تعبیر خواب نخل و آب

درخت خرما در خواب دلالت بر خوبی دارد

دیدن درختان خرما در خواب برای بیننده نشانه خیر و برکت است و دیدن آن در همان محل با آب ممکن است موجب افزایش خیر و برکت شود. (و نخلها هم قوسی و هم بدون روکش با یک آب آبیاری می شوند)،[١] هر که آنها را ببیند، از خیر و برکت خداوند متعال خوشحال شود.

و هر که در خواب خود رؤیای نیک ببیند; پس خداوند – تعالى – را به فضل و فضلش حمد و ستايش كند و براى دوستدارانش بگويد.رسول خدا – صلى الله عليه و آله – فرمود: (الرُّؤْيا الصَّالِحَةُ مِنَ اللهِ، والرُّؤْيا السَّوْءُ مِنَ الشَّيْطانِ، فمَن رَأَى رُؤْيا فَكَرِهَ مِنْها شيئًا فَلْيَنْفُثْ عن يَسارِهِ، ولْيَتَعَوَّذْ باللَّهِ مِنَ الشَّيْطانِ، لا تَضُرُّهُ ولا يُخْبِرْ بها أحَدًا، فإنْ رَأَى رُؤْيا حَسَنَةً، فَلْيُبْشِرْ ولا يُخْبِرْ إلَّا مَن يُحِبُّ).[٢]

معنی درختان خرما بر دانش

در ادامه سخنان مفسران در تعبیر دیدن درختان خرما و دلائل آن برای معرفت را مرور می کنیم:[٣]

  • دیدن درختان خرما در خواب ممکن است بیانگر مردی دانا باشد. ديدن او حاكي از فزوني علم است، يا بينايي او حاكي از پسري است، يا حاكي از مقام بلند مرتبه در ميان عرب، سخاوتمند و سخاوتمند.
  • هر که در خواب ببیند که این نخل از آن اوست; این ممکن است نشان دهد که مردان با تعداد درختان خرما برای او کار می کنند و اگر تاجر باشد تجارت و سود او افزایش می یابد و اگر در بازار در هر صنعتی کار کند ممکن است نشان دهنده افزایش تعداد باشد. مشتریان او و افزایش درآمد او – به خواست خدا.
  • اگر خرمایی که دید خیلی خشک بود، این ممکن است نشان دهنده یک فرد ریا باشد.
  • برخی از مفسران گفته‌اند که خرما ممکن است نشان‌دهنده عمه پدری انسان باشد و ممکن است نشان‌دهنده زن یا خانه جدید، سرزمین جدید، سال جدید، لباس، پول یا فرزندان باشد. کف دست به طور کلی ممکن است نشان دهنده زنان عرب باشد.
  • دیدن درختان خرما در خواب نیز ممکن است نشان دهنده طول عمر و فرزندان باشد – انشاالله -.
  • معنی تعداد کف دست

    تعبیر دیدن نخل خرما بر حسب تعداد آنها در خواب متفاوت است و توضیح آن در زیر آمده است:[٤]

  • هر کس نخل زیاد ببیند مرد است پس شاید به تعداد نخل برایش کار کند اگر در زمینی باشد که برای آنها مناسب نیست اگر نخل ببیند در زمینی که مناسب درختان خرما باشد. ، این ممکن است نشان دهنده مالکیت او بر زمین یا ملک جدید باشد.
  • هر که دید از میوه خرما چیزی خورد. ممکن است نشان دهد که او از مردان یا از زمین یا اموالی که در اختیار داشت درآمد و پول به دست آورده است.
  • دیدن درختان خرما ممکن است نشان دهنده نیکی و افتخار باشد. نخل کودل بر درختان دیگر.
  • این که درختان نخل زیاد در یک مکان شناخته شده ممکن است نشان دهنده اشراف نجیب باشد. هر که مثلاً در واحه ای درختان خرما و آب ببیند، این نشان می دهد که او یا یکی از خانواده یا فرزندانش از افراد شریف و شریف می شود.[٥]
  • دیدن نخلستان

    در مورد دیدن نخلستان نیز تعابیر متعددی دارد. از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:[٦]

  • هر که درخت خرما را با آب به صورت باغ ببیند، وارد این باغ شده و از میوه های آن می خورد. ممکن است اشاره به خیر و برکت و رزقى باشد که انسان به دست مى آورد، اگر در آن باغ از آب نوشیده باشد یا غذا بخورد; این ممکن است نشان دهنده شهادت او در راه خدا – تعالی – باشد.
  • ممکن است باغ نشان دهنده رزق و روزی و پول فراوان باشد یا اینکه شخصی با زن ثروتمند ازدواج کند و زن با مرد ثروتمند ازدواج کند.
  • خدا تنها می داند.

    بازبینی کننده

    1. ↑ سوره رعد، آیه 4
    2. ↑ روایت مسلم، در صحیح مسلم، از ابوقتاده الحارث بن ربیع الانصاری، صفحه یا شماره: 2261، صحیح.
    3. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل النابلسی، عطرافشانی مردم در بیان خواب، ص 359. اقتباس.
    4. ↑ منسوب به محمد بن سیرین، منتخب کلام فی تعبیر الخواب، ص 201. اقتباس.
    5. ↑ ابوبکر بن محمد احسایی، تهبه الافهام با تعبیر خواب، ص 150. اقتباس.
    6. ↑ ابوبکر بن محمد احسایی، انذار الافهام به تعبیر خواب، صفحه 149. اقتباس.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا