تعبیر خواب محمد بن سیرین

محمد بن سیرین را یکی از مشهورترین مفسران رؤیا و مفسران رؤیا در تاریخ اسلام می دانند، ممکن است کتاب، نسخه خطی یا مقاله ای در تفسیر تعبیر رؤیا و رؤیا پیدا نکنید که خالی از ذکر انقلاب های او نباشد. و ابداعات در این زمینه.محمد بن سیرین را نه تنها دانشمند می دانند مترجم رویاها بلکه مکتب و برنامه درسی است که پیروان بعدی از مبانی و قواعد تعبیر خواب تا زمان ما الهام گرفتند.

محمد بن سیرین در سال 33 هجری قمری برابر با 653 میلادی در بصره به دنیا آمد و در سال 110 هجری قمری برابر با 729 میلادی در زمان خلافت عثمان بن عفان رضی الله عنه وفات یافت. شهری است در غرب کوفه که خالد بن ولید در خلافت ابوبکر صدیق رضی الله عنه آن را افتتاح کرد.

محمد بن سیرین از پیروان بزرگ و امامی توانا در تفسیر و حدیث و فقه علاوه بر بیان بینایی است.

محمد بن سیرین با اصحاب زیادی ملاقات کرد و با آنها گفتگو کرد و از آنها نقل قول کرد که از جمله آنها می توان به زید بن ثابت، عمران بن الحسین، انس بن مالک، ابوهریره، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن العباس و عبدالله بن عمر اشاره کرد. خداوند از همه آنها راضی باشد و گفته شد با سی نفر از صحابه ملاقات کرد.

مؤلفان کتابهای شش گانه و دیگران به خاطر قامت و دانش او در موضوعات مختلف از او روایت نقل کرده اند.

محمد بن سیرین در عصر خود و در اعصاری که بیشتر تعبیر خواب و بیان رؤیا را دنبال می‌کردند، شهرت یافت و آن را تعبیر ابن سیرین نامید تا مردم به دلیل تحسین و تحسین فراوان، به آن جذب شوند. اعتماد به این عالم بزرگوار

بنابر منابع تاریخی، محقق ابن سیرین، چه در تعبیر خواب و چه در علوم دیگر، کتابی ننوشت، بلکه شاگردان او بودند که همه دانش او را از او منتقل کردند.

محمد بن سیرین یکی از برجسته ترین شخصیت ها در بیان دیدگاه ها در طول تاریخ عرب و اسلام است و ما چندین مقاله را به این شخصیت نابغه اختصاص خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا