تعبیر اسم صدیق در خواب

تعبیر خواب اسم صدیق در خواب

بسیاری از ما خوابهایی دیده‌ایم که هنگام خواب او را آزار می‌دهند یا شادمان می‌کنند و باید از معانی آن تعجب کنیم، به ویژه که رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم وجود رؤیاهای حقیقی را به ما گفته است; او – رضی الله عنه – فرمود: (اگر وقت نزدیک شد، به رؤیاهای مؤمن دروغ نمی گویید و مؤمن را قسمتی از شش و چهار قسمت از جزء را ببینید.[١]

معنی دیدن اسم صدیق در خواب

روایت شده است که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: (شبی را دیدم در آنچه خفته می بیند، گویا در خانه عقبه بن رافع هستیم، پس ما را از زنگ ابن طبع نزد ما آوردند، و اولین بار در الربعه بود.[٢]

از اين حديث بر مي آيد كه اسامي ممدوحي كه در واقع معناي نيكو دارند نيز اين گونه تعبير مي شوند، اما اگر اسماء در واقع دلالت بر بدبختي و بدبختي و بدي دارند; دیدن او در خواب نیز چنین تعبیر می کند و با این نظر ابن سیرین در کتاب منسوب به او گفته و خداوند متعال داناتر است.[٣]

بر این اساس، دیدن نام صدیق در خواب و در نظر گرفتن معنای زبانی اسم صدیق – کسی که همیشه معتقد است -; دیدن اسم صدیق در خواب ممکن است یکی از عبارات زیر را داشته باشد و خداوند متعال داناتر است:

  • هر که نام صدیق را در خواب دید; ممکن است دلالت بر این داشته باشد که او اهل سخنی راستگو و معتبر در میان مردم است و خداوند داناتر است.
  • هر که نام صدیق را در خواب دید; ممکن است نشان دهنده این باشد که او فردی قابل اعتماد است و خیانتی از او نشده است و خدا داناتر است.
  • هر که نام صدیق را دید; ممکن است نشان دهد که او به وعده های خود عمل می کند و خدا داناتر است.
  • هر که نام صدیق را در خواب دید; ممکن است اشاره کند که امانت را به اهلش هدایت می کند و خدا داناتر است.
  • هر که ببیند با شخصی به نام صدیق راه می رود; ممکن است بیانگر این باشد که او با فردی صادق و امانتدار همراهی می کند و خدا داناتر است.
  • هر که نام صدیق را در خواب دید; ممکن است دلالت کند که او فردی است که به گفتار و کردار خود ایمان دارد و هیچ تناقضی بین آنها نیست و خدا داناتر است.
  • تعبیر دیدن صحابی ابوبکر صدیق در خواب

    دیدن صحابی بزرگ ابوبکر صدیق – رضی الله عنه – در خواب به تعبیرهای متعددی تعبیر می شود که عبارتند از:[٤]

  • هر کس صحابی بزرگ ابوبکر صدیق را در خواب ببیند، دلالت بر خلافت و امامت و امامت دارد و خدا داناتر است.
  • هر کس صحابی بزرگ ابوبکر صدیق را در خواب ببیند، ممکن است بیانگر برتری بر همتایان و اطرافیانش باشد و خدا داناتر است.
  • هر کس صحابی بزرگ ابوبکر صدیق را در خواب ببیند، ممکن است نشانه ی خوشبختی باشد و خداوند داناتر است.
  • هر کس صحابی بزرگ ابوبکر صدیق را در خواب ببیند، نشانه انفاق فراوان و انفاق در راه خداست و خداوند داناتر است.
  • هر کس صحابی بزرگ ابوبکر صدیق را در خواب زنده ببیند، دلالت بر این دارد که او فردی مهربان و دلسوز است و خداوند داناتر است.
  • معنی اسم صدیق در فرهنگ لغت

    نام صدیق در معجم لسان العرب آمده است، یعنی کسی که همیشه ایمان دارد; همچنین به کسی اطلاق می شود که به قول و کار خود ایمان داشته باشد و بین آنها منافاتی نباشد و باید توجه داشت که صدیق مبالغه است.[٥]

    بازبینی کننده

    1. ↑ روایت صحیح بخاری، در البخاری، از ابوهریره، صفحه یا شماره: ۷۰۱۷، صحیح.
    2. ↑ روایت مسلم، در صحیح مسلم، از انس بن مالک، صفحه یا شماره: 2270، مسلم.
    3. ↑ منسوب به محمد بن سیرین (۱۹۴۰)، تعبیر خواب، منتخب کلام فی تعبیر خواب، مصر: شرکت کتابخانه و مطبوعات مصطفی البابی الحلبی و پسران، ص ۱۵، جزء ۱. اقتباس.
    4. ↑ عبدالغنی النابلسی، معطر الانام فی بیان خواب، ص 12. اقتباس.
    5. ↑ ابن منظور، معجم لسان العرب، ص 193. اقتباس.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا