تعبیر دیدن نوح علیه السلام در خواب

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلوات و درود بر سرور همه خلقت در این مقاله آنچه را که در کتاب بیان توسط القدری و نسخه خطی الحکم و اهداف در خواب غبارروبی در مورد آنچه در رؤیت انبیا و رسولان دلالت می کند، هر یک به طور جداگانه، ضمن ذکر حریم هر یک از پیامبران سلام بر آنان.

مفسران اسلام می گویند: هر که نوح علیه السلام را در خواب ببیند عمر طولانی می کند و به سختی و آزار مردم مبتلا می شود سپس بر آنان پیروز می شود و از زن بد صاحب فرزند می شود و شکرگزار گفتار خدا (فرزندانی که با نوح حمل کردیم، او بنده ای سپاسگزار بود).

و نصارا گفتند: هر که نوح علیه السلام را در خواب ببیند، مردی دانا و کوشا در اطاعت خداست و بردبار و بر بسیاری از دشمنان غلبه می کند و بر آنان پیروز می شود و بر آنان پیروز می شود و به مقامی بزرگ می رسد. فرمانی که در آن اصحابش از او اطاعت نکنند، ان شاء الله بر آنها پیروز می شود.

رؤیت آن حضرت حاکی از طول عمر در طاعت خداوند متعال و امر به معروف و نهی از منکر است.

و اگر بیننده پادشاه بود، رعایا از او سرپیچی کردند و دشمنی او را با او اعلام کردند

و رؤیت او حکایت از سوگ نام او دارد

و بینش او حاکی از دشمنی با خانواده و پیروزی او بر آنان است.

و رؤیت او علیه السلام حکایت از خشکسالی و گرانی دارد و ممکن است بر رفع غم و اندوه و نزول باران دلالت کند و دلالت بر پریشانی بنی دین مخالف او دارد، چه بسا بینش نوح درود خدا بر او به زراعت، تجارت، صنعت، سفر در دریاها، حمل کالا و انواع غذاها اشاره کرده است.

و خداوند تبارک و تعالی داناتر است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا