از کجا بفهمم که خرگوش مریض است و علت بیماری خرگوش است

چگونه بفهمم که خرگوش بیمار است؟ خداوند متعال حیوانات زیادی را آفرید و آنها را در طبیعت یافت و افراد زیادی هستند که برخی از این حیوانات را پرورش می دهند و از جمله حیواناتی که بسیاری به دنبال آن هستند خرگوش ها هستند که از پستانداران مهربانی هستند که پرورش آنها آسان است. در منازل و در نظر گرفته می شود که شخصی برای این حیوانات تجارتی راه اندازی کند اما خیلی سریع به گروهی از بیماری ها مبتلا می شوند که در صورت غفلت از درمان این بیماری ها منجر به مرگ آنها می شود.بسیاری از افرادی که خرگوش پرورش می دهند تعجب می کنند که چگونه باید من می دانم که خرگوش مریض است.

علل بیماری های خرگوش

خرگوش ها یکی از حیواناتی هستند که به راحتی به این بیماری مبتلا می شوند و در صورت غفلت از این بیماری ها، ممکن است گروهی از عوارض منجر به مرگ این خرگوش ها شود، زیرا گروهی از علل منجر به آلودگی خرگوش ها به این خرگوش ها می شود. بیماری ها و مهم ترین و مهم ترین این علل است که به گروه های زیر تقسیم می شوند:

  • بیماری هایی که توسط ویروس های مختلف مانند فیبروم ها و بیماری های هموراژیک ویروسی ایجاد می شوند.
  • بیماری های ناشی از باکتری ها که سرماخوردگی و سالمونلا هستند.
  • آلودگی به بیماری‌های انگلی که بارزترین آن‌ها بیماری‌های خارجی است که علاوه بر بیماری‌های داخلی، از جمله عفونت کرم گلو، با گال نشان داده می‌شود.
  • بیماری های ناشی از آموزش ضعیف، از جمله اسهال و نفخ.
  • علاوه بر بیماری هایی که ناشی از تغذیه نامناسب و ناشی از کمبود نمک و ویتامین است.
  • همچنین بنگرید: تعبیر خواب دیدن خرگوش در خواب ابن سیرین

    چگونه بفهمم که خرگوش بیمار است؟

    خرگوش ها یکی از حیواناتی هستند که تمایل دارند بیماری خود را پنهان کنند، اما مجموعه ای از علائم نشان دهنده بیماری خرگوش است که باید به آنها توجه کرد.

    تغییرات رفتار خرگوش را مشاهده کنید

    اگر خرگوش به پریدن عادت کند و ناگهان از این کار دست بکشد، این نشانه بیماری است، علاوه بر این که متوجه مجموعه ای از علائم می شود که خرگوش مانند قبل حرکت نمی کند، بنابراین دارای انحنا یا لنگش است.

    یادداشت خوردن خرگوش

    هنگامی که خرگوش مریض است غذا را مستقیما نمی خورد و متوجه می شود که غذا در دهان باقی می ماند، علاوه بر این که هیچ زباله ای در ظرف خاک خرگوش وجود ندارد که دلیل بر عدم غذا خوردن اوست.

    مدفوع خرگوش

    این کار با رعایت اندازه و شکل آنها و توجه به این امر انجام می شود، زیرا بستر اگر بزرگ و دایره ای باشد در اندازه طبیعی خود است، در حالی که اگر کوچک، نامنظم یا مایع باشد، نشان دهنده این است که خرگوش دارای یک بیماری.

    به صدای دندان قروچه گوش دهید

    اغلب خرگوش هنگام خوشحالی صدای جیرجیر ملایمی با دندان هایش ایجاد می کند، اما اگر صدا از حد معمول بلندتر باشد نشان دهنده بیماری است و درد دارد.

    اندازه گیری دمای خرگوش

    با توجه به اینکه دمای معمولی بین 38 تا 39 درجه سانتیگراد است و روش اندازه گیری دمای خرگوش را باید از دامپزشک پرسید.

    همچنین ببینید: تعبیر خواب دیدن خرگوش در خواب

    بیماری های خرگوش و راه های درمان آنها

    بیماری‌های زیادی وجود دارد که خرگوش‌ها به طور مکرر و بزرگ به آن مبتلا می‌شوند و بسیاری از افرادی که این حیوانات را پرورش می‌دهند به دنبال شناسایی بیماری‌هایی هستند که آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نحوه درمان آن‌ها و برجسته‌ترین و مهم‌ترین بیماری‌هایی که خرگوش‌ها را در تعداد زیاد و زیاد درگیر می‌کند:

    اسهال

    علائم آن مدفوع سیاه یا شفاف با بافت نرم است و در این حالت خرگوش نفخ کرده است و درمان این بیماری از طریق:

  • به خرگوش بزرگ یک سانتی متر ترکیبات سیدوستین یا سولفا تزریق شد.
  • و نیم سانتی متر از این درمان برای خرگوش های کوچک.
  • دوز مصرفی خرگوش با نئودیاکلین و درمان کم آبی با قرار دادن کیسه ای از محلول.
  • همچنین ببینید: تعبیر خواب دیدن خرگوش در خواب ابن سیرین و نابلسی.

    نفخ

    علائم این بیماری دور شدن خرگوش از سایر خرگوش ها با امتناع از خوردن است که در صورت عدم درمان این بیماری خرگوش می میرد زیرا این تورم به دلیل خوردن غذاهایی است که باعث ایجاد گاز در خرگوش می شود که شبدر مرطوب در بدن است. به مقدار زیاد، و گازها بر روده خرگوش فشار می آورند که منجر به عفونت با گروهی از درد می شود و نفخ را می توان از طریق موارد زیر درمان کرد:

  • غذای خرگوش را به مدت دو روز ممنوع کنید.
  • آغشته کردن خرگوش به روغن کرچک 5 سانتی متر، به تسهیل کار روده کمک می کند.
  • اگر خرگوش بزرگ باشد، می توان به او داروهای نفخ شکم مانند قرص زغال چوب داد.
  • مهربانی

    به دلیل استنشاق گرد و غبار است زیرا عطسه بر تغذیه صحیح خرگوش تأثیر می گذارد و در رشد مناسب خرگوش منعکس می شود و باید توجه داشت که عطسه بیماری جدی محسوب نمی شود، اما باید با خودداری از این بیماری به خرگوش پیشگیری کرد. از تهیه غلات با پوشش خشک یا غذاهای با موی حیوانات؛

    از کجا بفهمم که خرگوش مریض است و در پایان این مقاله علل بیماری خرگوش ها را شناسایی کرده ایم، علاوه بر اینکه چگونه بدانیم خرگوش بیمار است و برجسته ترین بیماری هایی که خرگوش ها به آن مبتلا هستند و چگونه آنها را درمان کنید

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا