تعبیر خواب ابن سیرین – خواب کشتی در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین، تعبیر خواب یا دیدن کشتی، دریاها یا دریانوردی که در خواب یا در خواب.

تعبیر خواب ابن سیرین – خواب کشتی در خواب

تفسیر یک چشم انداز [السفينة و الملاح أو البحّار] ابن سیرین در خواب:

کشتی در خواب دلالت بر نجات دارد، زیرا خداوند متعال نوح علیه السلام را با آن نجات داد. شاید کشتی در خواب نشان دهنده همسری باشد که از او محافظت می کند و از آتش و وسوسه محافظت می کند. شايد كشتي در خواب دلالت بر پدر و مادري دارد كه در آنها نجات يافته و نيازهاي خود را برآورده كرده است، به خصوص كه كشتي مانند مادري است كه فرزند خود را در شكم خود حمل مي كند. شاید کشتی در خواب نشان دهنده راهی است که اهل ایمان از آتش نجات می یابند. چه بسا کشتی در خواب حبس و اضطراب یا مانعی را که مانع است، دلالت کند، اگر ببینی که راکد شده است، به روایت یونس علیه السلام.

[1]تاروشا: اگر وزش باد برای مسیر کشتی مناسب باشد.

هر کس در خواب ببیند که در دریا سوار کشتی می شود در حال و عاقبت کارش نظر می شود و اگر مسلمان نباشد وارد اسلام می شود مخصوصاً اگر ببیند که به معراج رفته است. از وسط دریا پس از یقین به عذاب خود، پس از فقر خود بی نیاز است و اگر مریض باشد از بیماری بیدار می شود و بهبود می یابد و بهبود می یابد و اگر طالب علم است. سپس با دانشمندی همراهی می کند یا از دانشی بهره می گیرد که به وسیله آن از جهل می گریزد تا موسی را با خضر علیه السلام در کشتی سوار کند و اگر بدهکار باشد بدهی خود را می پردازد و اگر مضطرب می شود، غمش برطرف می شود، و اگر ببیند که محروم است، و هر که به رزق او مقدر شده باشد، اگر با آن در خرپا می دود، خداوند او را از جایی که حساب نمی کند روزی می دهد.[1]. و اگر ببیند مجرد است با زنی ازدواج می کند که او را حفظ کند و او را حفظ کند و اگر ببیند آن زندانی را ببیند از زندان خود می گریزد و آزاد می شود. و دیدن کشتی که به ساحل دریا رسیده یا از آن به خشکی فرود آمده است، این در تفسیر بهتر است و بهترین آن سریعتر و سریعتر و بهتر است.

و اگر در خواب ببیند که در کشتی مرده در سرای حق است، خواب بیانگر نجات و پیروزی او به رحمت خداوند متعال از آتش و وحشت آن است. و گفته شد: اگر در خواب ببیند که با مرده سوار کشتی می شود، سوار شدن بر کشتی در آن وقت، بیانگر نجات از آزمایش های دنیاست.

اما اگر در خواب ببیند که در کشتی ای است که در وسط دریا راکد است و امواج دریا و بادها با آن می پیچد و آن در زمان زمستان و لرزش دریا بود. در این صورت خواب خوب نیست، کشتی او یا خواب ممکن است نشان دهنده مانعی در برابر او در سفر، جستجوی دانش، تلاش برای امرار معاش یا ازدواج باشد، به خصوص اگر ببیند که دریا متلاطم است و امواج و باد شدید بود و آن در فصل زمستان بود و دریا می لرزید. اما نتیجه همه آن خیر و رستگاری است خداوند متعال برای ذات کشتی و آنچه ذکر شد و در آن نجات نوح علیه السلام و نجات خضر و موسی است. درود خدا بر آنان هنگامی که کشتی از دست پادشاه غاصب فرار کرد، زیرا خضر به آن دشنام داد و یکی از تخته های آن را برداشت و عاقبت یونس بر او باد. به او. از این رو گفته شد: اگر کشتی در خواب دیده شود که آسیب دیده یا باز شده است، بیانگر زنده ماندن مسافران آن است، و این بدان معناست که در حال سوار شدن به کشتی در دریا بوده است. .

در مورد رؤیایی که گویی کشتی در خشکی در حال دویدن است که عادت به دویدن در آن نیست، این نشان می دهد که مسافر آن از حقیقت دور شده است، و اگر اینطور نیست، شاید نشان دهنده این باشد که او کار خود را شکسته است. همسر یا شاید این نشان دهنده این است که کالایش راکد است یا معیشتش بر او غیر ممکن است یا کارش مختل شده است یا شما آن را ساخته اید. همچنین دیدن کشتی به گونه ای که گویی در هوا در حال پرواز است برای کسی که هنگام پرواز کشتی در هوا مسافرکشی را دیده است، در تعبیر آن ناپسند است.

بعضى گفتند: هر كه در خواب ببیند كه در دریا در كشتى است، در داخل پادشاه یا مقامى، اگر صلاحیت آن را داشته باشد، به پادشاه یا مقامى نزدیك مى شود.

و کشتی در خواب برای کسی که آن را به گونه ای دید که مال خودش است، بیانگر رهایی از ناراحتی، نگرانی، بیماری و زندان است.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که در کشتی است، بیانگر این است که کسانی را که در آن هستند نجات می دهد، آنها شدیدترند و بیشتر زنده می مانند.

اگر منزوی ببیند، اگر در خواب خود را ببیند که گویا سوار بر کشتی است، خواب نشان می دهد که پادشاهی بر او حکومت می کند که سرنوشت او به اندازه دریا است و مقدار ولایت بر اوست. به تنگی و ظرفیت کشتی و میزان فاصله کشتی از خشکی نشان دهنده میزان فاصله او از دریا است.

بعضى گفتند: ديدن كشتى در دريا در خواب، دلالت بر سفرى در تنگنا يا سفرى است كه خطرى در آن است، يا كارى را كه انجام مى دهد يا انجام مى دهد در خطر است.

و گفته شد: هر گاه کشتی از خشکی دور باشد، دلالت بر دور بودن فرج و هر گاه کشتی به خشکی نزدیکتر دیده شود، دلالت بر نزدیک بودن فرج دارد.

و گفته شد: دیدن سوار شدن بر کشتی و سپس ترک آن به خشکی، بیانگر رستگاری و سپس نافرمانی خداوند است، به خاطر فرموده خداوند متعال:

و گفته شد: دیدن سوار شدن بر کشتی برای کسی که کشورش رفته است یا برای تاجری که تجارت خود را از دست داده و از دست داده است، کشتی به این افراد نشان می دهد که به آنها بازگردانده می شود.

و اگر والی در خواب ببیند که در کشتی غرق شده ولی تخته ای به آن چسبیده است، خواب نشان می دهد که سلطان بر او غضب می کند، پس زنده می ماند و ولایت به او باز می گردد. و اگر تاجری چنین خوابی ببیند، بیانگر کم شدن پولش است، سود می برد و آن مالی را که از دست داده است، جبران می کند.

غرق شدن کشتی در خواب، بیانگر پریشانی است، و غیر از این گفته شد: غرق شدن کشتی در خواب، بیانگر سفری امن است به سبب فرموده خداوند متعال:

و كشتي مملو از مردم در خواب، حاكي از امنيت كساني است كه در سفر بودند، به سبب فرموده خداوند متعال: {پس او و همراهانش را در كشتي باردار نجات داديم}.

دیدن پارو کشتی در خواب، بیانگر آسیب به دانش یا کسب پول از شخص خاردار است.

دیدن ریسمان کشتی در خواب، بیانگر نیکی دین و اخلاص و همراهی نیکوکاران است، بدون اینکه آنها را از هم جدا کنند، زیرا فرموده خداوند متعال می فرماید: «و همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید». و طناب های کشتی در خواب دلالت بر صاحبان دین دارد.

و گفته شد: هر کس در خواب ببیند کشتی ها آرام و بدون تکان حرکت می کنند، خداوند متعال او را از هر آنچه هشدار می دهد نجات می دهد.

و گفته شد: هر که در خواب ببیند کشتی به دست او شکسته است، در غم و اندوه و بلا می افتد.

و گفته شد: اگر در خواب ببیند که در کشتی است و آن کشتی خراب شده، در تعبیر آن نامطلوب است، زیرا ممکن است دلالت بر امر بدی باشد که پسر در معرض آن قرار می گیرد.

ناوبر: ملوان.

و دریانورد در خواب تعبیر به زندانبان می شود و گفته می شود: دلالت بر وصی پادشاه یا نشان دهنده وزیر پادشاه یا صاحب لشکر او یا واسطه بین او و رعایا است. شاید دریانوردی در خواب به شتر، قاطر، الاغ، ماکاری یا داماد نیز اشاره داشته باشد.

چشم انداز

روایت است که مردی نزد ابن سیرین آمد و گفت: دیدم در کشتی سیاهی هستم که از آن فقط طناب هایی باقی مانده بود. گفت: تو مردی هستی که از دینت جز اخلاص چیزی باقی نمانده است.

تعبیر خواب و دیدن کشتی، دریانورد، ملوان یا ناخدای کشتی در خواب.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا