تعبیر دیدن سیل در خواب

دیدن سیل در خواب

علم رؤیاها و رؤیاها علم معناشناسی فرضی است. زیرا بر اساس فقه علما است و ممکن است رؤیتی از جانب خداوند باشد که مژده و سعادت را به همراه دارد و ممکن است رؤیاهای لوله ای باشد در نتیجه آنچه که انسان در آن می اندیشد و در ذهن خود سرگردان است و ممکن است رؤیایی از سوی شیطان که مسلمان را اندوهگین و نگران کند.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: (اگر یکی از شما رؤیایی ببیند که آن را دوست دارد، از جانب خداست، خداوند بر آن ستایش می‌شود و با آن سخن می‌گوید، و اگر آنچه را که کراهت دارد ببیند، از شیطان است. پس از آن باشد، سپس از شیطان باشد.[١]

تعبیر خواب سیل به روایت نابلسی

امام عبدالغنی النابلسی در کتاب «عطر حیوانات در تعبیر خواب» آورده است که رؤیای سیل تعابیر زیادی دارد که از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:[٢]

  • ممکن است خواب بیانگر این باشد که خواب بیننده با حمله دشمنی که به او در خود یا اهل خانه اش وارد می کند، یا حضور شخصی که ادعا می کند او را دوست دارد اما دشمنی و نفرت را در خود پنهان می کند، در معرض آسیب قرار می گیرد. به دنبال فریب او است.
  • ممکن است منظور خواب، گرفتاری هایی باشد که بیننده خواب در آن گرفتار می شود، این مشکلات ممکن است مشکلات روحی، سلامتی، مالی و یا مشکلات دیگر باشد، خداوند نگرانی شما را از بین ببرد و خدا بهتر می داند.
  • اگر بیننده سیل یا باران سیل آسا ببیند ممکن است حاکی از سفر بیننده باشد و خدا داناتر است.
  • تعبیر خواب سیل به روایت ابن شاهین

    ابن شاهین در کتاب «الاشارات فی علم العبارات» تعبیر سیل و سیل در خواب را ذکر کرده و این خواب را از رؤیاهایی دانسته که وقوع امری بزرگ را هشدار می دهد. و در ادامه توضیحی در مورد آن ارائه شده است:[٣]

  • اگر بیننده سیلابی را ببیند که بر اثر باران بوده و ضرر و زیان نداشته است; خواب ممکن است دلالت بر خیر فراوانی باشد که به مردم می رسد و بارانی که بدبختی های آنان را برطرف می کند و خداوند داناتر است.
  • اگر بیننده ببیند که از طوفان بیرون می‌آید و بدون آسیبی زنده می‌ماند; خواب ممکن است بیانگر این باشد که او از نگرانی رهایی یافته و از بدبختی و ناراحتی که در آستانه سقوط بود نجات یافته است و خداوند اعلم.
  • تعبیر خواب سیل به روایت طهطاوی

    امام طهطاوی در کتاب «تعبیر خواب از کلمات ائمه و پرچم ها» ذکر کرده است که این خواب تعابیر زیادی دارد که از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:[٤]

  • خواب غرق شدن در سیل در کوتاهی بیننده به حق پروردگارش ظاهر می شود و باید به سوی او بازگردد و خداوند آمرزنده و مهربان است.
  • اگر بیننده خواب ببیند که می خواهد از سیل بگریزد، ممکن است نشان دهنده این باشد که او در تلاش است تا از شر چیزی از زندگی خود خلاص شود و خدا داناتر است.
  • ممکن است بیانگر این باشد که بیننده در معرض آزمایش قرار گرفته است، اما انشاءالله آنها می گذرند.
  • ممکن است نشان دهنده بروز مشکلات بین همسران در نتیجه اختلاف باشد، اما این امر طبیعی است و در همه خانواده ها اتفاق می افتد، بنابراین از خدا می خواهم راز شما را راهنمایی کند.
  • بازبینی کننده

    1. ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از ابوسعید خدری، صفحه یا شماره: 6985، صحیح.
    2. ↑ عبدالغنی النابلسی، عطرآگین مردم در بیان خواب، ص 174. اقتباس.
    3. ↑ کتاب اشارات فی عبارات، خلیل بن شاهین، ص 727. اقتباس.
    4. ↑ علی احمد عبدالله الطحطاوی، تعبیر خواب از کلمات ائمه و پرچم ها، به دنبال آن تعبیر خواب النساء، صفحه 39. اقتباس.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا