زنان بیشتر از مردان خواب می بینند

تفاوت زن و مرد نه تنها بیولوژیکی است، بلکه جنبه های مختلفی را شامل می شود، حتی در خواب، علاوه بر محتوای خواب، ظاهراً زنان بیشتر از مردان خواب می بینند، چگونه است؟

خواب دروازه رویاهاست یعنی رویاها عمدتاً مربوط به خواب هستند خواب آداب و رسوم خاص خود را دارد که مربوط به هر فرد جداگانه است و هر زمان که خواب راحت باشد رویاها به طور طبیعی ظاهر می شوند.

می دانیم که دوره خواب یا مرحله خواب با حرکات سریع چشم اندکی قبل از بیدار شدن اتفاق می افتد و ممکن است این مرحله سه یا چهار بار در طول خواب تکرار شود.

یک زن به دلیل ماهیت بیولوژیکی و روانی خود، مراحل مختلفی را در زندگی خود طی می کند، زیرا از باکره به غیر باکره تبدیل می شود و ممکن است علاوه بر پریود شدن و خلق و خوی همراه، باردار و شیرده شود. تأثیرات روانی همه این تغییرات به نحوی بر خواب تأثیر می‌گذارد، به‌طوری که خواب پراکنده یا مشکل‌دار است و این به نوبه‌ی خود باعث می‌شود رویاها به شدت ظاهر شوند.

در مورد مرد، خواب اغلب پایدار است، مگر اینکه تأثیرات بیرونی یا شرایط اجتماعی استثنایی وجود داشته باشد که او از آن عبور می کند.

اکثر تئوری ها و حتی مطالعات انجام شده بر روی خواب زده ها نشان می دهد که همه افراد خواب می بینند (در مورد کسانی که هرگز خواب نمی بینند، یا رویاهای خود را فراموش می کنند یا به دلایل ارگانیک مربوط به مغز). آنچه در خواب می بینند و دیگران بلافاصله آنچه را که خواب دیده اند فراموش می کنند بیدار شوید این داده ها را می توان در مورد مقایسه بین زنان و مردان به کار برد.

اکثر مردان رویاهای خود را به یاد نمی آورند و این ممکن است در درجه اول به دلیل عدم علاقه آنها به آنها باشد، علاوه بر آن مشغولیت آنها به مسائل زندگی روزمره است که مجالی برای فکر کردن به امور غیبی برای آنها باقی نمی گذارد، زیرا واقعیت بیش از حد بر مشغله های مردانه غلبه می کند. رویاها

در مورد زن، به دلیل شرایط و موقعیت اجتماعی، به آرزوهای خود می چسبد و آنها را بخشی از زندگی خود می داند.

روایت کردن رویاها برای دیگران یا حتی ذکر مجدد آنها با خودتان منجر به تثبیت آنها در حافظه و دادن سیگنال هایی به مغز برای حفظ رویاهای آینده می شود زیرا این موضوع فقط تکراری است و این همان کاری است که زنان اغلب انجام می دهند.

اعتقاد زن به اینکه رویاها در زندگی نقش دارند و پیام دارند، ضمیر ناخودآگاه را در ارتباط مستمر با ضمیر خودآگاه قرار می دهد.این ارتباط منجر به تبادل پیام می شود.آرزو، آرزو، تضرع، سرکوب… و ضمیر ناخودآگاه از طریق رویاهایی که منتظرش هستید به شما پاسخ می دهد و به این ترتیب مغز طوری برنامه ریزی می شود که به اتفاقاتی که در حال گذراندن آن هستید در مجموعه ای که اغلب هماهنگ و منسجم است پاسخ دهد.

این تفاوت همان چیزی است که زن را به ویژه در جهان عرب ما متمایز می کند، و این وضعیت در صورتی طبیعی است که با رویاها به صورت عقلانی برخورد شود و از دستورات رسول خدا صلی الله علیه و آله پیروی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا