معنی اذان در خواب

معنی اذان در خواب

تعبیر اذان در خواب بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر سرور همه خلقت قبل از پرداختن به معانی و نشانه هایی از وجود نماد اذان در خواب، باید یادآور شد که اذان یا شکل عرفی اذان، رویت یکی از اصحاب بوده که عبدالله بن زید انصاری است. .

اذان در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه بنا بر حدیث عبدالله زید بن عبد ربه مقرر شد: هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم. بر او، تصمیم گرفت زنگ را به صدا درآورد، که او از آن متنفر بود زیرا با مسیحیان موافق بود، مردی در طول شب هنگام خواب بر من طواف کرد، مردی که دو لباس سبز پوشیده بود و زنگوله ای در دست داشت. گفت: گفتم: ای عبدالله، آیا زنگ را می‌فروشی؟ گفت با آن چه کار می کنی؟ گفت: گفتم: او را به نماز می خوانیم. گفت: بهتر از این به تو نگویم گفتم: بله. فرمود: ((الله اکبر، الله اکبر، شهادت می دهم که معبودی جز خدا نیست، شهادت می دهم که معبودی جز خدا نیست، شهادت می دهم که محمد رسول الله است، من شهادت می دهم). شاهد باشید که محمد رسول خداست، سلام بر نماز، سلام بر نماز، درود بر توفیق، سلام بر الفلاح، خدا بزرگ است، خدا بزرگ است، معبودی جز خدا نیست.گفت پس برخاستم. با بلال شروع به انداختن او کردم و او را به قتل رساندم، گفت: عمر بن خطاب رضی الله عنه شنید که در خانه اش بود، در حالی که ردای خود را می کشید بیرون رفت. می‌گوید: سوگند به کسی که تو را به حق فرستاد، آنچه را که من می‌بینم، شبیه آن را دیدی. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: الحمدلله. از احمد و ترمذی و ابوداود و ابن ماجه روایت شده است.

دیدن اذان در خواب.

هر کس در خواب ببیند که اذان می‌گوید در حالی که در بیداری مؤذن نیست، به کار مهمی به اندازه بلند کردن صدایش برمی‌خیزد و بر خانواده‌اش یا هر که در اطرافش است غالب می‌شود، هر چند که باشد. تاجری که تجارتش رشد کرده و زیاد شده یا پیشه ای در حال رونق است.

هر کس در خواب ببیند که در اذان زیاد یا کم شده یا به گونه ای غیر از صیغه مجاز است، دلالت بر ظلم و یا ظلمی دارد که بر پیروان امر آنان انجام دهد.

اگر کسی در خواب ببیند که روی دیواری می خواند، مردی را به صلح فرا می خواند.

اگر کسى در خواب ببیند که در سطل زباله اذان مى‏گوید، احمق را به صلح دعوت مى‏کند، ولى جواب نمى‏دهد.

هر که خانه را اختیار کرد، زنش را به صلح فرا می خواند.

هر کس در مناره اذان دهد مردم را به راه دین دعوت می کند و به حج مشرف می شود.

هر کس به چاهی عمیق فراخواند مردم را به سفر دور دعوت می کند.

هر کس در خواب پشت بام خانه همسایه خود را اختیار کند، به همسرش خیانت کرده است.

و هر کس میان قومی ندا داد و او را اجابت نکرد، از اهل تاریکی است.

هر که در خواب گوش را بالای قبله بخواند، بیانگر زیاده گویی یا ایجاد بدعت است.

هر که در حمام اذن دهد پس ستودنی نیست زیرا بیننده مشغول امور غیراخلاقی است.

هر کس در خواب اذان را بشنود و کراهت داشته باشد، دلالت بر این دارد که او را به کار زشتی می خوانند.

و هر که ببیند بی شتاب اذان می خواند و در خواب بازی می کند، از بصیرت و حکمت نهی می شود و خداوند تبارک و تعالی دانا و جلیل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا