آماده شدن برای خواب و بیدار شدن 2

در مقاله قبلی به اهمیت آمادگی برای خواب پرداختیم ( گزیده ای از سریال به خواب خودت احترام بگذار، روزت را شاد کن ) در ادامه این مبحث فعالیت هایی را پیشنهاد می کنیم که می تواند به شما در خواب راحت کمک کند مانند مدیتیشن قبل. خوابیدن، راه رفتن در شب یا مطالعه قبل از خواب.

مراقبه

اخیراً در مورد فواید مدیتیشن و نقش آن در بازگرداندن تعادل به عملکرد سیستم بدن به طور کلی صحبت شده است، زیرا به طور قابل توجهی به آرامش بدن، آرامش اعصاب و هدایت کار مغز به سمت تفکر کمک می کند. چه چیزی مثبت است ما ممکن است در هر زمانی از روز و در هر مکانی مدیتیشن را تمرین کنیم و این راز نیست که شما نقش مدیتیشن را در رهایی از استرس های زندگی به طور کلی و پاکسازی ذهن از هر چیزی که آن را مختل می کند دارید. این همان چیزی است که باعث می شود به آرامی و سریع وارد خواب شوید و منظور ما از مدیتیشن در اینجا چیزی است که قبل از خواب انجام می دهیم و چندین تمرین مراقبه وجود دارد که می توانید به تنهایی یا با کمک شخص دیگری انجام دهید، چه از نزدیک یا از راه دور. اما به نظر من ذکر، تکرار استغفار، تسبیح و صلوات بر رسول خدا صلی الله علیه و آله از بهترین روش های مراقبه است که می توان قبل از خواب انجام داد.

پیاده روی قبل از خواب

اگر در حومه شهر در جایی زندگی می کنید که مجاز به انجام این فعالیت مهم است، آزمایشات ثابت کرده است که پیاده روی شبانه قبل از خواب تأثیر زیادی در رهایی از فشارهای روز قبل دارد و حتی مذهب نیز در رنج است. از مشکلات و معضلات، چه اجتماعی و چه فکری، در آن یک خروجی وجود دارد و ممکن است موفق شوید برای گروهی از سوالاتی که دارید پاسخ دهید.از جمله لحظات مهمی که در آن به خود نزدیکتر هستید، زمانی است که شب ها تنها هستید. در حالی که در حال قدم زدن در باغ یا فضایی وسیع به دور از سر و صدا و نور شهر هستید، ممکن است ایده های مهمی به ذهن شما خطور کند و موارد جدیدی که به زندگی خصوصی و عملی شما مربوط می شود، علاوه بر این که این روش از جمله مواردی است که موثرترین راه برای آماده شدن برای یک خواب راحت

البته ماهیت خانه های ما ساختمان ها یا ساختمان هایی است که روی هم قرار گرفته اند که اجازه پیاده روی در شب را نمی دهند، اما با فعالیت های دیگر قابل جبران است.

مطالعه قبل از خواب

این فعالیت ممکن است در دفتر خاطرات اکثریت اعراب ناپسند باشد یا یافت نشود، زیرا ما ملتی هستیم که با تمایز نمی خوانیم و این موضوع قابل مشاهده است و نیازی به مشاهده در گزارش خاصی ندارد. فعالیت ذهنی مهم به دلیل احترام به مطالعه، ابتدا اهمیت این عمل را قبل از خواب، مطالعه هر کتابی به خود یادآوری می کنیم، 30 دقیقه قبل از خواب، هر نوع کتاب، شناختی، علمی، مذهبی، داستانی. ممکن است به شما کمک کند تا فعالیت مغز خود را تجدید کنید و تقریباً به طور کامل از فشار عصبی انباشته شده در طول روز خلاص شوید، علاوه بر این که ذهن را باز می کند، آن را احیا می کند و قادر به وارد شدن به یک مرحله آرام سازی مشخص است. خواب.

اینها مهم ترین فعالیت هایی هستند که ممکن است به شما کمک کنند تا برای یک خواب آرام و راحت آماده شوید.لازم به ذکر است که موسیقی آرام و بی صدا نیز در این جنبه نقش مهمی دارد.

همچنین اشاره می کنیم که می توان از دوره قبل از خواب در برنامه های روز بعد به خصوص برای افراد دارای مشغله های شغلی استفاده کرد و این دوره برای افراد دارای خلاقیت فکری نیز مهم است زیرا می توانند از آن بهره مند شوند. ایده های خلاقانه غیر منتظره

انجام همه این فعالیت ها ضروری نیست، بلکه باید آنها را با توجه به شرایط و نیازهای هر روز متنوع کرد و ممکن است متوجه بهبود قابل توجهی در عملکرد خواب و همچنین فعالیت روزانه خود شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا