خوردن قبل از خواب خواب شما را خراب می کند

خوردن قبل از خواب خواب شما را خراب می کند

ما در زندگی خود به طور کلی سعی می کنیم از علائم و عللی که ممکن است روند عادی فعالیت های روزمره ما را اعم از مربوط به کار روزانه یا حرفه ای خراب کند اجتناب کنیم و سعی می کنیم راه ها، روش ها و توصیه هایی را که به ترتیب دنبال می کنیم، جستجو کنیم. بهره برداری و بهره برداری از تمام انرژی ها و فعالیت های خود برای رسیدن به بالاترین اهداف پیش بینی شده از برنامه های روزانه مان.

خواب در دسته مولفه هایی قرار می گیرد که باید مراقب آنها بود و به دقت در مورد اجتناب از هر چیزی که باعث خراب شدن آن یا ایجاد اختلالی می شود که از ثبات جلوگیری می کند فکر کرد و خواب آرام پایه ای برای شروع خوب یک روز جدید است.

بسیاری از مردم می بینند یا باور می کنند که رفتن به خواب، بستن چشم ها، پوشاندن صورت و فریاد زدن به کودکان برای داشتن یک خواب راحت کافی است، اما این همیشه درست نیست، خواب آداب و عاداتی دارد که باید رعایت شود. یا البته با توجه به هرکدام به طور جداگانه اجتناب شود و دستور خاصی هم ندارد.در مورد غذا، پوشاک یا مکان هایی که فرد در آن می خوابد، این به توانایی های هر فرد و آنچه که هست مربوط می شود. در طول زندگی او عادت کرده است، اما علائم مشابه است، و در غیاب تقریباً کامل مطالعات یا تحقیقات محلی یا عربی در این زمینه، خود را به آنچه زندگی می کنیم و مشاهده می کنیم و آنچه که از تجربیات آن از طریق برخوردهای مکرر با آنها زندگی کرده ایم، محدود می کنیم. بازدیدکنندگان وب سایت ما هستند و برخی از مطالعات غربی در این زمینه را خواهید یافت.

اولین مورد از این عادات موثر بر خواب خوردن است

می گویند سیری عقل را از بین می برد (1)

همچنین گفته شده است: زیاد نخورید و زیاد بیاشامید و زیاد بخوابید (2)

همچنین می گویند زیاد خوردن در شب کابوس می آورد

عبدالملک الوردی می گوید (3):

و هراسان دید دشمن نازل شده و گرسنه خوابید و در خواب غذا خورد.

و آن که زیاد می خورد، استفراغ می دید و هر که سرما می خوابید، از آب وسوسه می شد.

این مثال ها را برای شما آوردیم تا رابطه خواب با غذا خوردن را نشان دهیم، چه غذای بیشتر باشد چه کم، زیرا حتی گرسنگان هم نمی توانند آرام بخوابند.

غذا خوردن در شب باید در حد تامین نیازهای غذایی بدن یعنی حداقل مقدار غذا و پرهیز از چربی و چربی تا حد امکان و محدود کردن خود به وعده های غذایی سبک مانند سوپ یا مقداری سبزیجات یا میوه ها و حتی اگر فرد مجبور به خوردن مقدار زیادی غذا می شود، توصیه نمی شود فوراً بخوابد، بهتر است با تأخیر از برخی از علائم جلوگیری شود که مهمترین آنها عبارتند از:

رفلاکس معده به مری : این یکی از مهمترین خطراتی است که ناشی از خوردن شام قبل از خواب و دیر وقت است، زیرا آب اسیدی معده به مجرای مری برگشته و منجر به احساس سوزش سر دل، سوء هاضمه، قطرات داخلی بینی، گرفتگی صدا، مشکل در بلع می شود. سرفه و آسم که از خطرناک ترین انواع آن هستند رفلاکس معده به مری ریفلاکس حنجره ای است که جریان معکوس اسید معده به دستگاه گوارش فوقانی و تنفسی است و گلو، سینوس ها و ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رفلاکس معده با عوارض جدی همراه است که ممکن است منجر به سرطان مری شود که میزان بروز آن در سال‌های اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است و مهارکننده‌های پمپ پروتون که قوی‌ترین مهارکننده‌های ترشحات معده هستند، تأثیری در پیشگیری از سرطان مری ندارند. برعکس، مصرف این درمان ها برای دوره ها خطر طولانی مدت بیماری.

رفلاکس در نتیجه خوردن غذا در شب توضیح داده می شود، زیرا دراز کشیدن بعد از غذا خوردن و ننشستن در حالت عمودی منجر به نشت اسیدها از طریق دریچه معده می شود، زیرا جاذبه در حالت عمودی منجر به نگه داشتن غذا در معده و جلوگیری از آن می شود. نشت، که اهمیت غذا خوردن در اوایل شب را توضیح می دهد.

آپنه خواب جایی که غذا در داخل معده و روده کار می کند تا به دیافراگم فشار وارد کند که مانع ورود و خروج هوا در هنگام دم و بازدم می شود که منجر به احساس تنگی نفس و توقف چندین بار در طول دوره خواب می شود. احتمال سکته مغزی زیاد است و این درصد در افراد سیگاری، بیماران قلبی و دیابت افزایش می‌یابد. کلسترول، فشار و مصرف غذا باعث تغییر سطح قند خون و کلسترول می‌شود که منجر به تغییر در سرعت و مقدار جریان خون می‌شود که افزایش خطر ابتلا به این بیماری را توضیح می‌دهد. سکته.

عفونت ریه و سرفه همانطور که اشاره کردیم، این در نتیجه برگشت اسید معده به مجاری ریوی و تنفسی است که ممکن است منجر به سرفه مداوم شود.

خوردن قبل از خواب منجر به عدم تعادل هورمون ها در بدن می شود: از آنجایی که بدن مقادیر زیادی هورمون گرلین تولید می کند که مسئول احساس گرسنگی است که همزمان با تولید هورمون لپتین که مسئول احساس سیری است، می شود. و دو هورمون کنترل کننده اشتها هستند، به این معنی که هر گونه نقص در ترشح آنها منجر به آسیب به بدن می شود.

اضافه وزن و چاقی خوردن غذا درست قبل از خواب منجر به تجمع چربی در بدن، احساس خستگی و بی حالی، سردرد، افسردگی می شود، زیرا سوزاندن مقادیر اضافی چربی و کربوهیدرات ها مستلزم تلاش بدنی است که البته در هنگام خواب از دست می دهیم. آرامش و نوع غذایی که دیروقت خورده می شود که منجر به افزایش وزن می شود، بنابراین در هنگام احساس گرسنگی در شب توصیه می شود سبزیجات، میوه ها یا میان وعده های کم کالری مصرف کنید.

از دست دادن دندان دندانپزشکان نسبت به خوردن غذا بلافاصله قبل از خواب هشدار می دهند، زیرا خوردن کربوهیدرات ها قبل از خواب منجر به تجمع باقیمانده مواد غذایی در حفره های دندانی برای ساعات طولانی در طول دوره خواب می شود که منجر به افزایش اسیدیته و پوسیدگی دندان ها می شود که ممکن است آنها را در معرض دررفتگی قرار دهد. .

علاوه بر این، خوردن در شب و مقدار زیاد ممکن است منجر به افزایش وزن و چاقی و گروهی از علائم روانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا