به زمان خواب و بیداری خود احترام بگذارید

اما یکی از ما تاریخ مشخصی برای نوع و همچنین برای بیدار شدن دارد، این تاریخ ها به عوامل مربوط به کار، تحصیل یا فعالیت های اجتماعی موازی که او در آن شرکت می کند مرتبط است، اما اتفاقی که می افتد این است که این تاریخ ها را نمی دهیم. اهمیت دادن و از آنها غفلت می کنیم و فکر می کنیم که تاثیری بر سلامت خواب ندارند و اغلب امور را به شرایط و اتفاقاتی که در آن زندگی می کنیم می سپاریم تا تاریخ مهم را با خواب یا بیداری برایمان پراکنده کنند.

اولین کاری که باید انجام شود این است که زمان آماده شدن برای خواب را بدانید و این زمان بندی بیشتر بیولوژیکی است و بر اساس نیاز سیستم بدن به جزء خواب در یک زمان خاص است و در اینجا در مورد استثناها صحبت نمی کنیم. اما منظور ما چیزی است که بر عادت روزانه شما غالب است.

ما قرار نیست زمان مناسب برای خواب و بیدار شدن را تعیین کنیم، زیرا این موضوع به عوامل دیگر مربوط می شود، منظور فقط این است که زمان خواب و بیدار شدن خود را بدانید تا راه های مقابله با آن را انتخاب کنید. سپس می توانید برنامه ای را تنظیم کنید که آیا آن را تغییر دهید یا بهبود دهید.

در واقع، زمان مناسبی برای توصیه وجود ندارد، چه برای خواب و چه برای بیدار شدن، همانطور که در بالا ذکر شد، این به عوامل خارجی مرتبط است.

مثلاً خیلی ها توصیه می کنند که بهترین زمان خواب بلافاصله بعد از نماز عشا است، این خوب است، اما گروه های مهمی از مردم بعد از نماز عشا به کار خود ادامه می دهند که در تجارت یا در زمینه گردشگری، هتل ها، رستوران ها و… و سایر مشاغلی که آنها را ملزم به ماندن برای مدت طولانی پس از عشاء می کنند.

همینطور بعضی از حرفه ها نیاز به بیدار شدن خیلی قبل از سحر دارند، مخصوصاً کسانی که شغل کشاورزی دارند، آنها موظفند بیش از دو ساعت قبل از سحر بیدار شوند و این همان چیزی است که من زمانی که در زمینه جنگلداری کار می کردم بارها تجربه کردم. قبل از طلوع آفتاب برخی از کارها را به پایان برسانید و از آنجایی که موضوع به صورت روزانه تکرار می شود، لازم است برنامه خواب خاصی وجود داشته باشد.

نکته دیگر و از نظر زمانی مهم است که همیشه بدون برق بودن در روستا باعث تسریع خواب می شود و منتظر نماز عصر می مانید و گاهی در حالی که جلوی چراغ گاز نشسته اید و بلافاصله بعد از خواندن نماز، انتظار طولانی می شود. نماز عصر شما دراز می کشید تا بخوابید، که باعث می شود برنامه خواب شما با طبیعت پیوند بخورد.

هدف از این مثال ها نشان دادن این است که زمان خواب و بیداری از قبل برنامه ریزی نشده و یا بر اساس دستور العمل خاصی تنظیم نشده است، بلکه برای هر فرد با توجه به شرایط و داده هایی که دارد، مشخص است.

(زود خوابیدن و زود بیدار شدن به انسان سلامتی، ثروت و خرد می بخشد) (بنجامین فرانکلین (بنیانگذار ایالات متحده آمریکا).

ادامه در مقاله بعدی (چگونه به برنامه خواب خود احترام بگذاریم)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا