تعبیر لباس سفید در خواب

تعبیر لباس سفید در خواب

تعبیر خواب لباس سفید

می گفتند لباس سفید نو مال مرد و زن و زن شوهر و پادشاه و نعمت و منفعت است پس هر که ببیند لباسش را از او در می آورد اگر در خدمت باشد. پادشاه از خدمت برکنار می شود و در غیر این صورت زن خود را طلاق می دهد.[١] لباس سفید برای کسی که آن را بپوشد بهتر است و لباس سیاه برای کسی که عادت به پوشیدن آن ندارد نشان دهنده بیزاری است و لباس سبز نشان دهنده زهد و عبادت است.[٢]

تعبیر ازدواج در خواب ابن سیرین

ابن سیرین خواب ازدواج را به چند صورت تعبیر کرده است:[٣]

رویای ازدواج با یک زن ناشناس

اگر مردی در خواب ببیند که با زنی ناشناس یا ناآشنا ازدواج می کند، در صورتی که در واقعیت برایش مقدور باشد، این مرد به زندگی خود نزدیک می شود یا موقعیتی را به دست می گیرد.

خوابی که مردی از میان مردم ازدواج کند

و هر کس در خواب ببیند که او را با اصحاب یا مردم ازدواج می کنند، بیانگر حسن شهرت است و بیننده در بین قوم خود شرافت پیدا می کند.

رویای ازدواج یا نامزدی با زنی و سپس مردن

و هر کس در خواب ببیند که با زنی نامزد یا ازدواج کرده است، می میرد، سپس به حرفه ای می پردازد، پس سودی ندارد و پس از خستگی و زحمت او را ترک می کند.

تعابیر ازدواج با زن یهودی یا مسیحی

هر کس در خواب ببیند که با زنی یهودی ازدواج می کند یا نامزد می کند، صاحب خواب مشتاق است و به حرفه ای می رود که گناه و نافرمانی را پشت سرش می آورد، و هر کس نیز ببیند که اگر با زنی مسیحی ازدواج کند، این کار را انجام می دهد. به او مبتلا می شود از اعمال نادرست است.

رویای ازدواج با زن زناکار

و هر کس در خواب ببیند که با زن زناکار ازدواج می کند، بیننده زنا به یکی از اقسام زنا خواهد بود.

رویای ازدواج با سگ

و هر کس در خواب با سگی نامزد کند یا در خواب با سگی ازدواج کند، بیننده به امری ناپسند و ناپسند می رسد، اما اگر با زن زبون یا بداخلاق ازدواج کند مقید است و نگرانی زیاد می شود.

خوابی که زنی با مردی ناشناس ازدواج می کند

و هر کس در خواب ببیند که با مردی ناشناس ازدواج کرده و مریض بوده، می میرد و این در مورد آن مرد نیز صدق می کند و خداوند داناتر است. و هر کس ببیند که قصد نامزدی یا ازدواج با مادرش را دارد یا می تواند با او ازدواج کند، در خواب بیننده ملک می فروشد.[٣]

رویای ازدواج با یک زن باردار

اگر زن حامله ببیند که فقط ازدواج کرده است، دختر به دنیا می آورد و اگر زن حامله ای ببیند و در خواب برایش معلوم شود که عروس است، نشان دهنده این است که او دارد پسری به دنیا می آورد

رویای ازدواج شخصی که به دنبال ازدواج با پسرش است

و هر کس در خواب ببیند که او ازدواج کرده و در حقیقت به دنبال ازدواج با پسرش است، پسرش ازدواج می کند یا این زن به خیر و برکت می رسد.

رویای ازدواج با یک مرده

  • هر که در خواب ببیند که با مرده ای ازدواج می کند، کارش تقسیم می شود و فقیر می شود. و هر کس در خواب ببیند که در حال ازدواج با زنی ازدواج می کند، اگر او را بشناسد و ببیند به قدر جمال این زن نیکی می کند و اگر او را نشناسد دلالت بر مرگ او دارد یا اینکه علت مرگ شخص دیگری است
  • و هر که در خواب ببیند که مرده ای از یکی از محرمان خود را به عقد خواب درآورد، بیننده پیوند خویشاوندی پیدا می کند و هر که این محرم را زنده ببیند، رحم او قطع می شود.
  • و هر کس در خواب ببیند که با زن مرده ازدواج کرده است، بیانگر آن است که بیننده به چیزی دست می یابد که از رسیدن به آن ناامید شده است.
  • رویای ازدواج با بیش از یک زن

    هر کس در خواب ببیند که یک یا چند زن را با محرم ازدواج کرده است، سرپرست خانواده اوست و بر آنها مسلط است.

    خواب ازدواج در تعبیر ظاهر

    و در صورت آن به روایت الکرمانی:[٤]

    رویایی از کسی که ازدواج می کند و زن دارد

    من رأى أَنه تزوج بِامْرَأَة وَله زَوْجَة أَو مَا يَنُوب عَن ذَلِك أصَاب سُلْطَانا وَخيرا بِقدر جمال الْمَرْأَة إِذا عاينها أَو عرفهَا وَإِن لم يعرفهَا وَلم يعانيها وَلَا سميت لَهُ وَهِي مَجْهُولَة فَإِن ذَلِك يدل على مَوته أَو موت إِنْسَان على يَدَيْهِ وَكَذَلِكَ إِذا رأى عريسا وَلم ير زَوجته وَلَا قرآن و ادله آن را می داند.

    رویای ازدواج با زن شیخ یا خواهرش

    (و هر کس در خواب ببیند) که با پیرمردی یا خواهرش ازدواج کند، نیکی بسیار کند، و زن در خواب، شوهری از این قبیل.

    چشم انداز ازدواج مرد بیمار

    (و هر کس ببیند) مریضی را که ازدواج کرده و زن ندارد و ازدواجش معلوم نیست، دلالت بر مرگ او و حال خوب او دارد که چه خواهد شد.

    رویای ازدواج با زنی که دارای رحم است

    (و هر کس ببیند) که با زن خویشاوند ازدواج کرد، بر اهل بیت خود مسلط می شود.

    رویای ازدواج با یک مرده

    (و هر كه ببيند) با زن مرده اي ازدواج كرد و داخل آن شد، زيرا با مرده اي از قوت خود پيروز مي شود و اگر در آن داخل نشود و تقلب نكند، پيروزي او در آن امر نخواهد بود. ثابت شد و گفته شد زنی است که مرده است، او شوهر دارد و در حال مرده با او ازدواج کرده و با او به کمال رسیده است، زیرا این برای او کمبودی در مال است و امورش از هم جدا می شود. و حال او عوض شده و اگر میت در او دخول شده باشد و مصلحتش به او باشد.

    تعبیر خواب ازدواج ابن الغنام

    نکاح در خواب: بیانگر پیشه ای است، پس هر کس ببیند که با زنی ازدواج کرد و زن از دنیا رفت، به پیشه ای مشغول است که از آن جز سختی و اندوه نمی افتد. تعبیر خواب نکاح از کتاب ابن الغانم:[٥]

    رویای ازدواج با چهار زن

    و هر کس در خواب چهار زن بگیرد، به خاطر آنچه حق تعالی می‌فرماید، افزایش می‌یابد:[٦]

    رویای ازدواج با یک پیرزن

    و هر کس با پیرزنی ازدواج کند، پول خود را از دست می دهد، زیرا پیرزن میوه ای ندارد، آنچه را که به دست آورده از دست می دهد.

    زن حامله ای خواب دید که ازدواج کرده است

    و اگر زن حامله ببیند که ازدواج می کند کنیز به دنیا می آورد و اگر به جواهر و تاج مانند عروس آراسته شود پسر می آورد.

    بازبینی کننده

    1. ↑ «دید پیشکش و سردی و رنگ لباس» www.mktbtk.com.
    2. ↑ محمد بن سیرین، «لباس و رنگها و نژادهای مختلف آنها»، www.mktbtk.com، دسترسی به تاریخ 1398/02/02.
    3. ↑ AB محمد بن سیرین، «در نکاح»، www.mktbtk.com، دسترسی به تاریخ 4/2/2019. عمل کنید
    4. ↑ خلیل بن شاهین الظهری، اشارات فی عبارات، ص 691. اقتباس.
    5. ↑ ابراهیم بن یحیی بن غنام، بیان البین (نسخه خطی)، ص ۱۱۶.
    6. ↑ سوره نساء، آیه: 3.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا