آیا خواب کودکان به خواب بزرگسالان تعبیر می شود؟

آیا خواب کودکان به خواب بزرگسالان تعبیر می شود؟

داستان ها و حکایات زیادی درباره کودکانی می شنویم که اتفاقات مهمی را پیش بینی می کردند، خواه مربوط به زندگی خود باشند یا خانواده خود، تا این که می بینیم برخی از مادران در هنگام زمین خوردن به رویاهای فرزندان خود با نوعی تقدس نگاه می کنند و آنها را باور می کنند و ادعا می کنند که کودکان چنین می کنند. دروغ را ندانیم و اتهامی به آنها وارد نیستیم، از سوی دیگر، پدران و مادرانی را می بینیم که از رویاهای فرزندان خود غفلت و مسخره می کنند و آنها را بخشی از آن دوران کودکی می دانند که مشخصه آن عدم جدیت و حتی پوچ است.

اما تا چه حد یا چه حد و مرزی می تواند رویاهای کودکان را از هم جدا کند تا بتوانیم آنچه را که قابل تعبیر است تعبیر کنیم و بقیه را رها کنیم.

کودکان به واسطه سن و تجارب زندگی و همچنین داشتن توانایی و مهارت در برقراری ارتباط با محیط چه به صورت شفاهی و چه از راه های دیگر از حریم خصوصی خاصی برخوردارند و حتی اگر کودک مسن باشد نمی توان دید او را توضیح داد.

کودک مانند هر بزرگسالی روزانه خواب می بیند و نمادهایی که رویاهایش را در سر می پروراند متعدد است و بیشتر آنها برگرفته از محیط اطرافش، بازی در سریال های کارتونی، حیوانات، درگیری های خانوادگی و اتفاقاتی است که در آن زندگی می کند. خواب هایی که تعبیر می شود، همان گونه است که در بالا ذکر کردیم، و بر دو قسم است، یا متعلق به اوست و به زندگی او تعبیر می شود، یا به پدر و مادر یا خانواده اش واگذار می شود.

رویاهای کودکانه که آرزو هستند.

او می‌خواهد در واقعیت به آن برسد یا به آن برسد، مثلاً ببیند در حال دوچرخه‌سواری است یا برای پیاده‌روی بیرون می‌رود، و ممکن است ساده باشد، مثلاً ببینند که در حال خوردن نوعی شکلات مجلل است یا آنها خواب پدر یا مادرشان را ببینند، به خصوص اگر آنها مرده یا از هم جدا شده باشند. این رویاها به ما بینشی از آنچه کودک فکر می کند می دهد. تا حد امکان خواسته

رویاهای کودکان با تخیل مرتبط است.

و این به دلیل آنچه او از سریال‌ها و داستان‌ها تماشا می‌کند، چه شخصیت‌های قهرمانانه، جادویی یا کارتونی که با دیگر شخصیت‌های واقع‌گرایانه ادغام می‌شوند، بسیار رایج است، مانند این رویاهایی که وسعت تخیل کودکان را برجسته می‌کنند، و این یک سیگنال برای ما است. به این جنبه توجه کنید و آن را توسعه دهید، زیرا اشتباهی که اغلب مادران یا پدران مرتکب می شوند این است که کودک شروع به بازگویی خواب خود می کند، ما او را متوقف می کنیم یا او را مسخره می کنیم و ضرب المثل معروف: «فیلم دیدن زیاد روی شما تأثیر گذاشت. این او را ناامید می‌کند.» در عین حال، ما نمی‌توانیم از میزان توانایی‌های کودک برای فرمول‌بندی صحنه‌ای که در خواب دیده یا حتی ساختن آن را بدانیم.

رویاهای کودکان مربوط به زندگی آینده آنها.

بهترین مصداق آن رؤیای مولایمان یوسف علیه السلام در هفت سالگی است و آن بینش مربوط به آینده او بود و در این قسمت نمونه های زیادی وجود دارد و بیشتر این خواب ها امیدوارکننده است. و بعد از مدت ها به حقیقت می پیوندند.اینگونه رویاها مانند رویاهای بزرگسالان نیاز به تعبیر و تعبیر دارند.کودک خواب را به وضوح بیان می کند.

رویاهای کودکان متعلق به دیگران است.

ما این نوع خواب ها را در کودکانی می یابیم که بیشتر به والدین دلبستگی دارند و ممکن است آنها را مستقیماً دنبال اخبار خانواده خود بیابید، گاهی اوقات او خواب ازدواج خواهر، طلاق همسایه یا مرگ یکی از آنها را می بیند. بستگان این خواب ها نیاز به تعبیر دارند، به شرطی که خواب روشن و متعادل باشد.

انواع دیگر رویاها در آن نمادهایی مانند شخص شرور یا جادوگر و همچنین تبدیل حیوان به هیولا علاوه بر از دست دادن یا افتادن ظاهر می شود.شاید به او توهین کرده و یا از بازی با او خودداری کرده باشند. محاصره و سقوط، ممکن است نتیجه بی ثباتی خانواده باشد. و خداوند تبارک و تعالی داناتر است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا