تعبیر آیه (و بشارت به صابران) در خواب

تعبیر خواندن آیه (و بشارت به صابران) در خواب

در ابتدا لازم به ذکر است که تعبیر خواب همچنان یک موضوع گمانه زنی است که هیچ قضاوتی در واقعیت بر اساس آن نیست. اولین چیزی که در این بینش به ذهن شنونده یا خواننده می رسد این است که نوید خوبی می دهد، دل را آرام می کند و دل را آرام می کند و سینه را توضیح می دهد، به خصوص که آیه ای از قرآن است.چه بسا برای صاحبش بهتر باشد و چه بسا دلالت های آن به امر و اراده خداوند محقق شود.

این خواب ممکن است در زندگی صاحبش و سایر افراد وابسته به او و اطرافیانش از مردم تأثیر زیادی داشته باشد و شاید به اذن خداوند متعال برای آنها خیر و صلاح باشد.از مهمترین نشانه های آن است. عبارتند از:

  • خواندن این آیه شریفه در خواب ممکن است دلالت بر بشارت خداوند – تعالی – به هر صبری داشته باشد و آن صفت انبیا و رسولان و راستگویان و صالحان است.
  • خواب ممکن است نشان دهد که مژده بعد از صبر برای بیننده خواب می آید، به همین ترتیب، توانمندی در زمین بعد از صبر است. همان گونه که توانمندی مولای ما یوسف – علیه السلام – پس از صبر و سختی و شادی پس از اندوه و توکل بر خدای سبحان بر اساس فرموده ی او – تعالی – بود: (همانا با سختی آسانی است * به راستی با سختی آسانی است).[١]
  • رویا ممکن است صاحب خود را به صبر و شکیبایی در اولین شوک بر اساس گفته او – صلوات الله علیه: (صبر در اولین شوک)،[٢] اگر چه صبر از وظایف یک مسلمان قوی است، اما از بهترین و شریف ترین عبادات و اعمال نیز به شمار می رود.
  • چشم انداز ممکن است نشان دهنده توجه به ارتباط بزرگ بین خبر خوب و صبر باشد. زیرا اولی بر اساس دومی در قول او – حضرت عالی – استوار است: (و به بیمار بشارت ده)،[٣] چه بسیار مشکلاتی که پس از صبر و تفکر عقلانی و با روش های مسالمت آمیز و مباح حل شده است و چه بسیار افرادی که در حل آن شتافتند و پشیمان شدند و به دیگران ظلم کردند.
  • رویا ممکن است صاحب خود را بشارت دهد که خداوند برای او راهی برای خروج از فرمانش قرار می دهد تا هر چقدر هم که طول بکشد از روح خدا و رحمت او ناامید یا ناامید نشود. زیرا خداوند با صابران است.
  • تعبیر دیدن رسول در خواب که به بیننده (و بشارت ده به صابران) می گوید.

    دیدن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خواب در حالی که این آیه شریفه را به بیننده عادل می گوید مایه خرسندی و سعادت و آسودگی نزدیک – خداوند متعال – است و نشانه ها و معانی مهمی دارد که رضایت بخش و سعادتمند از خیر و برکت و نیکی بزرگ است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ممکن است آیه شریفه پیشنهاد کند که پیامبر رحمت ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به کسانی که در هنگام مصیبت شکیبایی می کنند و از خداوند متعال ثواب می گیرند و برای کسانی که ثواب می گیرند، بشارت می دهد. کسانی که به سلامتی، مالی، فرزندان یا چیزهای دیگر مبتلا هستند، پس کار خود را به خدا بسپارند، خداوند به آنچه برای او مقدر کرده خشنود است، و این ممکن است نشانگر آسودگی و رفاه و زندگی فراوان باشد.
  • رؤیت ممکن است حاکی از اهمیت خوش بینی و امید به لطف خداوند – تعالی – و استجابت او به دعای بیننده پس از مصیبت باشد، تا در همه امور زندگی آینده او تسکین و عدالت فراوان باشد. و نیز تسهیل و راهنمایی و موفقیت – به یاری حق تعالی -.
  • رویا ممکن است صاحبش را ترغیب کند که در مورد خالقش خوب فکر کند. خداوند ـ سبحان ـ هنگامی که بنده به او نیک اندیشی کند، به قضای او اعتراض نکند و به شکیبایی زیبا صبر کند.
  • همچنین ممکن است خواب نشان دهد که ثواب نیکوکاری و محاسبه ثواب و ثواب پس از آن، جبران بزرگی خواهد داشت، اما ثواب اضطراب و خشم، از دست دادن ثواب و پاداش و ضرر در دنیا و آخرت است.
  • تعبیر دیدن (و مژده دادن به بیمار) در خواب کسی که عزیزی را از دست داده است.

    این خواب برای یکی از عزیزان اوست، مانند پسر، پدر یا مادری که به خاطر امری بزرگ از دنیا رفته است و برای خود آرامش دارد و در مصیبت برای او دلالت خیرخواهانه و حمایتی دارد و مهم ترین آن. نشانه ها به شرح زیر است:

  • شنيدن اين آيه شريفه در خواب يا تلاوت آن در برابر بيننده و يا نوشتن آن حاكي از درستي و استحكام دين و ايمان او و خوب بودن او -ان شاء الله- باشد.
  • رؤیا ممکن است صاحب خود را به صبر و استقامت در هنگام از دست دادن عزیزی که برای او مصیبت بزرگی است ترغیب کند، اما صابران برنده بشارت و خشنودی خداوند متعال است، خداوند متعال فرمود: (و صابران را بشارت ده كه چون مصيبتى به آنها رسد مى گويند ما از خدايم و به سوى او باز مى گرديم.)،[٤] آیه شریفه به این معناست که عبد متعلق به خداست و تدبیر امور او تحت امر و اختیار اوست پس بنده از خود و پولش چیزی ندارد پس به قضای خدا اعتراض نمی کند پس قضای خداست. – حق تعالی – عدل مطلق است و از خود بنده مهربانتر است.
  • خواب ممکن است دلالت بر آن داشته باشد که صبر با غم و اندوهی که هنگام وقوع مصیبت پیش می آید منافات ندارد، در دو صحیحه آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از مرگ فرزندش ابراهیم غمگین شد و گریست و فرمود: : (چشم اشک می ریزد، دل غمگین می شود و ما فقط آنچه را که مورد رضایت پروردگارمان است می گوییم و با فراق تو ای ابراهیم، ​​اندوهگین خواهیم شد.)،[٥] اما آنچه با صبر ناسازگار است خشم و اعتراض به قضای الهی است.
  • بازبینی کننده

    1. ↑ سوره شرح، آیه 5-6
    2. ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از انس بن مالک، صفحه یا شماره: 1283، صحیح.
    3. ↑ سوره بقره، آیه 155
    4. ↑ سوره بقره، آیه 155-156
    5. ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از انس بن مالک، صفحه یا شماره: 1303، صحیح.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا