خواب گریه

ابن غنام در خواب از گریه گفت

گریه در خواب اگر زنگ یا فریاد بلند نداشته باشد شادی است و اگر همراه باشد نگرانی و اندوه است و گریه از ترس خدا بیانگر رهایی از عذاب آتش است و گریه بیانگر آن است. زوال غم، چنان که شاعر گفت: در اشک دلها آسایش است، و اگر مرده گریه کند از گناهان گذشته خود پشیمان است و چه بسا در میان عاشقانی که از غم و غصه می نالند، مؤاخذه می کرد.[١]

دیدن گریه در خواب به روایت ابن شاهین

هر کس ببیند گریه می کند و اشکی از چشمش بیرون نمی آید، ستایش نمی شود و اگر در جای اشک خون جاری شود، دلالت بر پشیمانی از چیزی است که از دست داده و توبه می کند، چنان که می خواهد می شود. در مصیبت مرگ و غم و خواری و اگر ببیند که مردم برای حاکمی که مرده است عزادارند و جامه‌هایشان پاره شده و خاک بر سرشان تکان می‌دهند، آن حاکم در مقام ظلم می‌کند. آن حاکم خوشحال شد و کرمانی گفت: هر که ببیند گریه می کند بسیار خوشحال می شود و اگر گریه با فریاد باشد دلالت بر مصیبتی دارد که بر او نازل می شود زیرا خداوند متعال فرمود: در آن فریاد می زنند).[٢] و هر کس ببیند که چشمش پر از اشک است و بیرون نیامد، مالی حلال دارد، و اما اشک سرد، رفع غم و اندوه است و گرما بر اوست، خیر و شادی و خوشی.[٣]

نابلسی در خواب از گریه گفت

گریه در خواب است برای آشنای مسکن یا انسان، دلالت بر بقای آنچه هست، و طول عمر دارد، و ممکن است بیانگر افزایش توحید باشد، اگر ذکر یا تسبیح یا حمد خدای متعال باشد. زیرا این همان است که در دیدن آثار و نشانه ها گفته می شود و اگر به صورت خود برخورد کند یا به شدت گریه کند، بیانگر ناراحتی و نگرانی است که آن اثر از چه کسی دلالت می کند.[٤]

و اگر در خواب فریاد زدن و سیلی زدن یا سیاه پوشیدن یا دریدن جیب باشد، دلالت بر غمگینی دارد و اگر گریه از خوف خداوند متعال یا به خاطر گوش دادن به قرآن یا پشیمانی از گناه قبلی باشد. سپس دلالت بر شادی و سعادت و زوال غم و اندوه دارد و دلالت بر ترس و یا بارانی است که از آن برکنار شده و نیازمند آن است و دلالت بر طول عمر دارد و دلالت بر طول عمر دارد. افزایش توحید در صورت ذکر یا تسبیح یا حمد خداوند متعال.[٥]

دیدن اشک در خواب

نابلسی می گوید: اشک در خواب اگر سرد باشد شادی است و اگر گرم باشد اضطراب و اندوه است و هر که اشک بر چهره بهترین ب بیند به نسب خود دشنام می دهد. و قول در او جاری شود، اگر ببیند که اشک در چشمانش جاری است، پس انداز می کند که در امر دین حلال است و نمی خواهد آن را نشان دهد، سپس دشمنش ظاهر می شود و برای او باقی می ماند. اگر بر صورتش جاری شود دلش از خرج کردنش خشنود می شود و اشکی که هنگام خمیازه کشیدن بی دلیل جریمه کوچکی است تنهایی، غریبی، شدت و اشتیاق برای عزیزان.[٦]

ابن غنم می گوید: هر که ببیند اشک در چشمش جاری است، پس انداز کرده است که می خواهد نشان دهد و به دست دشمنش ظاهر می شود و اگر اشک بریزد خرج بزرگی است و اشک سرد است. شادی و شادی و اشک داغ جدایی و غم است و هر که گریه اش را بر گونه ببیند به نسبت خنجر می شود و می دود تا بگوید.[٧]

ابن سیرین رؤیت اشک را این گونه توضیح می دهد: اما اشک; پس سرما از او شادی است و داغ آنهاست، و هر کس اشک بر صورت خود ببیند بدون اینکه گریه کند، در نسبش خنجر زده می شود و قول طاعتش در او جاری می شود، و اگر ببیند اشک در چشمانش است. ، سپس پولی را پس انداز می کند که در امر دین حلال است که نمی خواهد نشان دهد و اگر در صورتش بخواهد خوب است با جان و دل خرج کنید.[٨]

دیدن چشم در خواب

ابن سیرین می گوید: چشم، دین انسان و بینش اوست که با آن هدایت و گمراهی را می بیند، شکمش.[٩] و اگر در خواب ببیند که چشمان او چشم غریب و مجهول دیگری است، بینش نشان می دهد که بینایی او از بین رفته است و دیگری او را راهنمایی می کند، نشان دهنده میزان بیگانگی او تا هنگام مرگ است و اگر بیند. که چشمانش آهنی است، اضطراب شدیدی خواهد داشت که حجابش را شکسته، و اگر ببیند که چشمانش را به روی مردی باز کرده، به امر او نگاه می کند و او را یاری می کند، و هر که بیند. که با چشم بشنود و با گوش بنگرد، سپس خانواده و دختر خود را مجبور به نافرمانی کند، و هر که در کف دست خود چشم انسان یا چشم حیوانی ببیند، پولی به او می رسد.[١٠]

بازبینی کننده

  1. ↑ ابراهیم بن یحیی بن غنام، بیان وحی (نسخه خطی)، اردن: تصویر خطی – کتابخانه دانشگاه اردن، صفحه 39.
  2. ↑ سوره فاطر، آیه 37.
  3. ↑ خلیل بن شاهین الظهیری، اشارات فی الفاظیه، بیروت: دارالفکر، ص ۶۷۲-۶۷۳.
  4. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، معطر الحیوان فی بیان الخواب، بیروت: دارالفکر، صفحه ۴۲.
  5. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، «حرف ب – گریه»، معجم تعبیر خواب النابلسی.
  6. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، معطر الناس فی بیان الخواب، بیروت: دارالفکر، ص ۱۲۱.
  7. ↑ ابراهیم بن یحیی بن غنام، بیان وحی (نسخه خطی)، اردن: تصویر خطی – کتابخانه دانشگاه اردن، ص 98-99.
  8. ↑ محمد بن سیرین، «چوها از انسان و حیوان»، تعبیر خواب ابن سیرین.
  9. ↑ سوره احزاب، آیه: ۴.
  10. ↑ محمد بن سیرین، «فرق بین انسان و اعضاء او»، تعبیر خواب ابن سیرین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا