خواب چیست (1)

خواب چیست (1)

به سریال خواب خود احترام بگذارید، از روز خود لذت ببرید – از خواب چه می دانید – همه موجودات زنده در حالت خواب شرکت می کنند (مثلاً به استثنای برخی از ماهی ها) یک حالت طبیعی آرامش است که هدف آن برای بازیابی فعالیت مغز و بدن به طور یکسان.

برخی ممکن است خواب را بی حالی یا از دست دادن عملکرد بدن و مغز بدانند و این یک باور رایج برای اکثر مردم است، اما این درست نیست، از این رو، برخی از بیماری ها هستند که فقط در هنگام خواب ظاهر می شوند و بلافاصله ناپدید می شوند. بعد از بیدار شدن از خواب (مثلاً خروپف)، علاوه بر حرکات و صداهایی که ممکن است از خواب‌آلود صادر شود، هر کدام با توجه به شرایط و ماهیت خوابش.

خواب کانون توجه بسیاری از محققان و متخصصان بوده و هست، چه در مورد مغز، اعصاب و یا رفتار موجودات زنده به طور کلی و انسان به طور خاص.

دانشمندان چهار عامل تعیین کننده را شناسایی کرده اند که از طریق آنها می توان تایید کرد که یک فرد در حالت خواب است نه در حالت مشابه دیگری (کما – مرگ – از دست دادن هوشیاری – بیدار شدن) در اینجا ما در مورد افراد عادی صحبت می کنیم نه بیماران. .

  • حرکت کم یعنی حرکات عمده مانند راه رفتن، شنا کردن یا انجام کارهایی که نیاز به حرکت و تمرکز دارند را نمی توان در هنگام خواب انجام داد، در حالی که حرکات ساده را می توان انجام داد مانند چرخش از این طرف به آن طرف، مالیدن برخی اعضا یا سرفه… ….
  • الگوی خواب به این معنا که بشریت در الگو و رفتار خواب، یعنی روی زمین یا تخت دراز کشیدن و در موارد استثنایی نشسته خوابیدن مشترک است، اما کسی را نمی‌یابیم که در حالی که روی دست یا حتی پا ایستاده، وارونه بخوابد.
  • تعامل با محیط معمولاً فرد خواب به جلوه های صوتی کم، نور کم و یا حتی برخی عملیات لمس یا هل دادن پاسخ نمی دهد، در حالی که ممکن است یا با شنیدن صدایی تند و یا با سرمای شدید یا گرمای شدید از خواب بیدار شود.
  • بازتاب یعنی چیزی که خواب را از سایر حالات مشابه متمایز می کند، بیدار شدن است، چه داوطلبانه و چه با یک عمل فعال.
  • بنابراین خواب دارای حریمی است که آن را از سایر موارد مشابه متمایز می کند و خواب ممکن است با گروهی از اختلالات همراه باشد که انشاالله در مقاله بعدی با آنها آشنا می شویم.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا