، چه بسا بخور دلالت بر علم و دین باشد و چه بسا دلالت بر انفاق عمومی یا صلح با مخالفان و خدمت به قهرمانان داشته باشد. افشای اسرار و آشکار ساختن باطن و یا دوست داشتن مردم و چاپلوسی، شاید دلالت بر عشق، تجلی آتش آن، بخور عزم در خواب، اجبار دشمن، پیروزی بر حسود، ایمن از ترس، شفای از آن باشد. بیماریها و باطل کردن سحر و رزق و روزی ارباب خود و آنچه در خواب می خواست.[٢]

روغن در خواب تمام غم و اندوه است جز روغن پس هر کس ببیند که سرش را چرب کرد اگر از مقدار آن بیشتر شد بگیر و بخواه و اگر از مقدار معلوم بیشتر نشد زینت است حیله و نیرنگ. و اگر بطری روغنی ببیند و از آن روغنی بگیرد و خود را مسح کند یا مردم را مسح کند چاپلوسی یا قسم دروغ یا غیبت می کند.[٢]

هر کس ببیند صورتش چرب است، روزه‌دار همیشه است و جیوه در میان مردم حمد نیکو و باد نیکو است و در خواب آن را برای ورم یا درد بمالند، بیانگر اصلاح همان رابطه است. بردن جهیزیه به خاطر شوهر یا دست و پا زدن و چربی گندیده ستایش زشتی است.روغن زدن با آب در ظرف، بدون خسته شدن به دست آورد و اگر در آن مشک یا عطر باشد، ثنای خوبی است بر آنچه نیست. در آن[٢]

دیدن عطر در خواب به روایت ابن شاهین

هر کس ببیند که بوی خوشی به مشامش می رسد، پس او چین و ذکر نیکو است.[٣]

تعبیر دیدن مشک در خواب از چند جهت

هر کس ببیند که دهانه مشک از او ظاهر شود در حالی که له می کند، با کسی که بر او تکیه نمی کند نیکی می کند و هر که نفجه را ببیند و آن را باز کرده و مشک را از آن بیرون آورده است حسنه، برای اهلش گفته شد که حرام می خورد، و هر که ببیند بره صید کرده است، حکایت از کسب مال و علم و ادب و حمد و نیکی و شادی و قدر است. او دید.[٣]

تعبیر دیدن گرانبها در خواب از چند جهت

و اما گرانبها بر وجوه ابن سیرین دلالت بر باکره بودن و گسترش ذکر نیکی و شجاعت دارد و حسن رای به او خواهد رسید و فرمود سخاوت عزیز آن است که یک علامت حج و گفته می شود که همین طور است، عزت از زن بزرگ یا از مرد تاجر به اندازه آنچه دید.[٣]

تعبیر دیدن کهربا در خواب از چند جهت

و اما کهربا از منفعت آن مطلع می شود، پس هر که دید وحشی یافت یا به او داد، زیرا که بر صحت بخشنده دلالت دارد به اندازه ای که از اهل محله خود دید و هر که آن را دید. سیاه چال است، سپس تفاله است، کسى که از آن مرد منفعت مى‏برد، حاصل مى‏شود، و هر که ببیند کهرباى او از بین رفت، دلالت بر آن دارد که کم گرفتارى او به همان اندازه است، و هر که بیند که او. کهربا را بر حریف پاک می کند، آنگاه نمی داند.[٣]

تعبیر دیدن بخور در خواب از چند جهت

در مورد بخور دادن، آن را با پولی از مردی که اهل احترام و زندگی نیکو و یاد نیک و حسن خلق است منتقل می کنند.[٣]

تعبیر دیدن گل رز در خواب از چند جهت

أما مَاء الْورْد فَإِنَّهُ يؤول بِالصِّحَّةِ وَالثنَاء الْحسن فَمن رأى أَنه رش مَاء الْورْد على أحد وَمَا كَانَ لَهُ رَائِحَة فَإِنَّهُ يدّخر مَاله أَو لأحد لَا يعْتَرف بِهِ وَلَا يشكره مِنْهُ، وَمن رأى أَنه يشرب مَاء ورد فَإِنَّهُ يدل على الْغم والتفكر وَلَكِن أهل بَيته وأقاربه يثنون عَلَيْهِ ويمدحونه و هر کس ببیند که گلاب فراوانی دارد که به هر یک از آن داده می شود، این نشانگر گسترش نام او در آن مکان به نیکی و احسان است و همه مردم او را می ستایند، و اگر عالم است پس. او یک مبتکر است[٣]

تعبیر دیدن عود در خواب از چند جهت

و اما عود را مرد خوش چهره و لطیف تفسیر می کند و هر که ببیند با عود بخار می کند هر که او را به او داد زیرا دلالت بر دعای پادشاه می کند و بادش بیشتر می شد. ، بخشش بیشتر بود و هر که دید چوبی می خورد که برایش اتفاق می افتد و او را برای چشمانش حفظ می کند.[٣]

تعبیر دیدن چوب صندل در خواب از چند جهت

در مورد صندل، ابن سیرین می گوید هر که دید صندل دارد یا از او به او داد، زیرا که نشان دهنده ستایش مردم و مجراهایشان بر او و محبتشان به او است، و هر که دید مردی را به او داد. صندل، پس صندل است، زیرا صندل است، زیرا او کسی است که مرد را دوست دارد، و او شنی خواهد بود. بخشش بیشتر[٣]

تعبیر دیدن گوش در خواب از چند جهت

أما اللاذن فَقَالَ ابْن سِيرِين من رأى أَن لَهُ لاذنا أَو اشْتَرَاهُ من أحد أَو أعطَاهُ لَهُ أحد فَإِن اسْمه ينتشر بِالْخَيرِ فِي تِلْكَ الديار خُصُوصا إِذا كَانَت رَائِحَته ذكية، وَمن رأى أَن لاذنه ضَاعَ فتأويله بضده، وَمن رأى أَنه يَأْكُل لاذنا فَإِنَّهُ يشْتَغل بِأَمْر لَا يحصل لَهُ از آن بهره مند شوند.[٣]

تعبیر دیدن قسط در خواب از چند جهت

أما الْقسْط فَمن رأى أَنه يبخر تَحْتَهُ قسطا فَإِنَّهُ يدل على مدحه وثنائه من أهل ذَلِك الْمَكَان وينتشر اسْمه بِالْخَيرِ وَإِن كَانَت رَائِحَته كريهة فتأويله بِخِلَافِهِ، وَمن رأى أَنه يَأْكُل قسطا فَإِنَّهُ يدل على الْحزن وَالْغَم إِن كَانَ مرا وَإِن كَانَ حلوا فَإِنَّهُ يدل على الْمَنْفَعَة.[٣]

تعبیر دیدن انواع عطر در خواب

أما الطّيب فَإِنَّهُ يؤول بالثناء الْجَمِيل وَقيل هُوَ للْمَرِيض دَلِيل الْمَوْت والحنوط وَرُبمَا دلّ الطّيب للمتشاحنين على الصُّلْح، وَأما المحلب فَإِنَّهُ يؤول بالثناء الْحسن وَهُوَ على كل حَال مَحْمُود لمن ملكه أَو شمه وَأكل مِنْهُ، وَأما الميعة فَإِنَّهَا تؤول بِالْمَالِ ورائحتها بالثناء الطّيب وَهِي محمودة، وَأما الكافور چون حاکی از نیکی و پیک نیک، شادی و حقیقت بر راه حقیقت است، نگاه کافور بر هفت وجه مرد عالم است، طلا، دوست، کنیزان زیبا، پول بسیار، اصلاح و زینت نفس یا مضاف از آن به حمد و حسن و احسان و فضل و طهارت و برکت و کارهای ستودنی تعبیر می شود.[٣]

دیدن عطر در خواب به روایت ابن غنام

خیر برای زنان، و اگر زن ببیند، احسان کرده است، در کار خیر وارد شده است، و اگر از بعل خالی باشد، ازدواج کرده است، و همینطور، خیر مرد نیز خیر است. و ذكر نيكو و ذكر نيكو و ذكر نيكو و ذكر نيكو و ذكر نيكو.[٤]

بازبینی کننده

  1. ↑ AB T. Muhammed bin Sirin (1359ق-1940م)، منتخب کلام فی تعبیر خواب، مصر: شرکت کتابخانه و مطبوعات مصطفی البابی الحلبی و پسران، ص 220247، قسمت اول.
  2. ^ a b c عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی (1143ق)، خوشبو کننده مردم در بیان خواب، بیروت: دارالفکر، ص 49،119، جزء اول.
  3. ↑ a b c c c h d r z خلیل بن شاهین الظهری (۸۷۳ق)، الاشارات فی الفرازولوژی، بیروت: دارالفکر، صفحه ۶۶۲۸۳۲۸۳۳، جزء اول.
  4. ↑ ابراهیم بن یحیی بن غنام (۷۷۹ق)، بیان البین (نسخه خطی)، امان: کتابخانه دانشگاه اردن، ص ۱۹۱، جزء اول.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا