تعبیر دیدن گوشت خوردن مرده در خواب

تعبیر دیدن گوشت خوردن مرده در خواب

رؤیا همان چیزی است که از بشارت باقی می ماند، چنانکه رسول خدا – صلی الله علیه و آله و سلم – فرمود، چه بسا خواب، بشارت دهنده بیننده باشد، یا به موجب آن، هشداری برای او باشد. تعبیر اگر صحیح باشد تعبیر دیگر.

ابن شاهین در تعبیر دیدن گوشت خوردن مرده می گوید: دیدن مرده در خواب چیزی می خورد، ممکن است بیانگر افزایش قیمت و گران شدن آن باشد.[١] یا از کشور فرار می کند، دیدن گوشت خوردن مرده ممکن است نشان دهد که قیمت آن بالاست و فقط غذای ثروتمندان می شود.

ابن سیرین در تعبیر منسوب به او گفته است که اگر ببیند این غذا را با مرده می خورد، ممکن است حاکی از عمر طولانی بیننده باشد و خدا داناتر است.[٢]اما اگر میت این گوشت را از بیننده خواب گرفته بود، تعبیر او خوب نیست.[٣] ممکن است دلالت بر کم شدن عمرش داشته باشد یا چیزی را که برایش عزیز است از دست بدهد، پس هر کس آن را دید، در عبادت تلاش کند و به ذکر خود پایبند باشد که خداوند بهترین حافظ و او مهربان ترین مهربانان است.

تعبیر دیدن مرده در حال خرید یا فروش گوشت

نبلسی در کتاب «عطر الانام» می‌گوید: آنچه میت در خواب از غذا یا لذت می‌خرد، از جمله گوشت، شاید دلالت بر گرانی و تاریخ مصرف آن در بازارها باشد و علم نزد خداست.[٤]در مورد آنچه که متوفی در خواب غذا یا لذت می فروشد، مانند گوشت و غیره، ممکن است نشان دهنده رکود او و در نتیجه اتفاقات منفی برای جامعه باشد، مانند بیکاری و ورشکستگی برای تجار و غیره.[٤]

تعبیر دیدن مرده در خواب

در خواب دیدن مرده ای که در خواب شادی می کند، نشان از حال خوب و مقام بلند اوست، در تفصیل آن چنین است:[٥]

  • هر که ببیند مرده شادی می کند، این نشان دهنده حال خوب او نزد خداوند متعال است. چون در خانه مناسبی است.
  • اگر مرده را در حال خنده ببیند، ممکن است نشانگر آمرزیده شدن گناهان او باشد، زیرا خداوند متعال فرمود: (چهره‌ها در آن روز خندان بودند* در حال خنده و شادی).[٦]
  • هر کس مرده ای را ببیند که صورتش طلاق گرفته است، ولی با او حرف نزده و به او دست نزند، دلالت بر این دارد که پس از مرگش، صلاحش به او رسیده است.
  • دیدن مرده خندان برای بیننده مژده است، اگر خواب برای مرد یا زن متاهلی باشد که می خواهد بچه دار شود، ممکن است نشان دهنده بارداری باشد و برای افراد مجرد و مجرد، ممکن است بیانگر این باشد که به آنها وعده نامزدی یا نامزدی داده شده است. ازدواج و برای شخص بیمار ممکن است نشان دهنده بهبودی او باشد انشاءالله.[٣]
  • ابن شاهین می‌گوید: دیدن میت در حال خنده و شادی نشان می‌دهد که ثواب صدقه به او رسیده و شادی او در آن حاصل شده است.[٧]
  • در خاتمه باید توجه داشت که هر چیزی که در خواب دیده می شود قابل تعبیر نیست بلکه ممکن است رویا یا خودگویی یا بازتاب آنچه در ضمیر ناخودآگاه شخص می گذرد و به صورت ترجمه شده باشد. رویا پناه بردن به خدا از شر آنچه دید تا به او آسیبی نرسد.

    بازبینی کننده

    1. ↑ خلیل بن شاهین، اشارات فی عبارات، ص ۷۰۲. اقتباس.
    2. ↑ ابن سیرین، تعبیر خواب، ص 108. اقتباس.
    3. ↑ AB محمد عزت ابوالفداء، عجایب تعبیر خواب در قرآن، ص 358. اقتباس.
    4. ↑ اب عبد الغنی النابلسی، معطر الناس فی بیان خواب، ص 349. اقتباس.
    5. ↑ ابن سیرین، تعبیر خواب، ص 112. اقتباس.
    6. ↑ سوره عبس، آیه: 38-39
    7. ↑ خلیل بن شاهین، اشارات فی عبارات، ص 700. اقتباس.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا