طلا در خواب

طلا در خواب

نابلسی می گوید: دیدن طلا دلالت بر شادی ها و معاش و نیکی ها و رفع غم و اندوه و همسر و فرزند و علم و راهنمایی و آنچه از آن می شود، مانند جواهر یا جواهر است، همین طور اگر نقره در یک طلا تبدیل شود. خواب، بیانگر حال خوب زن و شوهر یا خانواده یا طایفه است که با طلا بافته شده و شماره گذاری شده و با جامه های بلند مانند مقنعه و مقنعه و تاج پوشیده شده است و مانند آن، تقدیم به خداوند متعال برای پوشندگان. چه زن و چه شوهر و چه فرزند و یا کنیز یا مصیبت به اربابشان و اما رنگ آمیزی نشانگر تقلید از فرزندان دنیا یا اعمال اهل آخرت و طلا و نقره خالص است. دلالت بر اخلاص و خلوص نیت و عقد و عهد حق دارد و آنچه را که با کاغذ طلا و نقره می پوشانند و یا حلول می کنند دلالت بر کوتاهی و نوسانات امور و کوتاهی ها دارد و فراموشی و بافته شدن طلا و نقره رزق مستمر است. و همچنین آنچه که از مس و آهن کشیده شده است.[١]

ابن سیرین رؤیت طلا را این گونه توضیح می دهد: طلا به سبب بیزاری از کلمه و زردی رنگش در تفسیر ستودنی نیست و تعبیر آن غم و پول گران است و دستبند از آن اگر ببندد ارث است. می افتد آنچه بر طلا یا غضب سلطان و جریمه او آمد، اگر ببیند که طلا در حال آب شدن است، در مادری کینه توز دعوا می کند و به زبان مردم می افتد، و هر که ببیند خانه او عقیده یا عقیده است. طلا، آتش در آن بیفتد و هر که بر او گردنبند یا مهره ای از طلا یا نقره یا ذات وصی و وصی ببیند و هر که در خواب ببیند که دو دستبند طلا یا نقره دارد، بدی به او می رسد. او مالک است و نقره از طلا بهتر است و در دستبند و ادغام خیری نیست.[٢]

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: آنچه را که خفته می بیند، دیدم که گویا دو دستبند طلا در دست من است، آن ها را دمیدم و افتادند.[٣].

دیدن طلا در خواب

ابن سیرین می گوید: و هر که بیند که خلخالی از طلا یا نقره دارد ترس یا حبس و غل و زنجیر او را می گیرد و اگر مفاصل نباشد خوب است و اگر مفاصل باشد ضعیفتر است. در شر زیرا نام دیگری بر آن وارد شده است.[٤]

نابلسی می‌گوید: و هر که بیند که گردن‌بندی از طلا یا نقره یا مهره یا ذات وصی دارد و امانت دارد و دیدن طلا دلالت بر خوشی‌ها و روزی‌ها و نیکی‌ها و رفع غم و اندوه دارد. فرزندان، علم و راهنمایی، و اگر در خواب طلا نقره شود، بیانگر تغییر است، حال زنان و پول و فرزندان و بندگانی که بیانگر آن است از افزایش به کاهش و بافته شده با طلا و مانند آن، نذری برای خداوند است. از طلا و نقره روزی مستمر و از مس و آهن است.[٥]

دیدن انگشتر در خواب

النابلسی گوید: در خواب امنیت و اختیار و همسر و پسر و کار به ذات خود است و بر کنیز و مال دلالت می کند که انگشتر او افتاد یا پسرش مرد یا چیزی از او گم شد. پول و شکستن انگشتر نشان دهنده طلاق زن است و انگشتر خرید خانه یا حیوان یا ولایت است و اگر طلا باشد برای مرد ذلت است و هر که ببیند. انگشتر آهنی زده است نشان دهنده خوبی است که بعد از خستگی به دست می آورد، اگر از طلا باشد و میخک داشته باشد خوب است و اگر بدون میخک باشد نشان دهنده اعمالی است که فایده ای ندارد و انگشترها. از عاج ساخته شده اند که برای زنان ستودنی است و هر که ببیند انگشتر نقره به دست می کند، آن را در جایی که می خواهد بگذارد، پس گرفتار قدرت می شود، زیرا پادشاه سلیمان علیه السلام بود. از جانب خداوند متعال در نتیجه گیری او.[٦]

ابن غنام گوید: انگشتر بر صورتها می گذرد: پسر و زن و کنیز و مال و پول و حیوان و اگر انگشتر در دست پادشاه یا شاهزاده و قاضی گشاد شود تا مانند طوق شود. پس این از حالت منزوی می شود زیرا به سرعت سقوط می کند و اگر در دست زن گسترده شود، طلاق می گیرد. زیرا صلاحیت ندارد مگر بر خانه پس از آن منزوی می شود یا از آن پول بیرون می آید و هر که زن حامله داشت و انگشتر طلا دید پسری به او دادند و گفتند انگشتر طلا برای آن است. مرد تحقیر کرد و برای زن زینت، و آرتمیدوروس گفت: انگشتر آهنی پولی است با خستگی، و این بدان جهت است که آهن را از گرانی مواد معدنی آن می‌زداید، و گفته می‌شود که هر که انگشتر آهنی به دست کند از او عزت می‌گیرد. سلطان، و هر که گفت: انگشتر درهم است، زیرا اندکی روشن است، انگشتر لوب حکاکی است، و درهم ها لوب حکاکی شده، و انگشتر با فراق همسر شکسته می شود، و انگشترها از شاخ است. و عاج راهنمای نیکو برای زنان، و انگشتر برای سلطان پادشاهی او، لوب منزلت او، و مهر فرمان او نافذ است، و کتیبه همان است که او می خواهد، و هر که از انگشتر او بیفتد، پسرش خواهد کرد. بمیر[٧]

بازبینی کننده

  1. ↑ عبد الغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، معطر حیوانات در بیان خواب، بیروت: دارالفکر، ص ۱۲۷-۱۲۸.
  2. ↑ محمد بن سیرین (1359ق – 1940م)، تعبیر خواب – منتخب الکلام فی تعبیر الخواب، مصر: مؤسسه کتابخانه و مطبوعات مصطفی البابی الحلبی، ص 136-137.
  3. ↑ روایت شعیب الارنوت، در تحریج المسند، از ابوهریره، صفحه یا شماره: 8460.
  4. ↑ محمد بن سیرین (1359ق – 1940م)، تعبیر الخواب – منتخب الکلام فی تعبیر الخواب، مصر: شرکت کتابخانه و مطبوعات مصطفی البابی الحلبی، ص 136-137.
  5. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، «حرف ثعل – الذهب»، معجم تعبیر خواب النابلسی.
  6. ↑ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی النابلسی، «حروف خاتم الخاتم»، معجم تعبیر خواب النابلسی.
  7. ↑ ابراهیم بن یحیی بن غنام، بیان البین (نسخه خطی)، اردن: تصویر خطی – کتابخانه دانشگاه اردن، ص ۸۱.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا