تعبیر خواب مرده در حال خنده

تعبیر خواب مرده در حال خنده

ابن شاهین می گوید: هر که مرده را در حال شادی ببیند، یعنی مرده در خواب می خندد، معمولاً بیانگر خیر و خوشی بزرگ است.[١]و اما کسى که مرده را در حال خنده و سخن گفتن ببیند، ممکن است دلالت بر خیر و روزى و زیاد شدن نعمت کند.

و اما کسی که ببیند مرده با خنده‌های عجیب می‌خندد، ممکن است دلالت بر آن داشته باشد که برای تسکین او به دعا یا صدقه نیاز دارد. چون خنده او خوشی ندارد، اگر هیستریک بخندد، عذابی سخت و هولناک است و خدای متعال داناتر است.

همچنین خندیدن او با اشک ممکن است حاکی از شادی در زندگی باشد و اگر مرده در زمین راه می‌رفت و از خنده گریه می‌کرد، بیانگر آن است که رزق و روزی فرزندانش زیاد می‌شود و الملا احساء ذکر کرده است که اگر مرده می خندد، نشان دهنده صدقه ای است که به او رسیده و پذیرفته شده است.[٢]

از این جمله در کتاب منسوب به ابن سیرین آمده است که هر که مرده را دید خندید و گریه کرد، دلالت بر این دارد که او مسلمان نمرده است.[٣] بر این اساس، ممکن است بیانگر این باشد که ظاهر او قبل از مرگ در برابر مردم هنگام مرگ به حالتی تبدیل شده است که او را راضی نمی کند، از جمله اینکه نافرمانی کرده یا نشان داده است که بدهی خود را پرداخته و این کار را نکرده است.

احوال مرده و گریه با بیننده

از آن جا هر که ببیند مرده ای می خندد و مجرد است، نشان می دهد که با ازدواجی ازدواج می کند که او و خطر او را خشنود می کند و نامزدی او با جوانی که می خواهد و دوست دارد خواهد بود و ممکن است باشد. کار خوب و زیبایی در انتظارش است خانواده اش منتظرند.

و اما کسی که در حال مجردی مرده را در حال خنده می بیند، این نشان می دهد که با ازدواجی ازدواج می کند که او و ذهنش را خوشایند می کند یا ممکن است کاری به او ارائه شده باشد و ترسیده باشد که چنین نشود. ممکن است دچار آن شود هر گونه ناهنجاری در جنین و بالعکس اگر مرده ای را ببیند که می خندد و خنده او عجیب است ممکن است جنین دچار ناهنجاری یا بیماری شود و ممکن است نارس به دنیا بیاید.

دیدن مرده پر از چیزهای عجیب است، گاهی خوب است و گاهی بد، بنابراین خواب مرده برای شما در حالی که شخص را در آغوش گرفته است، نشانه طولانی شدن عمر است. (بگو نماز و قربانم و جانم و مرگ من از آن خدای پروردگار جهانیان است).[٤]

و بدانید که تحقق رؤیاها و رؤیاها از علم غیب که فقط خداوند – تعالی – می داند. ما نباید به آنچه می بینیم مشغول شویم، زیرا اگر چیز خوبی می دیدیم خوشحال می شدیم و اگر چیزی را می دیدیم که ما را آزار می دهد از شر شیطان ملعون به خدا پناه می بردیم و به هیچ کس آن را نگفتیم.

بازبینی کننده

  1. ↑ خلیل بن شاهین، اشارات فی الفاظیه، بیروت: دارالفکر، ص 700. اقتباس.
  2. ↑ ابوبکر الملّه، تحبیه الافهام با تعبیر خواب، ص 133. اقتباس.
  3. ↑ محمد بن سیرین، منتخب کلام فی تعبیر الخواب، ص 113. اقتباس.
  4. ↑ سوره انعام، آیه ۶۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا