رویاها چیست؟

رویاها جمع یک رویا هستند، کسانی هستند که آن را به عنوان مجموعه ای از خیالاتی که در هنگام خواب برای شخص اتفاق می افتد تعریف می کنند و کسانی هستند که می بینند که آنها یک فعالیت فکری هستند که ممکن است در نتیجه پاسخ به یک رویا رخ دهد. محرک یا انگیزه خاصی است، اما چیزی که همه بر آن اتفاق نظر دارند این است که رویاها به طور کلی هنگام خواب می آیند و معمولاً اتفاقات یا موقعیت های نامربوط و غیر منطقی هستند، اما در خواب بسیار منطقی به نظر می رسند و این منطقی بودن و به هم پیوستگی، بازیابی آن را لغو می کند. توسط شخص پس از بیدار شدن از خواب و به یاد آوردن خواب. دانشمندان در مورد علت مستقیمی که منجر به دیدن رویا می شود اختلاف نظر دارند، فروید می گوید که آنها وسیله ای هستند که روح برای ارضای امیال و انگیزه های فروخورده خود به آن متوسل می شود، به ویژه آنهایی که تحقق آنها در واقعیت دشوار است. ازدواج با یک زن خاص نمی تواند در واقعیت او به این امر دست یابد. این آرزوها در رویایی که او زندگی می کند به واقعیت تبدیل می شود. و برخی از آنها گفتند که یادآوری حوادث قبلی است که در روان بیننده رویا تأثیر گذاشته است. و عده ای گفتند که نتیجه تفکر در موضوع خاصی است که خواب بیننده را قبل از خواب به خود مشغول کرده است، هنگام خواب این مطلب به صورت خواب به او می رسد.

مطالعه رویاها و تلاش برای تعبیر آنها امری مدرن نیست، تمدن سومری که قدیمی ترین تمدن شناخته شده برای بشر است به مطالعه رویاها و تعبیر آنها علاقه داشته است. یونانی ها نیز رویاها را هدیه ای از جانب خدایان می دانستند که آنها را برای فاش کردن موضوعی خاص، انتقال اطلاعات به انسان یا کاشتن پیامی خاص در ذهن فرد خوابیده می فرستادند. در تاریخ اسلام؛ دانشمندان به رویاها و تعبیر، تجزیه و تحلیل و تقسیم بندی آنها علاقه داشته اند. و سعی در پی بردن به علل آن و از جمله مهمترین این علما که کتابهای تعبیر خواب نوشته اند ابن سیرین، ابن خلدون، ابن عربی، النابلسی و بسیاری دیگر که در این زمینه مشغول بوده اند می باشد.

وفي تقسيم الأحلام، لا أجدُ خيراً من حديث النبي صلى الله عليه وسلم حين قال عن الأحلام (إ إِذَا اقْتَرَبَ الزَّمَانُ لَمْ تَكَدْ رُؤْيَا الْمُسْلِمِ تَكْذِبُ وَأَصْدَقُكُمْ رُؤْيَا أَصْدَقُكُمْ حَدِيثًا وَرُؤْيَا الْمُسْلِمِ جُزْءٌ مِنْ سِتَّةٍ وَأَرْبَعِينَ جُزْءًا مِنْ النُّبُوَّةِ وَالرُّؤْيَا ثَلَاثَةٌ فَرُؤْيَا الصَّالِحَةِ بُشْرَى مِنْ اللَّهِ وَرُؤْيَا تَحْزِينٌ از شیطان و رؤیایی از آنچه به خود شخص می رسد، پس اگر یکی از شما چیزی را دید که خوشش نمی آید، آن را انجام دهد. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به سه قسمت تقسیم می شود که اولی به آن رؤیت می گویند که رؤیت خیر است و از جانب خداوند متعال می آید، پس بیننده خواب چیزی را می بیند که مطلوب اوست و ممکن است مراد باشد. موعظه کردن در مورد چیزی یا هشدار دادن نسبت به چیزی. دوم خواب، يعنى آنچه را كه خفته از بدى مى بيند و از شيطان است، و از سنت است كه هنگام بيدار شدن از شيطان ملعون به خدا پناه ببريم و سه بار چپ خود را بدمد و بر او بخوابد. طرف دیگر، و به همین ترتیب به کسی در مورد آن چیزی نمی گوید. و اما نوع سوم، خود گفتاری است که فرافکنی هایی از واقعیت است که در هنگام خواب به صورت رویا می آید، آرزوهای فروخورده یا آرزوهای برآورده نشده برای شخص یا ترس هایی که دارد یا چیزی که ذهن او را به شدت مشغول می کند. ، پس هنگام خواب به صورت خواب هایی که بی معنی و توضیح است به او می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا