چرا خواب مرده را می بینیم؟

چرا خواب مرده را می بینیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر مولای خلق آنها را در رویاهایمان ببینیم یا به طریقی دیگر این سوال را بپرسیم که چه چیزی باعث می شود که افراد متوفی در رویاهای ما سبز و حاضر شوند، با توجه به اینکه ما در رویاهای خود کنترلی نداریم، آنها را احضار نمی کنیم، بلکه حضور خود را به ما تحمیل می کنند. .

در اینجا ما بیشتر به تعبیر خواب یا رؤیایی از حضور مرده در هیچ رویایی نمی پردازیم، بلکه سعی می کنیم موضوع را از جنبه های عمیق تر لمس کنیم و سعی می کنیم راز را از حضور بدانیم. ، نماد مرده در خواب، زیرا موضوع بسیار مهم است، به دلیل پیامدهای آن در مورد زندگی بیننده، در تحقیقی بحث شده است که: (کلمات یا وصیت متوفی به دلیل اینکه در سرای حق است صادق است. و جز به حق سخن نمی گوید).

برای نزدیک شدن به جواب ابتدا باید بدانیم موقع خواب کجا هستیم، یعنی در خواب ذهنمان به کجا می رود؟ از منظر فیزیولوژیکی و عصبی، فعل و انفعالات و سیگنال های منتشر شده از مغز، اعم از شیمیایی یا الکترومغناطیسی، به فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط مغز و گروه دیگری از اعضای بدن انجام می شود. در خواب انجام دهید، یعنی رویاها، یعنی آن سفرهایی که در دنیاهای متعدد گم می شویم و با افرادی از دوران های مختلف، زنده و مرده ملاقات می کنیم و تاکنون توضیح خاصی از نظر علمی و مادی داده نشده است. برای این پدیده همه تبیین ها صرفاً نظریه هایی می مانند که مشروعیت و مرجع خود را چه از بعد مذهبی و چه از فرهنگ حاکم بر جامعه می گیرند.گاهی برخی جهش های رهایی بخش مادی یا فکری در ارائه برخی برداشت ها و نظریه ها غالب می شوند، اما همه آنها در کانون توجه قرار می گیرند. از نقد و ضدانتقاد.

ما با اولین مورد از این نظریه ها شروع می کنیم که توسط صوفیان، معنویت گرایان یا کسانی که اعتقادات دینی دارند پذیرفته شده است.مسلمانان خواب را نوعی ارتباط با جهان های دیگر می دانند که در بیداری و آگاهی نمی توان به آن دست یافت. که ممکن است در بیداری ارتباط برقرار کند) و شواهد متعددی بر اساس نصوص وجود دارد.(قرآن کریم) دلالت بر این دارد که ارواح زنده و مرده در خواب زنده با هم ملاقات می کنند. قرطبی رحمه الله برای آیه شریفه (خداوند ارواح را هنگام مرگ و کسانی را که در خواب نمرده اند قبض می کند، سپس کسانی را که حکم مرگشان را صادر کرده است می گیرد و دیگران را می فرستد. زمان معین در آن نشانه هایی است برای مردمی که می اندیشند. ) ابن عباس و مفسران دیگر گفته اند که ارواح زنده و مرده در خواب به هم می رسند پس هر طور که خدا بخواهد با یکدیگر آشنا می شوند و اگر بخواهند. همه می خواهند به بدن خود بازگردند، خداوند ارواح مردگان را نزد خود نگه می دارد و ارواح زندگان را به بدن آنها می فرستد.

ابن قیم رحمه الله می گوید ارواح زندگان با مرده ملاقات می کنند و ذکر می کند که واقعیت یا حوادث گواه بر آن است چنانکه زنده مرده را در خواب می بیند و از او اطلاع می خواهد. و مرده چیزی را به او می‌گوید که زنده نمی‌داند، پس با اخبار خود همانطور که در گذشته و آینده به او گفته بود مواجه می‌شود.

این امر برای علاقه مندان به حوزه تعبیر و بیان رؤیا و رؤیا ثابت شده و می دانند.

برای مسلمانان، حضور مرده در خواب از اهمیت بالایی برخوردار است، هر رویایی که شامل این نماد باشد را نمی توان نادیده گرفت، زیرا پیام هایی را برای بیننده یا هر کسی که رؤیا نشان می دهد دارد.

در دوران باستان، چه فرعون‌ها و چه بابلی‌ها رد می‌کردند، حضور مردگان در رویاهایشان کانون نگرانی زیادی بود و عبور از آنها بدون مشخص کردن پیامی که ممکن بود در رؤیا گنجانده شده باشد ممکن نبود. مقدس چون خدایان، کاهنان، پادشاهان…

برای روانشناسان معاصر، ما در تعابیر آنها در مورد حضور مرده در خواب اختلاف پیدا می کنیم، مثلاً فروید که به رؤیاهای نبوی اعتقادی نداشت، معتقد بود که وجود مرده ای که بیننده خواب در هر خوابی می شناسد. محصول رابطه فرد متوفی و ​​بیننده خواب است و معتقد است پیامی که می توان از رویا استخراج کرد وجود چیزهایی است که در خواب بیننده گیر کرده و مربوط به مرده است، مانند پایان دادن به رابطه یا اعتراف به چیزی، شاید به این دلیل که فروید زندگی دیگر پس از مرگ را به رسمیت نمی شناسد و همین باعث شده است که تفسیرهای او از این نماد عمدتاً بر رابطه ای که بیننده رویا با فرد متوفی داشته است متمرکز شود و این فقط یک نظریه است که طرفداران و منتقدانی دارد.

روانشناسان معتقدند خواب دیدن خویشاوندان و دوستانی که از دنیا رفته اند تنها مظهر افسردگی یا احساس گناه نسبت به آنهاست و برخی دیگر بر این باورند که حضور مرده در رویاها اطلاع از تغییر مهم قریب الوقوع در زندگی بیننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا