تاثیر وسایل الکترونیکی بر خواب

ممکن است متوجه شوید که همه درباره آسیب‌های ناشی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های الکترونیکی، چه بر روی مغز و چه روی چشم، ایده دارند. این وسایل چگونه رفتار و برخورد شما با چیزها را تغییر می دهند. کودکان نسبت به بزرگسالان هوش، تمرکز و تحرک کمتری دارند. درایت و علاقه کمتری به محیط اطراف. آنچه در این زمینه به آن اهمیت می دهیم ارتباط این با خواب است. هر چه دستگاه طولانی تر باشد. در دست شما باقی می ماند، خواب در اتاق انتظار باقی می ماند و هر چه انتظار طولانی تر باشد بدتر است.

وب سایت آمریکایی “Business Insider” تعدادی از خطرات را که قرار گرفتن در معرض نور آبی می تواند ایجاد کند را بررسی کرد که به شرح زیر است:

  1. قرار گرفتن در معرض این نور باعث آسیب چشمی قابل توجهی می شود قرار گرفتن مستقیم در معرض نور آبی می تواند به شبکیه آسیب برساند. در این زمینه، بنیاد آمریکایی برای تجزیه و تحلیل شبکیه هشدار داد که آسیب ناشی از نور آبی ممکن است منجر به آنچه به عنوان “دژنراسیون ماکولا” شبکیه شناخته می شود، که باعث از دست دادن بینایی مرکزی می شود، شود. یعنی از دست دادن توانایی دیدن آنچه در مقابل شماست.
  2. همچنین ممکن است ارتباطی بین آب مروارید و نور آبی وجود داشته باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. و “Business Insider” به نقل از یک چشم پزشک گفت که او از 35 سالگی شروع به پذیرش بیماران کرده است و آنها چشمان کدر و آب مروارید داشتند، گویی در دهه هفتاد زندگی خود هستند. اگرچه نمی توان ثابت کرد که قرار گرفتن در معرض نور آبی واقعا باعث آب مروارید می شود، اما این پزشک معتقد است که نوعی ارتباط بین این دو چیز وجود دارد و تحقیقات هنوز در این زمینه ادامه دارد.
  3. قرار گرفتن در معرض نور آبی در شب می تواند خواب را مختل کند. نور آبی روشن تولید هورمون ملاتونین در مغز را مختل می کند که به تنظیم چرخه خواب کمک می کند. که ممکن است پیامدهای منفی زیادی برای سلامتی داشته باشد، مانند چاقی و مشکلات حافظه.
  4. تعدادی از محققان اختلالات خواب و قرار گرفتن در معرض نور در طول شب را از یک سو و خطر ابتلا به سرطان از سوی دیگر، به ویژه سرطان سینه و پروستات را مرتبط کرده اند. ملاتونین علاوه بر کمک به خواب، به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. اگرچه نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد، اما محققان نشان دادند که تاریکی از سرطان محافظت می کند.
  5. نور آبی نیز ممکن است بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سطح ملاتونین پایینی دارند و اختلالات خواب دارند، بیشتر در معرض افسردگی هستند.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا