تعبیر کتاب های رویایی

تعبیر کتب الکتاب در خواب

در کتاب جامع تعبیر خواب الملّه احساء آمده است که رویایی که شخص در خواب از زن خواستگاری می کند، ممکن است نشان دهنده تلاش او برای رسیدن به دنیا و رسیدن به آن به همان اندازه باشد که از نامزدی به آن رسیده است.

و اما دیدن نامزدی زن شوهردار در خواب، ممکن است دلالت بر طلب دنیا و عدم کسب آن داشته باشد.[١]

هر کس در خواب ببیند زنی است که در خواب از او خواستگاری می کند، ممکن است دلالت بر تمایل دنیا به او و تمایل آن به او داشته باشد.

و هر کس در خواب ببیند که در حال ازدواج با زنی ازدواج کرده است، اگر او را ببیند یا بشناسد، به اندازه زیبایی آن زن، حجیت و خوبی دارد.

اگر ناشناس باشد و او را نشناسد یا نبیند، ممکن است دلالت بر مرگ او یا مرگ شخصی به دست او داشته باشد.[١]

تعبیر نامزدی زن زیبا در خواب

در کتاب اشارات در علم عبارت شناسی خلیل بن شاهین آمده است که دیدن خطبه در خواب از چند جهت صورت می گیرد;

هر کس در خواب ببیند که با زنی زیبا نامزد کرده و زن به نیت او اجابت کند، دلالت بر این دارد که به خواسته خود می رسد و حاجت خود را برآورده می سازد، چنان که دلالت بر شادی و مژده و لذت دارد.[٢]

هر کس در خواب ببیند که از یک زن مجرد چیزی راضی است که نشانه نامزدی و تمایل او به ازدواج با او باشد، به خاطر فرموده خداوند متعال: (وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا عَرَّضْتُم بِهِ مِنْ خِطْبَةِ النِّسَاءِ أَوْ أَكْنَنتُمْ فِي أَنفُسِكُمْ عَلِمَ اللَّـهُ أَنَّكُمْ سَتَذْكُرُونَهُنَّ وَلَـٰكِن لَّا تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلَّا أَن تَقُولُوا قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلَا تَعْزِمُوا عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىٰ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ).[٣][٢]

تعبیر ازدواج در خواب

در کتاب عجایب تعبیر خواب در قرآن محمد ابوالفداء آمده است که دیدن ازدواج در خواب ممکن است بیانگر خوشبختی، رضایت، خیر و رشد باشد، به ویژه اگر ازدواج اسلامی و عاری از تابو باشد.

و اما دیدن ازدواج در خواب برای فردی بداخلاق، ممکن است بیانگر بدبختی و مصیبت باشد.[٤]

بازبینی کننده

  1. ↑ AB ابوبکر بن محمد بن عمر الملّه احسایی (1988م)، گردآورنده تعبیر خواب، الذکر المفهوم با تعبیر خواب (ویرایش 1)، قطر: خانه فرهنگ، ص 122. اقتباس. .
  2. ↑ اب خلیل بن شاهین الظهیری، الاشارات فی الفراسه، بیروت: دارالفکر، ص 690. اقتباس.
  3. ↑ سوره بقره، آیه 235
  4. ↑ محمد ابوالفدا (1387)، عجایب تعبیر خواب در قرآن (چاپ 1)، اردن: دار یافاء العلمیة، ص 179. اقتباس.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا