چه زمانی خواب می بینیم در چه دوره ای از خواب رویاها ظاهر می شوند

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر خاتم الانبیاء و رسولان اگر هدف خواب اعاده و احیای فعالیت است. بدن و ذهن به طور طبیعی و خودکار کنار هم قرار می گیرند، سپس هرگونه نقص یا تداخل در روند خواب ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که بر روند عادی فعالیت های معمول در روز بعد تأثیر بگذارد.

و خواب همانطور که توسط دانشمندان مغز و اعصاب نشان داده است مراحل متعددی را طی می کند و اصطلاحاً چرخه های خواب وجود دارد که چهار مرحله متوالی و تکراری در طول دوره خواب است. خواب REM .

هر مرحله دارای ویژگی های خاص خود و همچنین فعالیت های مغزی مربوط به آن است.

چرخه خواب با یک دوره آرامش و آمادگی شروع می شود که دوره بلافاصله پس از ورود به خواب است و ممکن است حدود یک ساعت طول بکشد.

مرحله اول و دوم خواب آهسته و سبک است.

مرحله سوم و چهارم با خواب عمیق مشخص می شود.

آمرحله پنجم خواب پارادوکسال sommeil یا خواب حرکت سریع چشم نامیده می شود این مهم ترین مرحله ای است که فرد خواب از آن عبور می کند که در طی آن به میزان بسیار زیادی تمام تماس با اطراف خود را از دست می دهد، تمام حواس تقریباً غیرفعال است، شنوایی، بینایی، بویایی، یعنی دنیای مادی در پایین ترین حد خود قرار دارد. سطح، در مقابل بیداری کامل مغز و فعالیت مهمی رخ می دهد و در این دوره بیشتر رویاهایی که همه افراد می بینند به حقیقت می پیوندند، ممکن است دوره های دیگری نیز وجود داشته باشد، اما مطالعات و تحقیقاتی که تاکنون انجام شده نشان می دهد. که این دوره از خواب با حرکت سریع چشم، زمانی است که بیشتر رویاهایی که دیده می شوند متمرکز هستند و این مرحله ممکن است بین 25 تا 20 دقیقه طول بکشد.

به آن خواب حرکت سریع چشم می گویند زیرا در این مرحله چشم ها به سرعت حرکت می کنند و مرحله ای است که به دوران بیداری بسیار نزدیک است.

چرخه خواب ممکن است چهار یا پنج بار در شب، در بالای هر 90 دقیقه تکرار شود، به این معنی که فرد خواب هر 90 دقیقه خواب می بیند و بهترین دوره های بیداری در پایان هر چرخه است.

بنابراین شما می توانید 3 یا 4 ساعت بخوابید و کاملاً پرانرژی و پرانرژی از خواب بیدار شوید، به جای اینکه 8 یا 9 ساعت بخوابید. راز آن فقط در محاسبه چرخه خواب است. خواب عمیق، بیدار شدن دشوار است و اگر بیدار شود، وضعیت روانی بد است و روحیه بد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا