آیا کودکان خواب می بینند؟ و در مورد چه خوابی می بینند؟

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر ارجمندترین رسولان بچه ها اغلب ما را با خواب های عجیب غافلگیر می کنند چه کابوس و چه پیشگویی اتفاقاتی که در خانواده رخ خواهد داد هر دو سال یکبار ماهیت هر دوره تغییر می کند، بنابراین ما متوجه تفاوت در همه سطوح (تفکر – برخورد – پاسخ دادن – اشتراک گذاری – حرکت …) می شویم حتی در رویاهایی که در آن می بیند. یک رویا، آنها مربوط به آن دوره ها هستند.

آیا کودکان خواب می بینند و در مورد چه خوابی می بینند؟

بچه ها خواب می بینند شکی نیست که نوزاد رویا می بیند این با ردیابی فعالیت مغز و حرکت چشم ها و همچنین برخی از حرکاتی که نوزاد هنگام خواب انجام می دهد مانند خندیدن، حرکت دادن دست ها و حتی ثابت می شود. گاهی اوقات گریه و فریاد می زند.اما نمی توانیم محتوای رویاهای نوزاد را بدانیم زیرا او نمی تواند آنها را به صورت شفاهی به ما بگوید. با علم به اینکه هر مادر یا پدری به طور غریزی به این نتیجه می رسد که فرزندش در دنیای دیگری شنا کرده است، در برخی موارد آن را به همراهی تعبیر می کنیم. او را به فرشتگان، به خصوص اگر او لبخند می زد.

رویاهای کودکان ممکن است به سه مدل اصلی محدود شود: کابوس، رویاهای مربوط به محیطی که در آن زندگی می کنند و رویاهای واقعی.

در غیاب تقریباً کامل رویاهای جنسی، و همچنین رویاهای مربوط به گناه و رویاهای شیطانی.

کودکان به شدت تحت تأثیر محیطی هستند که در آن زندگی می کنند، نه از نظر فضا و وسایل، افراد و حیوانات، در صورت وجود، علاوه بر آنچه کودک از رویدادهای روزانه، شکست، توهین، توبیخ، ارعاب با آن مواجه می شود. هدایا، تهدید، درگیری بین والدین… همه اینها رویاها را به حقیقت می پیوندد، فرزند شما ادامه همان چیزی است که در بیداری زندگی می کند، ممکن است شبیه خودگویی باشد، اما تفاوت این است که در کودکان بیشتر به آن وابسته است. واقعیت، مانند تماشای یک سری کارتون، بازی با بازی‌ای که اخیراً برایش آورده‌ام، یا خود را در باغی از بازی‌هایی که اخیراً بازدید کرده است، یا حتی گاهی اوقات می‌شنوید که نام افرادی را که با او بازی کرده‌اند تلفظ می‌کند. برادران یا آشنایان، حیوانات اگر در محیط اطرافش حضور داشته باشند مانند گربه، سگ و پرنده، ممکن است آنها را در خواب ببیند و هر گاه محیط خانواده پایدار باشد و تأثیرات بیرونی مثبت باشد، رویاهای کودک است. آرامش و بالعکس ممکن است تبدیل به کابوس هایی شوند که او را به وحشت می اندازد و والدین را نگران می کند و این امر در بین کودکان به دلیل حساسیت شدید آنها نسبت به وقایع پیش آمده رایج است.

کابوس در کودکاناین بخش مهمی از زندگی اوست و عمدتاً با ترس مرتبط است (روش رایجی است که برای آرام شدن یا خوابیدن کودک، او را می ترسانیم یا به طرق مختلف تهدیدش می کنیم، مانند سرنگ، سوزن، چنگال، چوب، نام‌های عجیب و غریب مانند کمان یا صداهایی…) این چیزی است که باعث می‌شود تفکر او روی آن متمرکز شود که در خواب به شکل کابوس‌هایی برایش ظاهر می‌شود که گاهی به حد اختلال خواب می‌رسد. کابوس در کودکان مربوط به محیطی است که او در آن زندگی می کند.

رویاهای صادقانه کودکان. رویاهایی هستند که بچه ها می بینند که متعلق به او یا اعضای خانواده است و اغلب پیش بینی وقایعی است که در آینده رخ می دهد و گاهی اوقات والدین دچار نوعی غرابت می شوند و فرزندان خود را غیرعادی می دانند و ممکن است تمام رویاهای خود را به خاطر بگیرند. پیشگویی ها، و این چیزی است که باید به آن توجه کرد.

مطلب بعدی انشاالله تحت عناوین: آیا خواب کودکان به خواب بزرگسالان تعبیر می شود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا