تعبیر آتش در خواب

در خواب بشارت و انذار و جنگ و عذاب و قدرت و حبس و زیان و گناه است پس هر کس آتشی ببیند که جرقه دارد و صدا و سر و صدا دارد، امتحانی است که در آن عالمی از مردم خواهد بود. از بین رفتن و هر کس در دل خود آتشی ببیند، آن محبتی است که بر کسانی که محبوبش را رها می کنند غلبه می کند و ستم می کند. هر چه دود بالاتر باشد، وحشت و عذاب بیشتر است. هر کس در شب تاریک آتشی افروخت تا مردم را به راه هدایت کند، دانشی به دست می آورد که با آن مردم را هدایت کند و هر که آن را بدون تاریکی روشن کند بدعت است. و گفته شد: اگر در روز آتش ببینی، نشانه جنگ و فتنه است. و هر کس ببیند که آتش را می پرستد، جنگ را دوست دارد و چه بسا در نافرمانی شیطان از او اطاعت کرده باشد. و هر که ببیند در زمستان در آتش می سوزد، ثروتمند می شود. و هر کس در خواب ببیند که آتش می خورد، مال یتیمان را به ناحق می خورد یا مال حرام می خورد. و هر که در خواب ببیند که آتش فروخت و باغی خرید، غسالخانه می‌فروشد و باغ می‌خرد و بالعکس.

و هر کس ببیند که شخصی وارد آتش می شود و شکنجه می شود، مال خود را از دست می دهد یا مرتکب گناهانی می شود که مستحق آتش است. در اثر اصابت آتش او را نسوخت و در قرار خود. و هر کس ببیند آتش چیزی از غلات را سوخته است، قیمت آن را افزایش می دهد. و هر کس شعله آتشی بر درب خانه اش بدون دود ببیند، دلالت بر حج دارد. و آتش انگشتان نشانگر بی عدالتی کاتبان است. و آتش در کف بی عدالتی در کار. و هر که آتشی ببیند که هر چه می آید می خورد. صدای بزرگی دارد، زیرا در آنجا جنگ، طاعون، آبله یا مرگ است. و اگر ببیند که او از جایی به آسمان بالا رفته است، پس اهل آن مکان با خدای متعال با گناهان جنگ کرده اند. و هر کس آتشی ببیند که لباس یا پاره ای از اعضایش را بسوزاند، مصیبتی به او می رسد. و هر کس ببیند که درخشش آتش او را می زند، به زبان مردم می افتد و غیبتش می کنند. و آتش نورانی نافع، امانی است برای هراسان و مقربان به سلطان. و هر کس ببیند که از خانه اش آتش بیرون می آید، صاحب قدرت یا تجارت می شود. و هر کس در خواب ببیند که پرتو آتشش از مشرق به مغرب می تابد، علم است که در مشرق و مغرب به او یادآوری می شود. و هر کس در خواب ببیند که در بالای کوه آتشی افروخته است به خدای تعالی نزدیک می شود یا حاجتش را برآورده می کند و اگر غیبت کند سالم برمی گردد. و هر کس در دامن خود آتشی فروزان ببیند و ازدواج کند، زنش حامله است. و آتش در بیابان جنگ است.

و اگر زغالی از میان آتش بردارد مالی را که سلطان حرام کرده است وارد کند. هر کس مردم را به آتش بکشد در میان آنها دشمنی و دشمنی ایجاد می کند. از بیماری شدیدی که دچار آتش سوزی شده بود از سرش می درخشید. و هر کس در خواب ببیند که در میان آتش است و برای آن آزاده ای نیابد، صداقت و یقین و پیروزی بر دشمنانش را به دست می آورد. هر که بیند آتش خاموش شد، فتنه فروکش می کند. اگر در باغش خاموش شود مرگ اوست. و ممکن است آتش دلالت بر حساب کند زیرا از آتش سموم آفریده شده اند و ممکن است دلالت بر خشکسالی و ملخ کند. و هر کس ببیند که آتش در کوزه یا نزدیک آن سخن می گوید، جنی او را می زند. اگر مردم از آن بهره مند شوند، نشان دهنده اقتدار عادل است. و آتش در زمستان بر میوه دلالت می کند، زیرا می گویند: آتش میوه زمستان است. و خوردن آتش دلالت بر خوردن و آشامیدن در ظروف حرام مانند طلا و نقره دارد. شاید نشان دهنده عبادت او باشد. همینطور نور و تاریکی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا