انواع رویاها

رویا

رویا یا رؤیا به مجموعه ای از خیالات گفته می شود که در هنگام خواب برای شخص رخ می دهد و معمولاً رویاها از نظر وضوح و توانایی متقاعدسازی متفاوت هستند.

انواع رویاها

انواع مختلفی از رویا وجود دارد، از جمله موارد زیر:

رویاپردازی

به عنوان رویاهای سطح هوشیاری بین خواب و بیداری طبقه بندی شده است، مطالعات نشان می دهد که رویاهای دندانپزشکی بین 70 تا 120 دقیقه در روز رخ می دهد، و این در ساعات بیداری رخ می دهد، زمانی که تخیل فرد اجازه دارد آن را از بین ببرد.

رویاهای بیداری کاذب

آیا تا به حال فکر کرده اید که از خواب بیدار شده اید و به برنامه صبحگاهی خود ادامه می دهید: بلند شدن، مسواک زدن، خوردن صبحانه و رفتن به محل کار، تا زمانی که “دوباره” از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که آنچه که اتفاق افتاده فقط یک رویا است.

کابوس ها

کابوس خواب آزاردهنده ای است که باعث می شود با احساس اضطراب و ترس از خواب بیدار شوید.کابوس ها در پاسخ به ضربه در زندگی واقعی هستند.این نوع کابوس در دسته بندی خاصی قرار می گیرد که کابوس استرس پس از سانحه نامیده می شود.

کابوس ها ممکن است به این دلیل رخ دهد که شما ممکن است ناآگاه باشید یا از پذیرش یک موقعیت خاص زندگی امتناع کنید.تحقیقات نشان می دهد که اکثر افرادی که کابوس های مداوم دارند، سابقه خانوادگی مشکلات روانی دارند. این افراد به خودکشی نیز فکر کرده اند. کابوس ها نشان دهنده ترس است که نیاز به تصدیق و مقابله دارد. راهی ناخودآگاه برای بیدار شدن و توجه کردن.

رویاهای تکراری

رویاهای تکراری هر بار با کمی تفاوت در داستان یا موضوع تکرار می شوند و این رویاها ممکن است مثبت باشند، اما اغلب از نظر محتوایی کابوس وار هستند و رویاها ممکن است تکرار شوند زیرا تعارض – که در رویا نشان داده شده است – هنوز حل نشده است. یا هنوز در زندگی واقعی فرد نادیده گرفته می شود، هنگامی که راه حلی برای این مشکل پیدا شود، رویاهای تکرار شونده متوقف می شوند.

رویاهای حماسی

آن‌ها خیلی بزرگ‌تر از آن هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، و جزئیات این رویاها سال‌ها با شما باقی می‌ماند، انگار که فقط دیشب خواب آن‌ها را دیده‌اید، و این رویاها باعث می‌شود احساس کنید چیز شگفت‌انگیزی در مورد دنیا می‌دانید.

رویاهای مترقی

رویاهای پیشرونده زمانی اتفاق می‌افتند که شما یک سری رویا می‌بینید که در طول شب ادامه می‌یابد و به رویایی که در شب قبل متوقف کرده‌اید ادامه می‌دهد.

انواع دیگر

  • رویاهای پیشگویی: رویاهایی که پیش بینی می کنند آینده چگونه خواهد بود.
  • رویاهای سیگنالی: رویاهای سیگنالی به شما کمک می کنند چگونه مشکلات را حل کنید یا در زندگی تصمیم بگیرید.
  • نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا