مرد سیاه پوست در خواب بینایی ها را آزمایش کرد

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و سلام بر بهترین خلقت در این مقاله به بررسی مهم ترین بینش های تفسیر شده توسط ائمه تفسیری مانند ابن سیرین و الکرمانی و دیگران از یونان و هند باستان به نماد این سیاه پوست مربوط می شوند.

دیدن مردی که نیمی از بدنش سفید و نیمی سیاه است

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: مردی را دیدم که با زنجیر از آسمان آویزان است و نیمی از بدنش سفید و نیمی دیگر سیاه است و دمی مانند دم الاغ دارد، ابن سیرین گفت: من همان مردی هستم که شما دیدید، پس اشکالی ندارد، سفیدی بدنم در روز به من باز می گردد و سیاهی آن شب به من برمی گردد.» و من بر هر دو استقامت دارم. از آنها، و اما زنجیرى که به آن آویزان شدم، یادى از من است که هرگز به آسمان بالا نمى‏رود، و گناه، قرضى است که در آن با مرگ من روبرو مى‏شود.

دیدن صورت سیاه در خواب

مهدی دید (سومین خلیفه عباسی در سال 129 هجری قمری وفات یافت) چنان که در خواب صورتش سیاه شده بود، وحشت زده از خواب بیدار شد، دستور داد ابراهیم بن عبدالله کرمانی را به خدمت گرفتند و به او گفت. رؤیا می کند و می فرماید که خلیفه به قول خداوند متعال دختری (دختری) خواهد داشت 🙁 و اگر یکی از آنها در مورد زن موعظه کند، صورتش سیاه می ماند و سرکوب می کند (سوره نحل، آیه 58). پس برای او پسری زایید و آن را به شادی در او تعبیر کرد.

مرگ سیاه پوست و شستن او

مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: مرده سیاه پوستی را در خواب دیدم و مردی بر او ایستاده بود و او را می شست، پس گفت: مرگ او کفر و سیاهی او پولش. این که بالای سر او ایستاده است، او را می شویید، پس او را به پولش فریب می دهد.

صورت سیاه در خواب

در تعابیر هند قدیم آمده است که مردی دید که صورتش سیاه شده است، رؤیاهای خود را به گذرگاهی نقل کرد، از حال او پرسید و گفت شجاع، گفت ترسو می شوی.

هدیه یک پسر سیاه پوست

و روايت شده است كه مردى در خواب ديد كه گويى مردى پسرى از نوبي به او داده است و صبح گوني زغال به او دادند.

و خداوند تبارک و تعالی داناتر است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا