خواب خود را چگونه تعبیر می کنید

رویا

گروهی از خیالات که انسان را در خواب دچار می کند و اکثر آنها بلافاصله بعد از بیدار شدن یا بعد از چند دقیقه فراموش می کنند و دنیایی اسرارآمیز و عجیب است و از قدیم الایام سؤالات زیادی در مورد چیستی خواب مطرح بوده است. رویاهایی که گروهی از ترس ها در ضمیر ناخودآگاه هستند و گاهی تنها گروهی از آرزوها هستند.

روش های تعبیر خواب

برنامه درسی دینی

در کتب آسمانی در مورد تعبیر خواب داستان های فراوانی آمده است که در قرآن و تورات به داستان مولای ما یوسف علیه السلام اشاره شده است که یکی از معجزات اصلی ایشان تعبیر خواب است. خواب می بیند یوسف که این همان چیزی است که پروردگارم به من آموخت) و این علم فقط به کسی می رسد که ایمان راسخ داشته باشد و با تمام تعالیم از خدا پیروی کند.

روش روانشناختی

روانشناسان به رؤیاها علاقه داشتند و در بسیاری از کتب تحلیلی علم جامع و کاملی از رویاها ایجاد کردند و به تعبیر پدیده رویاها و جنبه های روانشناختی آن و ابعاد آن بر زندگی عمومی و واقعیت علاقه داشتند.یکی از مشهورترین مفسران روانشناسی فروید توضیح می دهد که رویا پدیده ای از صحنه هایی است که توسط ضمیر ناخودآگاه صادر می شود که انسان نمی خواهد در بیداری به آن فکر کند و مسئول این من پایین مسئول امیال، امیال و آرزوهاست. احساسات، همانطور که در بیداری توسط خود برتر که مسئول اخلاق، فرهنگ، مذهب و وجدان است کنترل می شود، بنابراین نفس پایین تر راهی برای تخلیه انرژی و کنترل خود نمی یابد مگر هنگام خواب، و فروید بسیاری از توضیحات را بیان می کند. مواردی که او ملاقات می کند و او مشکلات او را حل کرده و رویاهای او را توضیح داده است.

روش فلسفی

فیلسوفان به رویاها توجه زیادی داشتند و کتاب ها و توضیحات زیادی گذاشتند که پدیده رؤیا را توضیح دهد.دانشمندان بیش از تخیل به جنبه های انسانی و واقع بینانه توجه داشتند و توضیحات منطقی ارائه شد که برخی از آنها برای آنها قابل درک نبود. عموم مردم، اما برای محققان و آشنایان به علم فلسفه قابل درک هستند، و مشهورترین کتاب های فلسفه کتاب جهان بود، فردریش نیچه آلمانی آن را “بیش از حد انسانی” خواند، زیرا توضیح داد که این رویا از وضعیت خاص خوابیدن، نحوه پوشیدن لباس خواب و مکانی که فرد در آن می خوابد، حتی اگر تنها یا در کنار کسی باشد و بر همه چیز اطراف ما از جامعه، نحوه زندگی و شرایط روحی تاثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا