فراوانی رویاها، واقعیت است یا تصادفی؟

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی مولای خلق یکی از عجایب و عجایب خواب مسئله فراوانی است. در نظر گرفته شده است که گروهی از مردم همان دیدگاه های مربوط به یک موضوع خاص را ببینند، بنابراین دیدگاه های آنها به حقیقت می پیوندد، اما تا چه اندازه می توان این پدیده را قابل قبول دانست و به آن پایبند بود؟

به ویژه با انتشار اخبار و مطالب فراوان در مورد فراوانی دید در موضوعات مختلف از جمله خطر فلان کشور، رحلت رئیس جمهور، پایان حکومت یا ظهور مهدی مورد انتظار و حوادث دیگر. که بیشتر آنها مورد توجه عموم است.

موضوع به این سادگی نیست و منشعب شده و گروهی از داده ها در آن تداخل دارند و از نظر وجود آن به عنوان یک پدیده، چه در محیط تنگ بیننده خواب وجود دارد و چه با توجه به مسائل مورد توجه عموم مسلمانان. در یک کشور خاص یا به طور کلی برای انسان.

اولین چیزی که با آن شروع می کنیم آنچه در سنت شریف نبوی حدیث ابن عمر رضی الله عنه آمده است: آن مردی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم لیلة اللّه را دیدند. قدر در هفت شب گذشته در خواب است، پس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: می بینم که بینات شما در هفت شب گذشته مصادف شده است هر که آن را جستجو کند، آن را در شب جستجو کند. هفت شب گذشته) توافق شد.

این حدیث علاوه بر احادیث رؤیایی دیگر، چه از صحابه و چه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، اهمیت و عظمت بینش را در زندگی مسلمانان نشان می دهد و چگونگی رسول الله صلی الله علیه وسلم را نشان می دهد. بر او، به آن اهمیت داد.

فراوانی رویاها در محیط اطراف بیننده خواب، یعنی خانواده، خانواده، دوستاناین چیزی است که شامل، آزمایش شده است و اغلب در موارد خاص و خاص مثلاً صادق است.

زنی یک پسر یا شوهر غایب دارد و بینایی ها توسط تعدادی از اطرافیانش مکرر است، او بازگشت اردک غایب را تفسیر می کند، بنابراین رؤیاهای آنها باور می شود.

همین طور در برخی موارد بیمار بستری دارید که نمی تواند آنچه را در خواب می بیند بیان کند، در نتیجه رؤیاها و رویاهای اطرافیانش، چه در مورد بهبودی و چه در مورد مرگ او، مکرر می شود، بنابراین رؤیا به حقیقت می پیوندد.

مورد دیگر برای افرادی است که خواب نمی بینند یا تعبیر خواب را باور ندارند، پس خواب اطرافیانش مکرر است، چه به عنوان بشارت و چه به عنوان هشدار از یک واقعه و ممکن است حقیقت داشته باشد.

این با توجه به رویدادهایی است که در یک محیط باریک رخ می دهد، به راحتی می توان اطلاعات دریافتی در مورد چشم انداز، تفسیر آن، علاوه بر تأثیر آن، که محدود است، اطمینان یافت، پیشینه یا مناقصه ممکن است در موضوع دخالت نکند.

فراوانی دید در مورد رویدادهای مهم، این مشکل ممکن است رخ دهد، اما تأیید برای چندین عامل از جمله دشوار است

صداقت بینا و بینا در رویدادهای عمومی با افراد متعدد و ناشناخته سروکار داریم و هیچ مکانیسم و ​​کانالی وجود ندارد که این بینش ها به گونه ای قابل اعتماد از بین برود، در غیاب دفاتر مطالعاتی متخصص در مطالعه رویاها (چرا از این حجم از وب سایت ها و صفحات الکترونیکی برای ایجاد حتی بحث با هدف توسعه، غنی سازی و مطالعه رویاها به جای محدود ماندن به انتقال پیشینیان استفاده نمی شود).

ما همیشه در مورد منبع بینش علامت سوال می گذاریم و می دانیم که روش شناسی اعراب و مسلمانان در بیان یکی از بهترین روش ها از نظر تحقیق و تفحص است که باعث می شود به ندرت به بینش عمل شود.

موضوع دیگری که مربوط به تفسیر است، ممکن است در مورد یک معنی خاص برای بینش های متعدد اتفاق نظر پیدا نکنید، زیرا دیدگاه مفسر علاوه بر نوع رویدادی که ممکن است ظاهر شود، متفاوت است، زیرا ممکن است برای برخی خوب و برای برخی دیگر بد باشد. بسته به زاویه ای که از آن نگاه می کنیم و با توجه به انتظارات مردم در زندگی عمومی.

علاوه بر این، ممکن است پیشنهادهایی وجود داشته باشد که برای یک هدف خاص رؤیایی بسازند، و ممکن است در برخی از نمونه‌هایی از افرادی که ادعای توانایی‌های ماوراء طبیعی دارند متوجه این موضوع شویم، بنابراین می‌بینید که اطرافیانتان بر روایت رؤیاها و رویاهایی تسلط دارند که موقعیت او را بالا می‌برد و او را در موقعیتی قرار می‌دهند. جایگاه معینی داشته باشد تا آنچه او ادعا می کند به حقیقت بپیوندد و پیروانش در اجتماع مستقر شوند.

در خاتمه، رؤیاها در زندگی ما از اهمیت بالایی برخوردارند، اما باید با احتیاط کامل برخورد کرد و خداوند تبارک و تعالی داناتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا