تعبیر دیدن وحی در خواب

مکاشفه در خواب به طور کلی

وحی یکی از نمادهای نادر در رؤیاها و رؤیاها است و غالباً به معانی محدود می شود، مگر در مواردی که بیننده است، از جمله این نشانه ها می باشد. گفتن امر مهم، یا بشارت، یا وضع، یا حاملگی، یا تحقق امر مهم، یا مرگ، یا حرکت، یا جهاد و پیروزی، یا شرایط دعا از اجابت، یا اشاره به دعا، یا رهایی از پریشانی یا رازی از اسرار.

مکاشفه بر اساس رؤیا

اگر بیننده ببیند که بر او نازل می شود و وحی را ندیده است; چه بسا خبرى از شخص ناشناس به او برسد، و اگر کسى را که بر او وحى شده دید، از طرف محبوبى باشد. به احوال او، بیان بشارت و انذار و احسان و سایر امور مهم است.

النابلسی در کتاب عطار چند احتمال را برای رؤیت جبرئیل علیه السلام ذکر کرده است -; از جمله اینکه ممکن است در میان همتایان خود عالمی والا شود، زیرا ممکن است بر فرستاده سلطان، اسرار، حاملگی با فرزندان، عبادت یا علم دلالت کند، زیرا بینش او نشان دهنده جریان روح است و ممکن است نشانگر حرکت، جهاد و علم باشد. پیروزی[١]

عبدالغنی النابلسی گفت هر که جبرئیل – علیه السلام – را دید غمگین; مضطر و پریشانی و شدّت در او باشد و هر که ببیند به صورت جبرئیل – علیه السلام – درآمده است; ممکن است بسیار سخاوتمندانه و خیرخواهانه باشد.[١]

و هر که ببیند به دیگران تلقین می کند; همانطور که به نظر می رسد، در واقع چنین است; اگر حالش بد است از خدا بترسد و در تعبیر منسوب به ابن سیرین آمده است که هر که ببیند با جبرئیل و میکائیل دشمنی می کند یا با آنها مجادله می کند; در امری است که خداوند به وسیله آن انتقام و عذاب او را برطرف می کند.[٢] بگذارید خودش را مرور کند و نسبت به دیدگاه های مشابه هشدار دهد.

مکاشفه از نظر بیننده

هر که وحی یا جبرئیل – علیه السلام – را دید; ممکن است دلالت بر بشارت داشته باشد، اگر از اهل حق باشد، به حسب حالش مژده یا بشارت است، و اگر از اهل معصیت باشد، شاید توبه باشد، و اگر از او نازل شده باشد. خشمگین است، این هشداری است برای او، و اگر زن حامله جبرئیل علیه السلام را ببیند; ممکن است پسری به دنیا بیاورد.

و زن مجرد اگر وحی را ببیند ازدواج کند یا خبر نامزدی به او برسد که در نیکی پیشرفت کند و شهاب رهگذر حنبلی را ذکر کرد: پس هر که جبرئیل شود یا نزد او بیاید در وصف او می شود: دلالت بر آمدن رسولی از حق او، از سلطان یا حاکم یا عالم یا پسر و مانند آن.[٣]

و این بستگی به حال بیننده در واقعیت دارد، زیرا اگر در آستانه طاعت باشد، وصف جبرئیل در خواب به او دلالت می کند و هر که در طلب علم باشد عالم شود یا زن حامله شود. مردی به دنیا بیاورد، و کارمند ممکن است اخبار ارتقاء را دریافت کند، و همچنین جویای کار، در کل، دیگران سنجیده می شوند.

و علم رؤیاها و رؤیاها از علم غیب است که فقط خدای متعال می داند و امر به تحقق آنها در علم غیب است خیر به آنچه می بیند و بر خدای متعال توکل می کند.

بازبینی کننده

  1. ↑ اِب عبد الغنی النابلسی، عطرآگین مردم در بیان خواب، ص 60. اقتباس.
  2. ↑ محمد بن سیرین، منتخب کلام فی تعبیر الخواب، ص 63. اقتباس.
  3. ↑ شهاب گذرا، قواعد تعبیر خواب، ماه کامل در علم بیان، ص ۱۸۴.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا