
چگونه یک چشم انداز معتبر ببینم؟
بسیاری از متون شرعی دلالت بر دلایلی دارند که به مؤمن کمک می کند تا در خواب به رؤیای صالح بپردازد، حلال خوردن، امر و نهی، خوابیدن با طهارت، رو به قبله، و یاد خدا تا چشمانش بر او چیره شود، زیرا دیده هایش به سختی دروغ می گویند. اصلاً.» از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:[١]
تحقّق ولايت خداوند – تبارك و تعالي -: اين از آن روست كه حق تعالي مي فرمايد: (خير، اولي الله لا خوف و لا يحزنوا).[٢] و در تفسیر بشارت موعود اولیای خدا – تبارک و تعالی – در آیه در زندگی دنیوی آمده است; حسن بصیرت است و از دلایل وصول به ولایت: انجام واجبات و تقرب به خداوند از طریق نوافل است و ولایت فقط با صداقت و تقوای خداوند متعال حاصل می شود – علاوه بر اخلاص در اعمال و نیات. برای خدا – تعالی – در نظر گرفته شده اند نه دنیا.صداقت در حديث: هر چه انسان در حديث صداقت بيشتري داشته باشد، در بينش صداقتش بيشتر مي شود؛ زيرا پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:[٣] رؤیا و اخلاص آن از صداقت صاحبش است و دروغگو، غلو و مبالغه دورترین از رؤیت است.[٤]هنگام خواب از شیطان بپرهیزید: مسلمان با وضو گرفتن می خوابد، در حالی که به پهلوی راست می خوابد، به یاد خدای تعالی و پناه بردن به خدا از شیطان و خواندن دعاهای منتسب از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم. و سلام بر او – قبل از خواب; همه این امور، مانند تلاوت آیه الکرسی و دو آیه آخر سوره بقره، اگر مسلمان به آن نیاز داشته باشد، قلعه ای از سوی شیطان و نجواهایش برای او خواهد بود.رؤیت در وقت سحر را بررسی کن: زیرا زمان نزول الهی در خور عظمت و مغفرت و رحمت او و استجابت دعاست.[٥]تفاوت بین دید خوب با دیگران چیست؟
بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که بینش خوب و سایر الهامات، فکر و رویا به یک معنا هستند، اما بینش خوب و صادقانه با دیگران تفاوت های زیادی وجود دارد، که در زیر بیان می شود:[٦][٧]
خواب نیکو: از جانب خدای تعالی است و بشارتی از سوی اوست.[٨] حسن رؤیت یکی از اجزای نبوت است، چنانکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: (خواب مسلمان یکی از چهل و پنج جزء نبوت است).[٣] بیشتر برای انبیا و صالحان است.الهام : تلقین خداوند متعال به بنده خود و یا افکندن در هیبت او و در اصطلاح : آوردن چیزی در نفس و اطمینان دادن به آن و خداوند متعال برخی از پاکان خود را برای آن اختصاص می دهد و فرق بین و بینایی آن است که الهام در بیداری باشد و بینایی در خواب باشد.خواب : از شیطان است و به قصد غمگین ساختن مردم است و در بدی ها است و اهل زبان با آنچه خفته خیر یا بد می بیند به کار می برند ولی بیشترین کاربرد آن است . در شر[٩] گفته شد: رؤیت باطل یا باطل را خواب، و رؤیت راستین و نیکو را رؤیت صحیح می گویند.[١٠]فکر: بیشتر در بیداری است، برخلاف رویایی که در خواب رخ می دهد.معنی دید خوب
چیزهای زیادی وجود دارد که نشان دهنده یک خواب خوب است، از جمله موارد زیر:
رؤيت عادل دلالت بر صلاح صاحب آن دارد: گواه اين مطلب قول عبدالله بن عمر – رضي الله عنه – مي گويد: (در خواب ديدم گويي در دستم دزدي از جنگجو است. دوست ندار در بهشت جايگاهي باشد، مگر من حفصه بر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و فرمود: برادرت مرد خوبي است، يا گفت: همانا عبدالله مرد خوبي است. .[١١][١٢] از صفات اولیای خدا – تعالی – است و صاحبش را خشنود می کند.[١٣]خواب نیک به کسی که این خواب نیکو را ببیند، مژده می دهد:[١٤] زیرا پیامبر – صلی الله علیه و آله – فرمود: (از نبوت جز بشارت باقی نمانده است. گفتند: بشارت چیست؟ فرمود: بینش های نیک).[١٥][١٦]خواب خوب بیانگر علاقه فرد به آنچه در زندگی خود در خواب می بیند، می باشد.[١٧]خواب نیک بیانگر تأیید خداوند – تعالی – به بندگان مؤمنش است.[١٨]بازبینی کننده
- ↑ سهل العتیبی، رؤیاهای اهل السنه و الجماعه و المخالفین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص 166-175. عمل کنید
- ↑ سوره یونس، آیه: 62-64.
- ↑ AB به روایت مسلم، در صحیح مسلم، از ابوهریره، صفحه یا شماره: 2263، صحیح.
- ↑ محمد الجوزیه (1996)، باندهای راهیان بین خانه های تو می پرستیم و تو یاری می جوییم (چاپ سوم)، بیروت: دارالکتب العربی، ص 74، جزء اول. دسترس.
- ↑ محمد الجوزیه (1996)، باندهای راه رفتن در میان خانه های تو را می پرستیم و تو را یاری می جوییم (چاپ سوم)، بیروت: دارالکتب العربی، ص 76، جزء اول. دفع
- ↑ وزارت اوقاف و امور اسلامی – کویت، دایره المعارف فقهی کویت (چاپ دوم)، کویت: دارالصلصیل، صفحه 7-9، جزء 22. اقتباس شده.
- ↑ ساحل العتیبی، رؤیا اهل السنه و الجماعه و المنافقین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص ۶۴-۶۶. عمل کنید
- ↑ ساحل العتیبی، رؤیای اهل سنت و الجماعه و مخالفان، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص 118-124. عمل کنید
- ↑ احمد الکرانی (2008)، الکوثر الجاری الاحادیث البخاری (چاپ اول)، بیروت: دار احیاء التراث العربی، ص 470، جزء 10. اقتباس.
- ↑ سعد المرصفی (1388)، مسجد صحیح سیره النبی (چاپ اول)، کویت: کتابخانه ابن کثیر، صفحه 579، جزء 3.
- ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از عبدالله بن عمر، صفحه یا شماره: 7015، صحیح.
- ↑ ساحل العتیبی، رؤیا اهل السنه و الجماعه و المنافقین، ریاض: بیت الخزائن السویل، ص ۷۴-۷۵. عمل کنید
- ↑ کمیته فتاوای شبکه اسلامی (۱۳۸۸)، فتاوای شبکه اسلامی، ص ۲۲۵، قسمت اول. اقتباس.
- ↑ محمد الزرقانی (1382)، شرح الزرکانی بر مواتة الامام مالک (چاپ اول)، قاهره: کتابخانه فرهنگ دینی، ص 564، جزء 4. اقتباس شده.
- ↑ روایت بخاری، در صحیح البخاری، از ابوهریره، صفحه یا شماره: 6990، صحیح.
- ↑ عبدالملک ثعلبی، اللطیف و الظریفه، بیروت: دارالمناهل، ص 241. اقتباس.
- ↑ ساحل العتیبی، بینات اهل سنت و جامعه و معاندین، ریاض: بیت الخزائن السویل، صفحه 77. اقتباس.
- ↑ ساحل بن رفاع بن سهیل الرقی العتیبی، بینات اهل سنت و جامعه و معاندین، ریاض: بیت الخزائن السویل، صفحه 76. اقتباس.