تعبیر درختان در خواب

دیدن درختان در خواب

ملا احسایی در کتاب خود آورده است که دیدن درخت در خواب تعابیر زیادی دارد از جمله:[١]

  • درختان در تعبیر خواب توسط مردان بیان می شود و سرنوشت این مردان بر اساس ذات و فواید آن درختان است.
  • ممکن است پوست درخت نشان دهنده دین بیننده باشد.
  • شاخه‌های درخت را فرزندان، بستگان و دستیاران مالک استنباط می‌کنند، در حالی که شاخه‌های آن‌ها را کنجکاوی پول او بیان می‌کنند و برگ‌ها را به درهم تفسیر می‌کنند.[١]
  • عبدالغنی النابلسی در کتاب خود ذکر کرده است که خواب درختان تعابیر زیادی دارد که به آنها اشاره می کنیم:[٢]

  • درختان در خواب ممکن است نشان دهنده مردان و زنانی باشد که از نظر اخلاقی متفاوت هستند.
  • رویای درختان ممکن است نشان دهنده نزاع باشد.
  • دیدن درختان ناشناخته در خواب ممکن است دلالت بر اضطراب، خشم و اضطراب داشته باشد، اما اگر خواب بیننده در آن درختان از گرما پناه بگیرد یا از باران محافظت کند یا از شیر در آنها پناه بگیرد. این ممکن است نشان دهنده رزق و روزی و وابستگی به صاحبان مقام باشد.
  • همچنین خواب بیننده که در خواب به درخت مثمر ناشناخته ای پناه می برد، در صورتی که کافر باشد، ممکن است بیانگر مسلمان شدن او باشد و خداوند متعال داناتر است.
  • اما اگر هیچ میوه ای در آن درختان وجود نداشته باشد، ممکن است این نشان دهنده وابستگی و وابستگی بیننده به کسی باشد که هیچ آسایش یا دانشی ندارد.
  • خواب دراز کشیدن روی درخت، ممکن است نشان دهنده تعداد زیادی کودک باشد.
  • رویای صعود به درخت ممکن است بیانگر این باشد که خواب بیننده از آنچه هشدار می دهد زنده می ماند.
  • دیدن انواع درختان در خواب

    ابن شاهین در کتاب خود گفته است که تعبیر دیدن درخت در خواب بر حسب انواع آن متفاوت است و تفصیل آن در ذیل آمده است:[٣]

    درخت خرما ممکن است دلالت بر پسر صالحی باشد که در دین خود ثابت قدم است، یا مردی شریف، و داشتن نخل های فراوان در خواب بیننده، به تصرف بیننده در امور مردان تعبیر شود که تعداد آنها به تعداد آنهاست. درختان اگر صلاحیت آن را داشته باشد، در غیر این صورت بینش او حاکی از تجارت سودآور و کار لوکس است.

    شاید دیدن درخت انجیر در خواب بیانگر مردی ثروتمند، بزرگ و سودمند باشد که به دشمنان خود روی خواهد آورد، زیرا در حقیقت درخت انجیر پناهگاهی برای زندگی است.

    زیتون درختی پربرکت است و دیدن آن در خواب ممکن است دلالت بر علم برکت و کمک به خویشاوندان و منفعت رساندن به آنان داشته باشد و همچنین بیانگر وجود برکت برای کسانی باشد که در دین خود صالح هستند.

    درخت سیب در خواب ممکن است دلالت بر مرد مؤمنی باشد که به دیگران نزدیک است و کاشتن آن نشان دهنده تربیت نیکو و با فضیلت یتیمی باشد که نیکی را در دل او به ارث می برد.

    چشم انداز درختان برای بیمار

    ابن سیرین در کتاب منسوب به او ذکر کرده است که مریض با دیدن درخت در خواب ممکن است نشانه بهبودی یا مرگ او باشد و این بستگی به اندازه درختی دارد که دیده است و خداوند متعال داناتر است.[٤]

    و بدان، ای بینا، تعبیر خواب، علمی است با مفاهیم گمانه‌زنی، و هر رؤیایی تعبیر خاص خود را دارد و جزییاتی دارد که ممکن است معنای آن را به کلی تغییر دهد، علاوه بر این که تمام آنچه در خواب دیده می‌شود، نیست. رویاها، برخی از آنها رویا هستند، و برخی دیگر خودگویی هستند که معنایی ندارند.

    بازبینی کننده

    1. ↑ اب الملّه احسایی، کتاب تعبیر خواب، ص 150. اقتباس.
    2. ↑ النابلسی، عبدالغنی، کتاب معطر الانام فی بیان خواب، ص 206. اقتباس.
    3. ↑ خلیل بن شاهین، کتاب الاشارات فی عبارت شناسی، ص 733. اقتباس.
    4. ↑ ابن سیرین، تعبیر خواب، ص 203-204. عمل کنید

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا