چند ساعت میخوابی؟

در بین ما در مورد تعداد ساعات خواب کافی برای یک فرد، باورهای رایجی وجود دارد، به طوری که برخی فکر می کنند یک دوره مشخص است که فرد باید در آن بخوابد و این همانطور که متوجه می شویم نادرست است و نمی شود. برای همه اعمال می شود، و هیچ دستور العمل خاصی برای همه وجود ندارد.

به وضوح می توان به این نکته اشاره کرد که هر فردی با توجه به نیازهای بدنش و همچنین با توجه به شرایطی که از سر می گذراند، در زمان های معین و برای یک دوره زمانی خاص، مراسم خاصی برای خوابیدن دارد.

با این حال، اگر همه انسان ها نیاز به خواب را به عنوان یک جزء طبیعی و ضروری مشترک داشته باشند، در دوره مورد نیاز هر فرد تفاوت و تنوع وجود دارد و این دوره با مجموعه ای از داده ها، سن، جنسیت و حتی وظایف مرتبط است. که در واقعیت دارید

شناخت خواب خود از نظر مدت زمانی که در خواب می گذرانید کار سختی نیست و این قبل از شروع هر برنامه ای که با هدف بهبود یا افزایش کیفیت خواب انجام می شود بسیار مهم است.

یکی از چیزهای عجیب خوابی که گیج می کند این است که مدت زمانی که هر فردی برای خواب می گذراند در طول یک هفته ثابت است، مثلاً یا یک ماه، حتی اگر بین روزها متفاوت باشد، کل آن ثابت است و ممکن است تغییر کند. با افزایش سن یا به دلیل ایجاد یک برنامه خاص که باعث کاهش یا افزایش دوره های خواب می شود.

این اطلاعات رایج است که تعداد ساعات خواب کافی و ضروری برای یک فرد بالغ 6 یا 7 ساعت در روز است، اما این یک اشتباه است.تحقیقی که انجام شد و یا حتی بررسی دقیق تعدادی از افراد نشان داد که وجود دارد. دوره خاصی نیست که بتوان برای دیگران تجویز کرد، زیرا همه افراد به این ماده طبیعی نیاز دارند، این دوره بین 3 تا 10 ساعت در روز متغیر است، برخی افراد به 3 یا 4 ساعت و برخی دیگر به 10 ساعت نیاز دارند.

طبقه اول را صاحبان خواب کوتاه می نامند و افراد مشهور این طبقه ناپلئون و آدیسون هستند.

در حالی که طبقه دوم بلند خواب ها و مشهورترین چهره در این دسته دانشمند آلبرت انیشتین است

برای من تعداد ساعات خواب امری طبیعی است و در روند عادی زندگی انسان حتی بر خلاقیت و مهارت او در زمینه های مختلف تاثیری ندارد و اگر مدت طولانی یا کوتاهی بخوابید نگران نباشید.

به استثنای کودکانی که نیاز به خواب طولانی دارند که با گذشت ماه ها و سال ها تغییر می کند یا بهتر بگوییم کاهش می یابد، نوزاد به دوره طولانی تری نیاز دارد که ممکن است به بیش از 14 ساعت در روز برسد و با افزایش سن تا رسیدن به سن کاهش می یابد. 20، زمانی که ثابت می ماند و تغییری که در خواب ایجاد می شود در مرحله خواب عمیق است (1)جایی که با رسیدن مرد به 50 سالگی و زن به 60 سالگی از بین می رود، زیرا بیداری سریعتر و خواب سبکتر از بیداری در شب است.

به همین دلیل و با اشاره به هدفی که باید به دنبال آن باشید، تعیین تعداد ساعات خوابی است که به طور معمول بدون فکر کردن به افزایش یا کاهش آن دنبال می کنید.

برای اینکه به شما نشان دهیم که تعداد ساعات خواب تاثیری در دادن و تولید ندارد، ما این مدل ها را از زمینه ها و دوره های مختلف در اختیار شما قرار داده ایم.

ما در میان سلف صالح تعداد بیشماری از کسانی داریم که خدا و ائمه و علمای دین را می شناختند و از خواب لذت نمی بردند و فقط بی اختیار می خوابیدند یعنی به خواب می رفتند یعنی کم خوابی تأثیری در بخشش آنها نداشت. چه در علم و چه در جهاد و چه در اداره امور مسلمانان.

ما معمولاً در مورد اهمیت هشت ساعت خواب در هر شب برای یک زندگی پربار و موفق می شنویم، اما همه افراد موفق و ثروتمند از این توصیه پیروی نمی کنند.

__ وینستون چرچیل چرت زدن به قدری برای او مهم بود که یک تختخواب در مجلس داشت و معتقد بود که چرت کوتاه کلید موفقیت او در رهبری کشور در طول نبرد بریتانیا بود.توماس ادیسون او خواب را اتلاف وقت می دانست و سعی می کرد تا حد امکان آن را کاهش دهد و در طول روز در دوره های کوتاه و متناوب می خوابید.لئوناردو داوینچی و الگوی خواب او شدیدتر از ادیسون بود، زیرا او از الگوی خواب معروف به “چرخه اوبرمن” پیروی می کرد، یعنی هر 4 ساعت 20 دقیقه می خوابید.ولفگانگ آمادئوس موتزارت او تا ساعت یک بامداد به ساختن موسیقی ادامه می داد، سپس 5 ساعت می خوابید و ساعت شش صبح از خواب بیدار می شد و در طول صبح به ساخت قطعات موسیقی ادامه می داد.ریچارد برانسون او در شبانه روز بیش از 6 ساعت نمی خوابد و ساعت 5:45 صبح از خواب بیدار می شود و سعی می کند صبح ها ورزش کند و وقت خود را با خانواده بگذراند.

باراک اوباما اوباما ساعت‌های زیادی نمی‌خوابد، اما از ساعت‌هایی که می‌خوابد قدردانی می‌کند. دستیاران کاخ سفید باید تعیین کنند که آیا مشکل آنقدر مهم است که ارزش بیدار کردن او را داشته باشد.ولتر او معمولاً یک ساعت در شب می خوابید، او عاشق قهوه بود و شایعه شده بود که روزانه تا 40 فنجان قهوه می خورد.دونالد ترامپ او هر شب قبل از هر مسابقه ای 3 ساعت می خوابد. او می‌گوید که نمی‌داند کسی که بیشتر می‌خوابد چگونه می‌تواند با کسی که کمتر می‌خوابد رقابت کند.مارگارت تاچر معروف است که او حدود چهار ساعت در شب می‌خوابید و برای جانشینش جان میجر مشکلاتی ایجاد می‌کرد، زیرا کارمندان دولت به نخست‌وزیر بی‌خواب عادت کردند.

(1) چرخه خواب شامل 5 مرحله است، مرحله اول، مرحله دوم سبک، مرحله سوم و مرحله چهارم خواب سنگین و مرحله پنجم را خواب حرکت سریع چشم می نامند که دوره خواب است.

از سریال (به خوابت احترام بگذار روزت شاد باد) محمد ازهر النهلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا