از خواب چه می دانید

خواب رازها و کنجکاوی های بی شماری دارد، از جمله آن چیزی که با چشم قابل رویت است که قابل مشاهده و بررسی است و برخی از آنها پنهان و پنهان است، از جمله ناشناخته هایی که منبع یا علل آن ناشناخته است.

در طول خواب، گروهی از فعل و انفعالات، تأثیرات و فعالیت ها چه در سطح مغز و چه در برخی از اندام ها رخ می دهد که ممکن است طبیعی و طبیعی باشند و بر عملکرد بدن و مغز در هنگام بیدار شدن تأثیری نداشته باشند. گروهی از مواردی که در هنگام خواب رخ می دهد پیامدهای منفی بر عملکرد بقیه اندام های بدن اعم از جسمی یا روحی دارد که با توجه به اهمیت توجه به سلامت خواب بسیار ضروری است زیرا به اصطلاح وجود دارد. :

اختلالات خواب (بی خوابی (2) – نارکولپسی (3) – پرخوابی (4) – جت لگ (5) – آپنه خواب (6) – سندرم کلاین لوین (7) – خواب آلودگی (8) – صحبت کردن در خواب)

و آنجا پدیده های خواب (رویاها – صحبت کردن در هنگام خواب – ارتعاشات در ابتدای خواب (9) – رویاهای خیس – کابوس – فلج خواب یا جاتوم – شب ادراری (10) – بیداری کاذب (11))

علیرغم همه اینها، خواب همچنان یک مسئله مرموز است، به خصوص در علائمی که با آن مطابقت دارند، چه جسمی، چه بیولوژیکی و چه ذهنی و تأثیر آنها نه تنها در دوره خواب، بلکه حتی در دوره های بعدی. فعالیت روزانه تا حد زیادی تبدیل شده است. وابسته به سلامت خواب، یا خواب سالم که نیازهای مغز و بدن را برآورده می کند و شروع موفق روز را تضمین می کند.

2- بی خوابی مشکل در شروع یا نخوابیدن یا بیدار شدن در زمان های ناخواسته است.

3- نارکولپسی با خواب آلودگی بیش از حد در طول روز، ضعف ناگهانی عضلانی، قطع شدن خواب در طول شب و چرخه خواب ناقص مشخص می شود.

4- عدم احساس انرژی و بازیابی قاطعیت بعد از خواب و میل به افزایش مدت خواب که برای سایر افراد غیرعادی است.

5- به اختلاف ساعت نیز معروف است و ناشی از تنظیمات اضطراری در ساعت بیولوژیکی فرد به دلیل پروازهای طولانی از شرق به غرب و بالعکس با سرعت زیاد است.

6- حالتی که در هنگام خواب ایجاد می شود و فرد مبتلا نمی تواند آن را بداند، زیرا تنفس برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه متوقف می شود و در آن مدت اکسیژن از بدن کم می شود و پیام های هشدار دهنده به مغز ارسال می شود، بنابراین فرد خوابیده بیدار می شود. هوا استشمام می شود و اندام ها به کار خود باز می گردند و این از شگفتی های خواب است و مرز بین خواب و بیداری چیست.

7- به آن سندرم زیبایی خواب نیز می گویند و حالت خواب زیاد است که ممکن است بیش از یک شبانه روز طول بکشد و فقط برای خوردن زیاد از خواب بیدار شوید و سپس دوباره بخوابید.

8 – راه رفتن در هنگام خواب است.

9- حالت بیداری ناگهانی است که معمولاً در هنگام شروع خواب یا چرت قبل از خواب رخ می دهد، شبیه قرار گرفتن در معرض چیزی ناگهانی است و ممکن است فرد این اتفاق را به خاطر نیاورد.

10- یا ادرار غیر ارادی در خواب.

11 – نوعی خواب است که خواب آور از آن بیدار می شود، گویی آن حوادثی را که در خواب دیده در واقعیت انجام داده است و موارد متعددی است.

گزیده ای از سریال – به خوابت احترام بگذار، روزت را شاد می کنیم – (محمد ازهر النهلی)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا