تعبیر خواب ابن سیرین – دیدن قاضی در خواب

تعبیر خواب ابن سیرین، تعبیر خواب دادگاه یا دیدن قاضی یا شاهد در خواب یا در خواب.

تفسیر یک چشم انداز [القاضي و المحكمة] ابن سیرین در خواب:

و اما قاضی، هر که در خواب ببیند که او ولی قضاست، در او انصاف دارد.

اگر کسی در خواب ببیند که بین مردم قضاوت می کند، اما این کار را به خوبی انجام نمی دهد و در قضاوت خود بی انصافی می کند و بی انصافی نمی کند، خوابش نشان دهنده عزل او از ولایت در صورت حاکم بودن است و خواب او است. اگر مسافر باشد، مانعی در سفر برای او نشان می دهد.

گفته شد: آنچه قاضی در خواب می گوید دلالت بر اخلاص دارد.

اگر در خواب قاضی معروف ببیند، در تعبیر در مقام حکما و علما است. اگر در خواب قاضی معروفی ببیند، ولی ببیند که در قضاوتش ستم کرده است، خواب بیانگر آن است که اهل آن محل، ترازوهای خود را کم می‌کنند و وزن خود را کم می‌کنند.

اگر در خواب ببیند که مردی به قاضی نزدیک می شود و با او انصاف می کند، خواب نشان می دهد که صاحب آن عادل می شود و حق خود را از حریف می گیرد. و اگر نگران باشد و چنین خوابی ببیند آسوده می شود. اگر در خواب ببیند که مردی نزد قاضی آمد، ولی قاضی در حال انجام حکمش است و انصاف او را رعایت نکرد، خواب دلالت بر آن دارد که صاحب آن خواب، اگر بین او و یک نفر اختلاف شود. در این صورت او مورد قضاوت او نیست و حق خود را به دست نمی آورد.

اگر در خواب ببیند که قاضی او را در ترازو می گذارد، ترازو سنجیده می شود، خواب نشان می دهد که نزد خدا ثواب دارد. و اگر ترازو فرسوده شد – یعنی کفه ترازو واژگون نشود – در خواب نشان می دهد که مقدر شده است که نافرمانی کند.

اگر قاضی را در حال وزن کردن پول یا درهم بد ببیند، خواب بیانگر این است که شهادت دروغ می شنود و قضاوت می کند، یا نشان می دهد که به قضاوت صحیح تمایل دارد.

همچنین گفته شد: قاضی مجهول در خواب دلالت بر خداوند متعال دارد. (اگر قاضی را راضی ببیند، دلالت بر رضایت خداوند متعال دارد، و اگر او را در خواب ناراضی ببیند، بیانگر نارضایتی خداوند از او است).

و هر کس در خواب ببیند که به قاضی یا داور یا عادل از صالحان یا عالمی از علما مبدل شده است، خوابش نشان می دهد که به عزت و ذکر نیکو و زهد و علم خواهد رسید. اگر این کار شایسته نیست، حکمی که قاضی به آن حکم می‌دهد، مبتلا یا ظلم می‌شود و همان‌طور که گفته قاضی را در مورد آن حکم می‌پذیرد، آنچه را که به آن مبتلا شده، می‌پذیرد.

و گفته شد: هر که در خواب قاضی ببیند و در همان خواب ببیند که صورت قاضی بشاش و شاداب بود، در خواب، مژده و سروری است که بیننده به آن می‌رسد.

گفته شد: اگر در خواب محل قضا یا قضاوت را ببیند – بدون اینکه قاضی و علما را ببیند – خواب نشان دهنده نزاع و نگرانی و غم و اندوه یا ضرر مالی است یا خواب نشانگر پنهانی یا فراموش شده است. – چیزها

اگر در خواب مریضی را ببیند که گویا در مقام قضاوت است و قاضی نسبت به او انصاف دارد و به نفع او قضاوت می کند، خواب او حکایت از خیر و شفا یافتن و شفای بیماری دارد. اگر قضاوت بر علیه او باشد یا قاضی انصاف او را رعایت نکرده باشد، دید خوب نیست.

و گفته شد: خوابی که در آن خود را ببیند که گویی بین مردم قضاوت می کند یا به مردم فتوا می دهد یا مردم را خطاب می کند – بالای منبر – و در بیداری شایسته آن نیست، پس خواب در تعبیر منفور است مگر اینکه با شواهد دیگری از جلال یا ثروت همراه است، سپس در تفسیر آن را ستودنی می دانند.

و هر كه با كسى – در حال بيدارى – نزاع كرد و در خواب ديد كه در محل احكام نشسته است و ديد كه او حاكم است، خوابش نشان مى دهد كه در آن نزاع غالب نيست و این است که حاکم بر دیگران حکومت کند و خود را قضاوت نکند.

و مشاهده عدالت در خواب به مردی تعبیر می شود که بر دشمنان غلبه می کند.

برای بازگشت به تعبیر خواب ابن سیرین به ترتیب حروف الفبا اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا