چگونه یک چشم انداز معتبر ببینم؟

چگونه یک چشم انداز معتبر ببینم؟

بسیاری از متون شرعی دلالت بر دلایلی دارند که به مؤمن کمک می کند تا در خواب به رؤیای صالح بپردازد، حلال خوردن، امر و نهی، خوابیدن با طهارت، رو به قبله، و یاد خدا تا چشمانش بر او چیره شود، زیرا دیده هایش به سختی دروغ می گویند. اصلاً.» از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:[١]

  • تحقّق ولايت خداوند – تبارك و تعالي -: اين از آن روست كه حق تعالي مي فرمايد: (خير، اولي الله لا خوف و لا يحزنوا).[٢] و در تفسیر بشارت موعود اولیای خدا – تبارک و تعالی – در آیه در زندگی دنیوی آمده است; حسن بصیرت است و از دلایل وصول به ولایت: انجام واجبات و تقرب به خداوند از طریق نوافل است و ولایت فقط با صداقت و تقوای خداوند متعال حاصل می شود – علاوه بر اخلاص در اعمال و نیات. برای خدا – تعالی – در نظر گرفته شده اند نه دنیا.
  • صداقت در حديث: هر چه انسان در حديث صداقت بيشتري داشته باشد، در بينش صداقتش بيشتر مي شود؛ زيرا پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:[٣] رؤیا و اخلاص آن از صداقت صاحبش است و دروغگو، غلو و مبالغه دورترین از رؤیت است.[٤]
  • هنگام خواب از شیطان بپرهیزید: مسلمان با وضو گرفتن می خوابد، در حالی که به پهلوی راست می خوابد، به یاد خدای تعالی و پناه بردن به خدا از شیطان و خواندن دعاهای منتسب از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم. و سلام بر او – قبل از خواب; همه این امور، مانند تلاوت آیه الکرسی و دو آیه آخر سوره بقره، اگر مسلمان به آن نیاز داشته باشد، قلعه ای از سوی شیطان و نجواهایش برای او خواهد بود.
  • رؤیت در وقت سحر را بررسی کن: ​​زیرا زمان نزول الهی در خور عظمت و مغفرت و رحمت او و استجابت دعاست.[٥]
  • تفاوت بین دید خوب با دیگران چیست؟

    بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که بینش خوب و سایر الهامات، فکر و رویا به یک معنا هستند، اما بینش خوب و صادقانه با دیگران تفاوت های زیادی وجود دارد، که در زیر بیان می شود:[٦][٧]

  • خواب نیکو: از جانب خدای تعالی است و بشارتی از سوی اوست.[٨] حسن رؤیت یکی از اجزای نبوت است، چنانکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: (خواب مسلمان یکی از چهل و پنج جزء نبوت است).[٣] بیشتر برای انبیا و صالحان است.
  • الهام : تلقین خداوند متعال به بنده خود و یا افکندن در هیبت او و در اصطلاح : آوردن چیزی در نفس و اطمینان دادن به آن و خداوند متعال برخی از پاکان خود را برای آن اختصاص می دهد و فرق بین و بینایی آن است که الهام در بیداری باشد و بینایی در خواب باشد.
  • خواب : از شیطان است و به قصد غمگین ساختن مردم است و در بدی ها است و اهل زبان با آنچه خفته خیر یا بد می بیند به کار می برند ولی بیشترین کاربرد آن است . در شر[٩] گفته شد: رؤیت باطل یا باطل را خواب، و رؤیت راستین و نیکو را رؤیت صحیح می گویند.[١٠]
  • فکر: بیشتر در بیداری است، برخلاف رویایی که در خواب رخ می دهد.
  • معنی دید خوب

    چیزهای زیادی وجود دارد که نشان دهنده یک خواب خوب است، از جمله موارد زیر:

  • رؤيت عادل دلالت بر صلاح صاحب آن دارد: گواه اين مطلب قول عبدالله بن عمر – رضي الله عنه – مي گويد: (در خواب ديدم گويي در دستم دزدي از جنگجو است. دوست ندار در بهشت ​​جايگاهي باشد، مگر من حفصه بر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و فرمود: برادرت مرد خوبي است، يا گفت: همانا عبدالله مرد خوبي است. .[١١][١٢] از صفات اولیای خدا – تعالی – است و صاحبش را خشنود می کند.[١٣]
  • خواب نیک به کسی که این خواب نیکو را ببیند، مژده می دهد:[١٤] زیرا پیامبر – صلی الله علیه و آله – فرمود: (از نبوت جز بشارت باقی نمانده است. گفتند: بشارت چیست؟ فرمود: بینش های نیک).[١٥][١٦]
  • خواب خوب بیانگر علاقه فرد به آنچه در زندگی خود در خواب می بیند، می باشد.[١٧]
  • خواب نیک بیانگر تأیید خداوند – تعالی – به بندگان مؤمنش است.[١٨]
  • بازبینی کننده

    1. ↑ سهل العتیبی، رؤیاهای اهل السنه و الجماعه و المخالفین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص 166-175. عمل کنید
    2. ↑ سوره یونس، آیه: 62-64.
    3. ↑ AB به روایت مسلم، در صحیح مسلم، از ابوهریره، صفحه یا شماره: 2263، صحیح.
    4. ↑ محمد الجوزیه (1996)، باندهای راهیان بین خانه های تو می پرستیم و تو یاری می جوییم (چاپ سوم)، بیروت: دارالکتب العربی، ص 74، جزء اول. دسترس.
    5. ↑ محمد الجوزیه (1996)، باندهای راه رفتن در میان خانه های تو را می پرستیم و تو را یاری می جوییم (چاپ سوم)، بیروت: دارالکتب العربی، ص 76، جزء اول. دفع
    6. ↑ وزارت اوقاف و امور اسلامی – کویت، دایره المعارف فقهی کویت (چاپ دوم)، کویت: دارالصلصیل، صفحه 7-9، جزء 22. اقتباس شده.
    7. ↑ ساحل العتیبی، رؤیا اهل السنه و الجماعه و المنافقین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص ۶۴-۶۶. عمل کنید
    8. ↑ ساحل العتیبی، رؤیای اهل سنت و الجماعه و مخالفان، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص 118-124. عمل کنید
    9. ↑ احمد الکرانی (2008)، الکوثر الجاری الاحادیث البخاری (چاپ اول)، بیروت: دار احیاء التراث العربی، ص 470، جزء 10. اقتباس.
    10. ↑ سعد المرصفی (1388)، مسجد صحیح سیره النبی (چاپ اول)، کویت: کتابخانه ابن کثیر، صفحه 579، جزء 3.
    11. ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از عبدالله بن عمر، صفحه یا شماره: 7015، صحیح.
    12. ↑ ساحل العتیبی، رؤیا اهل السنه و الجماعه و المنافقین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص ۷۴-۷۵. عمل کنید
    13. ↑ کمیته فتاوای شبکه اسلامی (۱۳۸۸)، فتاوای شبکه اسلامی، ص ۲۲۵، قسمت اول. اقتباس.
    14. ↑ محمد الزرقانی (1382)، شرح الزرکانی بر مواتة الامام مالک (چاپ اول)، قاهره: کتابخانه فرهنگ دینی، ص 564، جزء 4. اقتباس شده.
    15. ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از ابوهریره، صفحه یا شماره: 6990، صحیح.
    16. ↑ عبدالملک ثعلبی، اللطیف و الظریفه، بیروت: دارالمناهل، ص 241. اقتباس.
    17. ↑ ساحل العتیبی، بینات اهل سنت و جامعه و معاندین، ریاض: بیت الخزائن السویل، صفحه 77. اقتباس.
    18. ↑ ساحل بن رفاع بن سهیل الرقی العتیبی، بینات اهل سنت و جامعه و معاندین، ریاض: بیت الخزائن السویل، صفحه 76. اقتباس.

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا